Kruipen niet snappen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en probeert vooruit te komen. Hij doet dit door heel boos te worden maar het lukt niet echt. Hij drukt zich of heel hoog op op zijn handjes en laat zijn achterhand slap hangen, of hij laat zijn hoofd op de grond rusten en "probeert" zijn knietjes onder zijn lijf te trekken. Meestal lukt dat maar met 1 knie en schiet dan weg. Vervolgens wordt hij heel boos:x...

Herkenbaar voor iemand en is het uiteindelijk gelukt? Of zal hij het niet gaan snappen en het kruipen overslaan?

Bedankt alvast ;)

2. moeke31

moeke31 Niet meer actief

hier hetzelfde. Colin is nu 4,5 maand en wil ook kruipen. Billetjes gaan omhoog en zijn beentjes op en neer maar hij snapt niet dt hij met zijn rmpjes ook iets moet doen. Hij wordt ook boos en gaat huilen. Ik probeer het te stimuleren door hem veel op zijn buik te leggen en de bewegingen voor te doen. Ook ga ik een stukje vn hem af voor hem zitten zodt hij naar me toe kan komen. Zal wel komen uiteindelijk, maar zal blij zijn als het hem lukt!

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @ Luna
    Dat deed Zoë ook een hele tijd en nu tijgert ze door de kamer!
    Misschien gaat dat nog wel over in kruipen, maar kan ook zijn dat ze dat overslaat!

4. Momfulness

@Moeke, dat klinkt hetzelfde en Juliën houdt dit ook al zo'n 2 maanden vol. Ik ben ook blij als het hem lukt, want hij wordt zo boos!

5. Momfulness

@Lisszy, die indruk heb ik zelf ook, dat hij gaat tijgeren. Anders was het naar mijn idee wel al gelukt na 2 maanden proberen. Maar kan zijn dat ik het fout heb...

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron doet dit nog steeds, maar hij begon ook pas met 6 maanden eens om te rollen en met 7 maanden echt op zijn buik te spelen en te oefenen.
    Maar handen en beentjes tegelijk coördineren lukt nog steeds niet. Met als gevolg dat hij alleen maar heel boos, huilend en gefrustreerd is op zijn buik.
    Zal wel vanzelf komen (denk ik/hoop ik).

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier werd ook altijd gedacht dat ze nooit zou gaan kruipen. Zelfs op de dag dat ze voor het eerst ging kruipen zei ik nog "nou, voorlopig kan ze dat echt nog niet". En nog geen uur later kruipt ze vrolijk door de kamer!!!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties doet dit vanaf 4 maanden. Hij kan nu sinds een weekje achteruit tijgeren maar kruipen echt nog niet.

nog even geduld dus, denk ik.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. kruipt of tijgert ook nog niet. Wel op handen en knieen en gevaarlijk op handen en voeten maar dan vervolgens alleen nog maar achteruit.

Voot mijn gevoel gaat hij ook nooi kruipen maar zal vast wel goedkomen. Hij speelt heel veel op zijn buik, dus komt vast goed.

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    kruipen heeft onze oudste zoon nog nooit gedaan, hij tijgerde de hele kamer door net een zeehondje
    hendrik kruipt achteruit, duwt hem zelf achteruit. probeert wel op zijn knietjes maar dan schieten zijn beentjes weer weg en ploft hij achteruit

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.315
    234
    63
    Dat kruipen komt vanzelf wel. Mijn zoontje ging met 7 maanden ongeveer op handen en voeten staan, proberen op de knietjes te zitten en zo met 7,5 / 8 maanden tijgerde hij. Kruipen deed hij voor het eerst rond de 9 maanden, maar het tijgeren vondt hij blijkbaar makkelijker. En nu kruipt hij alleen nog op de knietjes.
    Volgens het boekje van het cb hoeven ze pas met 15 maanden te kunnen kruipen.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier mijn zoontje ook.
    Alleen gaat hij van zithouding in kruiphouding zitten.
    Vervolgens buigt hij zijn knietjes heen en weer en zet zijn hoofd op de grond.Ook gaat hij hierbij ook nog is staan ( met nog steeds zijn hoofd op de grond).
    En vervolgens ploft hij neer op zijn buik en is een walvis op het droge;)
    Dit is nu al een week zo.
    Wel schuift hij rondjes op zijn billen door de kamer, en zodra hij in kruiphouding komt te zitten weet hij niet meer wat hij moet doen.
    ben benieuwd wanneer hij het door krijgt.

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hihi...ik dacht al dat ik de enige was met een kind dat het echt niet snapte en steeds zijn gezicht begraaft :D.

Hij wil momenteel nog geen minuut op zijn buik. Lekker handig om te stimuleren dan :S.

14. adi

adi Niet meer actief

Aldin is momenteel zoo in de weer met dat kruipen. Hij tijgert achteruit, vooruit snapt ie nog niet.
    Maar hij is de hele dag bezig met oefenen. Gaat dan op handen en knieën staan en wiebelt heen en weer. Vervolgens gaat ie op handen en voeten staan, en begraaft zijn gezicht in de tapijt. Uiteindelijk snapt ie niet meer wat ie moet doen en gaat 'zwemmen' op de grond en wordt helemaal gefrustreerd.

Ik vind het wel moeilijk om te zien, want helpen kun je niet echt. Het is ook geen kwestie van kunnen of kracht. De hersenen moeten het trucje snappen en dat lukt het ineens wel.
    De fysio heeft ons uitegelegd dat kruipen eigenlijk de meest complexe beweging is omdat het kind de armen en benen tegelijk moet coördineren. Lopen is eigenlijk veel makkelijker. Daarom vinden de fysio's het zo belangrijk dat een kind kruipt voordat het gaat lopen omdat het kruipen zoveel impact heeft op de algehele coordinatie en evenwicht van het lichaam en de spierenontwikkeling.

Wij mogen de kids bijv absoluut niet stimuleren om te gaan lopen (met oefenen) totdat ze kunnen kruipen.

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Jullie kindjes zijn nog hartstikke jong! Ze hebben echt nog tijd zat om te leren kruipen, zoals Antje al zei 'moet' het pas met 15 maanden.

Mijn zoontje van ruim 8 maanden doet echt nog geen poging, hij ligt veel liever op zijn zij in de box aan z'n speeltjes te friemelen.

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ons CB zei trouwens dat het 11 maanden was. Dat is ook raar dan?

17. Momfulness

Wat een hoop herkenning. Ik verwacht van hemo ook niet dat hij gaat kruipen hoor nu al. Maar hoop voor hem dat hij het wel leert anders is hij steeds, na 10 minuten op de grond te hebben gelegen, strontchagrijnig omdat het niet lukt.

@Fenneke, gefeliciteerd met je zwangerschap!

18. Momfulness

O ja...en om eerlijk toe te geven... Ben ik best bang voor achterstand. Dit komt omdat ik dat in mijn omgeving zie en ook de frustraties en het onbegrip dat dat met zich meebrengt van mensen in je omgeving....

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Bij mij is het ook echt angst omdat Aarons neefje een ontwikkelingsachterstand heeft. Hij is 7 en heeft het niveau van een 1-jarige bij wijze van.
    Ik weet dat het niet komt door iets erfelijks, maar dan nog heeft het mij echt angst ingeboezemd.

20. Momfulness

@Boefjesmama, ja precies, als het in je omgeving voorkomt en je ziet wat het met mensen doet, hoop je het gewoon niet! Vooral voor je kindje niet. Maar een achterstand van 6 jaar is wel extreem. Wanneer kwamen ze hier achter?

Deel Deze Pagina