Krijgen jullie ook de kriebels als er mensen naar de alcohol ruiken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hoi dames,


    Dat vraag ik mij nu echt af. Ik kan daar echt niet tegen, waarschijnlijk omdat mijn vader alcoholist is. En het ergste is, ik ruik het op kilometers afstand bij manier van spreken en die persoon ontkent het nog (gaat hier niet om mijn vader). Dan verzint die persoon smoesjes dat het komt doordat hij likeurpralines heeft gegeten of zo van die bierworsten.

    Zijn er nog dames die net als ik de kriebels krijgen van naar drank ruikende personen?
     
  2. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nee, ik herken het niet.
    Kan me er ook niet aan storen als manlief eens een biertje drinkt en dus naar alcohol ruikt.

    Maar (gelukkig) heb ik de ervaring die jij hebt ook niet. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
     
  3. caromama

    caromama VIP lid

    23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Niet standaard hoor! Kijk, als het nou de buschauffeur of de leerkracht op school is (onder werktijd dan), ben ik daar niet zo blij mee. Maar anders moet iedereen toch zelf weten wat hij met zijn/haar vrije tijd doet!
     
  4. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja. Maar mijn moeder is ook alcoholiste.
    Ik drink soms zelf ook wel eens wat hoor. Maar dan nog kan ik (vooral die bier-)lucht niet goed hebben. Of ik moest echt zat zijn. Wat gelukkig bijna nooit gebeurd. ;)
    Sowieso vind ik bierlucht eigenlijk erg ranzig, of het nou uit iemands mond komt of uit een glas/blikje. :D
     
  5. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Ben al blij dat ik niet de enige ben, was al bang dat ik overdreef.
     
  6. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee hoor.

    En 't is niet dat ik dan meteen niks van die persoon moet weten ofzo, 't is gewoon puur die lucht die dan negatieve associaties bij mij oproept.
     
  7. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook zo....en ja mijn vader dronk ook te veel:( dus zal daar wel mee te maken hebben...
     
  8. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ja hier ook
     
  9. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook, maar geen ervaring met iemand die (te) veel drinkt/dronk.
    Heb liever ook niet dat vriendlief alcohol drinkt, vind het dan niet meer prettig om in de buurt te zijn..
     
  10. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Ja ik herken het...ook dankzij mijn vader...ik zie en ruik het meteen als mensen bier gedronken hebben.

    Die schrale lucht van bier herken ik meteen. Heb er niks op tegen hoor, af en toe drink ik zelf een wijntje en mijn man een pilsje.

    Toevallig gisteren nog: ik werk in een cafetaria. Daar komen altijd een stel (man en vrouw denk ik). En die ruik ik bij wijze van spreken al voordat ze de deur open hebben gemaakt.
    Die zijn werkelijk waar nooit nuchter. En maar kauwen op 5 kauwgompies.
    Met hun heb ik wel een beetje moeite want ze rijden ook nog op een taxibusje.
    Die verlopen koppen, vieze tanden , en die ranzige lucht die om hun heen hangt bah. Herinnerd me wel aan mn vader, maar gelukkig heb ik me daar overheen kunnen zetten, maar ik doe mn uiterste best om vriendelijk tegen ze te zijn. In de friettent klokken ze dan ook nog ff 2 flessen bier weg en hoppa weer in de auto.
     
  11. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Maar ik vraag me dan af, als ze het ontkennen, hebben ze dan een probleem of denken ze dat we zo dom zijn en het niet ruiken?
     
  12. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Ik kan me er wel aan irriteren ja. Zelf drink ik niet. Omdat ik er ten eerste geen behoefte aan hebt, ten tweede lust ik ook geen alcohol en ten derde als ik zie wat alcohol doet met mensen hoef ik het ook al niet meer.

    Ik heb niks tegen mensen die wel alcohol drinken, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

    Maar als mijn man naar alcohol ruikt of zijn adem stinkt ernaar vind ik dat wel vies. Hij mag gerust van mij alcohol drinken hoor geen probleem. Maar ik irriteer me wel aan hem als hij aangeschoten of dronken is. Maar dat komt omdat hij dan gruwelijk irritant is en ruzie gaat zoeken. Hij kan nooit leuk aangeschoten of leuk dronken zijn, hij is dan altijd heel vervelend. Gelukkig weet ik daar mee om te gaan en is het nooit een probleem en hij is zelden dronken of aangeschoten, dus dat scheelt.
     
  13. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Bij mijn man vind ik het totaal niet erg, maar ik krijg er ook vaak de alcoholisten-associatie bij (stiefvader was alcoholist, geen agressieve ofzo gelukkig ;))
    Laatst trok iemand een blikje bier open in de bus en ik voelde me meteen niet meer op mijn gemak. En ik snap ook niet waarom dat in de bus moet, maar dat terzijde. Ik drink heel zelden een mixje en mijn man drinkt ook bijna nooit.
     
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Vind t erg vies idd, hoewel ik gelukkig geen alcoholisten in mijn directe omgeving heb gehad. Vooral als je dan naast zo iemand in t vliegtuig zit, pfff! Tijdens mijn zwangerschap ben ik in de metro wel een paar keer letterlijk ergens anders gaan zitten als er iemand te erg naar de drank stonk - ik ging er toen bijna van over mijn nek!
     
  15. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam

    Ik weet precies wat je bedoelt ja, mijn vader is ook alcoholist en kan dus ook precies aan andere mensen hun ruiken/gedrag zien of ze hebben gedronken! Ik vind alcohol/mensen die het gedronken hebben, ook ontzettend stinken, ik kan niet tegen de geur! Ik wil zulke mensen dan ook niet in mijn buurt hebben vind ik niet prettig! :)
     
  16. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    Ik krijg geen kriebels, maar braakneigingen.

    Hou zelf helemaal niet van drank op zich. (smaakt me totaal niet)
    dat het rare dingen met mensen kan doen die er niet mee om kunnen gaan ja dat is een tweede.

    Ze zullen het zelf denk ik niet (eens meer) ruiken en daardoor niet doorhebben dat een ander het juist wel ruikt.
     
  17. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    Ze ruiken het zelf niet denk ik, net zoals een roker niet ruikt hoe erg hij/zij stinkt.

    Ikzelf heb weinig moeite met de alcohol geur maar ik kan niet tegen dronken mensen, vreselijk!
     
  18. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Hier ook. Ik kan er absoluut niet tegen als manlief drinkt, laat staan dronken word. En bij een ander vind ik het ook vreselijk.
    Maar ook ik heb een vader die te veel drinkt.
     
  19. LiLaLief

    LiLaLief VIP lid

    1 jan 2009
    6.729
    0
    0
    boekhoudkundig medewerkster/zangeres
    Gelderland
    Hier ook door een vader met een alcoholprobleem.
    Denk dat dat ook de reden is dat je er kriegel van wordt, het herinnert je aan de nare dingen..
     
  20. Momof3

    Momof3 Fanatiek lid

    5 dec 2011
    3.421
    0
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja!
    Mijn moeder kwam vroeger altijd zat thuis en ons dan nog een kusje geven. Maar mijn moeder zoop echt elke dag (en nog blowen erbij). Ze drinkt nog steeds.

    Als er gezopen word wil ik mijn kids daar niet bij in de buurt.Heb een keer mijn dochter om 6 uur in bed gelegd omdat we aan het bbq-en waren in de tuin en bijna iedereen een goed biertje of wijntje op had en haast iedereen aangeschoten was. Heb 45 minuten met mijn dochter op haar kamer gezeten.. ik was zoooooo boos. Ik zou ook overdag nooit drinken als ik mijn kids nog moet zien/verzorgen, drink sowieso eigenlijk niet.
     

Deel Deze Pagina