Krullenbol, iemand tips?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Cookies, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Hoi allemaal!

    mijn dochter van 3 heeft jaloersmakend mooie pijpenkrullen tot half op haar rug. Nu heb ik ze zelf niet (i wish), en vind het een beetje lastig om goede verzorging te vinden. Voor alsnog gebruik ik om te wassen babyshampoo, conditioner en om te stylen wat haargel & Anti klit spray. Waar we vooral tegen aan lopen is pluis, klitten en droogte. Niet het eind van de wereld uiteraard, beetje ijdelheid zelfs misschien van mijn kant haha ;)

    zijn er hier dames of heren met mooie krullen die voor mij tips hebben?
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ik weet niet of je fb hebt maar zo ja zoek even op the curls cult. Is een groep waar ook veel moeders zitten met krullenkindjes en daar krijg je echt t beste advies
     
    Cookies vindt dit leuk.
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik zou eerder kijken naar iets van een krullen creme die je op nat haar kunt doen. Verder alleen borstelen/kammen als het nat is en daarna niet meer.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf krullen, wat bij mij goed werkt is het volgende:
    - Alleen kammen als het nat is, anders gaat het kroezen.
    - alleen shampoo, geen conditioner. Bij mij word mn haar slap, krul gaat er uit.
    - niet te veel shampoo gebruiken met wassen, word krullend haar ook droog en broos van. Alleen shampoo gebruiken bij de haarwortels.
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Dit inderdaad, of curly girls op Facebook. Cg methode is dat
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    En hoe vaak was je haar haren? 1 of 2x in de week is meer dan genoeg
     
  7. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ik zou idd niet te vaak wassen. En een lichte conditioner zoeken, want wat @Mupp zegt, het maakt het haar erg glad en zwaar. Als je helemaalzonder conditioner gaat wassen, zou ik wel af en toe een maskertje doen, gewoon laten inwerken terwijl ze speelt in het bad. Want krullen hebben de voeding wel nodig.
    Verder idd niet borstelen als het droog is en 's nachts haar haren vastzetten met een hoge knot of bijv een losse vlecht.

    Wat ik zelf doe is gewone gel in nat haar (flinke dot gel) en daarna wat mousse, zodra het droog is de harde stukjes eruit knijpen. Dan zitten mijn krullen het mooist, maar weet niet of je dat fijn vindt voor haar.
    @Cookies
     
    Youtan vindt dit leuk.
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf krullen. Over het algemeen doe ik er niet eens heel veel aan. Wat makkelijk is en helpt tegen het pluizen is na het nat maken van het haar een beetje conditioneer erin doen en niet uitspoelen, ik doe bij mezelf altijd een dotje (ter grootte van een erwt) haarmasker erin.
    Nat maken kan ‘s morgens gewoon met een plantenspuien ofzo. Ik zou juist bij kleine kinderen nog niet beginnen aan gel enzo.
    De curly girl methode werkt ook, maar ik heb daar zelf gewoon geen tijd en zin in. Ik kreeg er jeuk van... En ik krijg mijn haren niet uitgeborsteld zonder conditioner.
     
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ook een hele bos krullen. Ik was zonder sulfaten en siliconen, van Petal fresh (gewoon kruidvat), dan een conditioner erin en uitspoelen, uitknijpen in een hydrofiel handdoek, niet droogwrijven met een gewone handdoek, een beetje leave in conditioner erin na het wassen (op zn kop erin kneden) en stijl momenteel met een krullencreme van Catwalk Tigi, curls rock, ook op zijn kop erin kneden. Ik laat t gewoon aan de lucht drogen.

    Heb ook een tijdje curly girl gedaan maar vond dat ook errug veel werk. En daarvan heb ik ook weer geleerd, elke krul is anders de een reageert goed op zus en de ander op zo.
     
  10. umm N

    umm N Lid

    23 feb 2017
    86
    583
    83
    Vrouw
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Deel Deze Pagina