Krolse katten

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnevandePol, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Zo, tijd voor een "onzin" topic. Zijn er nog meer mensen die op dit moment helemaal gek gemiauwd worden door hun krolse kat? Heerlijk hoor, dat zonnetje. Maar die krolsheid had van mij nog wel even mogen wachten..
    Hier al 2 dagen en nachten een beestje die maar blijft miauwen. Ben altijd blij als het weer over is! ;)

    Ja, ik weet het: steriliseer haar dan! Maar het is een raskat en we willen graag over een paar jaar nakomelingen van haar hebben. Ze is overigens een binnenkat, dus ook geen kans op ongelukjes.
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha heerlijk! Hier kunnen we ook altijd genieten van het poezen orkest met mooi weer 😃 hier in de buurt zijn de poezen nog rustig
     
  3. penseel

    penseel Niet meer actief

    Poezen pil geven. Scheelt al de helft. super irritant krolse poezen.
     
  4. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Poezenpil geeft vaak vervelende bijwerkingen dus bij een binnenkat zonder risico op dekken zou ik dat ten zeerste afraden..

    Hier in de buurt geen krolse katten, wel vaak 's nachts gemekker van katers die elkaar uitdagen.. Klinkt net als huilende kinderen haha

    Hopelijk is je kat er snel vanaf!
     
  5. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hou erover op! Wij hebben een boerderij met de nodige "muizenvangers", verschrikkelijk, elke nacht hoor je ze. En niet alleen krolse katten, ook katers die ruzie met elkaar hebben. Onze hond(die in snachts in de kennel in de schuur zit)word er knettergek van, die horen we dan ook nog eens keihard blaffen. De temperaturen zijn nog zo dat het raam vd slaapkamer dicht kan, maar in de zomer dan liggen we ons soms helemaal kapot te ergeren, vooral als je al niet kunt slapen door de warmte.
     
  6. Indy1986

    Indy1986 Niet meer actief

    Onze kat werd in januari twee keer heel snel achter elkaar krols. Dat deed haar moeder ook, zei de fokster.
    Het was echt vreselijk! Voor ons, de andere katten, de hond en ook zeker voor de poes zelf.
    Wij hebben haar toen meteen laten helpen, zit niet op een nestje te wachten nu!
     
  7. sennavt

    sennavt Actief lid

    18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze poezen zijn geholpen (gelukkig) want hier werden we er ook gestoord van met 3 binnenkatten. En overal op en tegenaan schuren (gevolg overal natte plekken, bah!).

    Hier in de buurt hoor ik ze eigenlijk weinig tot niet, terwijl dit toch een wijk is waar veel mensen katten hebben. Waarschijnlijk zijn die dan ook geholpen.

    Ik denk dat weinig mensen een krolse poes als muziek in de oren vinden klinken ;)
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook een krolse poes maar inderdaad ook ivm kitten wens geen sterilisatie.
     
  9. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    waarom laat je haar dan niet gewoon sterilisseren? Helemaal als je geen nestje wilt.

    Poezenpil kan ook maar is meer een noodoplossing en langdurig gebruik afgeraden. Poezenpil geeft een groter risico op borstkanker/baarmoderkanker bij de poes.
     
  10. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    TS geeft juist aan nog wel een keer een nestje te willen, vandaar nog geen sterilisatie ;)
     
  11. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @mamzie volgens mij wil ze juist wel graag nakomelingen.

    @ts, krolse poezen zijn pijnlijk voor je oren. Katers die niet geholpen zijn kunnen nog erger zijn ;)
    Succes de komende 4-7 dagen. Hier is madam op bezoek bij haar lover dus gelukkig hebben mijn oren even rust.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijne was op t laatste alleen maar krols, met tussenpoos van een week en begon ook alles onder te sproeien met der poesvocht, en dat stoooonk.

    We wilde haar toen laten helpen maar dan moest de krolsheid over zijn maar dat ging niet over. Toen 5 dagen de pil gegeven. Toen zag ik ineens dat ze stuk slomer werd en niet lekker was. Toen keek ik, allemaal gele uitvloeiing en koorts. Meteen dag erna geholpen net spoed, baarnoederontsteking.. nu is ze weer de oude gelukkig.

    Dus hou het wel in de gaten...

    Miaaaaaauwaaaauaaaauw.
     
  13. Daniellexxx

    Daniellexxx Bekend lid

    11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Hier ook met onze kat, ze was op een gegeven moment vaker wel krols dan niet... Toen ook laten helpen.
     
  14. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier 1x een krolse dame gehad, zij was er vroeg bij, dus nog niet geholpen. Pff ik werd er helemaal gek van haha. En behalve dat gemekker steeds, brak ik ook bijna mn nek door haar. Ze liet zich steeds voor je voeten op de grond vallen, haha. Knettergek. Dus daarna zo snel mogelijk laten helpen. Helaas is zij niet oud geworden. Nu hebben we 3 gecastreerde katers, maar wel een luidruchtig ras (siamees) dus nog geen rust haha.
     
  15. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier ook een krolsche kat,

    Ik lees steeds mee rdat gesterriliseerde katten niet meer krols worden.. Maar onze kat is 2 jaar geleden gesterriliseerd tijdens een keizersnede. Maar is nog steeds krols, het is een tijdje weg geweest maar gewoon weer terug..
    Gelukkig de katers in huis wel goed gecastreerd...
     
  16. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wij hebben 2 raskatten, waarvan er 1 nu wel geholpen is. Zij was ook vaker krols dan niet, en je zag ook aan haar dat ze er last van had. Degene die nu dus krols is had er vorig jaar gelukkig maar weinig last van. Nu helaas al op dag 3 (of 4?). De enige die er wel last van heeft is ons gecastreerde katertje, die snapt er volgens mij helemaaaal niets van. :p

    In ieder geval "blij" dat ik niet de enige ben met het gemiauw om me heen, hahaha!
     
  17. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hier een keer een krolse poes in huis gehad, ik werd gek!!! Meteen de dierenarts opgebeld :D

    Overigens betrof dit een zwervertje, welke al zwanger bij ons aan kwam wandelen. Vrij snel na de bevalling werd ze alweer krols, maar omdat de kittens nog zo klein waren mocht ze niet meteen worden geholpen. Dus een aantal weken de poezenpil gekregen en twee weken nadat de kittens uit huis waren laten steriliseren.

    Vond de krolsheid overigens ook heeeeel zielig voor de poes zelf... Ze wist echt niet waar ze het zoeken moest...
     
  18. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Hier ook een gesteriliseerde poes, die af en toe (1 a 2x per jaar) toch echt krols is! Maar goed, beter als weeeeeeeeeeeeeeken aan 1 stuk (wat ze eerder was)
     

Deel Deze Pagina