Z-Frankrijk/italie in de mei-vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    we willen graag 2 weken in de meivakantie weg naar een zonnige bestemming. wel met de auto ivm de kosten..
    hoe is het dan in zuid frankrijk of in italie? is het wel een beetje gezellig op de campings, levendig of een dooie boel?
    ik denk vliegen in de mei vakantie net zo duur als in de herfstvak toch?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn een paar keer met de auto naar italie geweest in de meivakantie. Het weer kan heel wisselend zijn, per dag ook... vorig jaar hebben we 6c en stromende regen gehad, maar ook 24c en volle zon in 1 week :thumup:
    Hoe zuidelijker je gaat, hoe meer kans op mooi weer. Toscane is vaak al lekker weer, moet je alleen niet te hoog in de bergen gaan zitten.
    1 mei is in Italie een grote feestdag, als ze dan een lang weekend hebben zitten de grote campings vol italianen, dat is heel levendig;)
    Verder zijn er vooral andere nederlanders. Als je echt de grote hollandse campings pakt is het wel leuk, er is vaak ook animatie dan.
    Persoonlijk ben ik meer een rustzoeker, het gardameer in de meivakantie trek ik net, in het hoogseizoen is het mij iets te levendig!
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben beide gedaan, zowel de Cote d’azur als het Gardameer. Er zijn plenty leuke campings te vinden, maar houd er rekening mee dat bijv buiten eten in de avond niet vaak een optie zal zijn. De temp daalt dan nog te snel als de zon onder is.

    En idd, je kunt ook net zo goed een week regen hebben.

    Bij beide betaal je een hoop tol en je benzine komt daar ook nog bij, maar het is vast goedkoper dan vliegen en een auto huren.

    Het is in beide landen gewoon gezellig druk rond die tijd, niets saais aan hoor :) Gardameer is genoeg te zien en doen en bijv Cannes is ook een hoop te zien en doen in de omgeving.
     
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Afgelopen meivakantie in Zuid-Frankrijk en Italië geweest. We vonden het veel fijner dan de zomervakantie.

    Tussen de 20 en 35 graden gehad, wel toeristen maar niet teveel, accomodaties voor normale prijzen, etc.

    Volgend jaar gaan we weer in de meivakantie en dan alleen naar de Cote d’Azur. Heb er nu al zin in!
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Wij zaten 2 jaar geleden in zuid Frankrijk. Het was wel fris, stond enorm veel wind.
    De sfeer was prima!
    We hadden geboekt via lux camp
     
  6. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    Specifieke tips zijn welkom. Zodat er met slecht weer ook mogelijkheid is om leuke dorpjes te bezoeken? Mei vakantie is nu wel vroeg dit jaar.. 18/4 al....
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mss ook iets zoeken met een zwembad binnen? Voor de zekerheid.
     
  8. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Wij zijn wel eens in de meivakantie in de Dordogne geweest en een keer in de Provence. Beide keren best wel goed weer gehad maar ook wel mindere dagen. Het was wel rustig op beide (grote!) campings. Maar ik hou daar wel van. Ik vond kamperen nog wel aan de koude kant eigenlijk. Nu gaan we voor de tweede keer op rij naar Tsjechie in een vakantiehuis. Heerlijk!
     

Deel Deze Pagina