Kuitkrampen in de nacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamilou, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik heb de laatste dagen steeds vaker last van kramp in mijn kuiten. Meestal rechts. En het doet zo'n pijn. Ik ga dan uit bed en loop wat over de gang. Soms moet ik wat langer lopen en ga ik maar even naar beneden. De trap af is ook vervelend.

    Hebben jullie daar ook last van en wat kan ik eraan doen? Hoop niet dat dit tot de bevalling blijft want ik kan mijn slaap goed gebruiken.
     
  2. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Veel last van gehad vorige zwangerschappen, veel rekken savonds en een warme Kruik hielp er goed! Die legde ik tegen m'n kuiten aan als ik op m'n zij lag
     
  3. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    En zelf een beetje zachtjes masseren en de spier wiebelen
     
  4. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    *lig nu met warmtedekentje om mijn been* :thumup:
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Voor het slapen gaan even in een warm bad en extra magnesium slikken. Ik doe dit nu sinds een tijdje en het helpt wel. Ik word snachts nog wel wakker van kramp en als ik in mijn slaap mijn benen strek dan voelt het soms nog wel alsof het er in wil schieten maar dat gebeurd dan niet.
    Ik heb het sinds week 20 ook heel erg en dit helpt wel bij mij.
    Er bestaat ook nog een oud bakerpraatje dat een blok groene zeep (dacht groen) onder je matras bij je benen zou moeten helpen.
     
  6. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb ergens gelezen dat een magnesium badje zou helpen, omdat het dan op de goede plek wordt opgenomen. Maar zeker weten doe ik het niet. Misschien even met je vk overleggen?
     
  7. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Duidt vaak op een magnesiumtekort!
     
  8. AI76

    AI76 Actief lid

    9 aug 2019
    125
    135
    43
    Vrouw
    Een tip via een FB groepje waar ik meeschrijven: Smeren met magnesium olie van de Action. Schijnbaar werkt dat super goed!
     
  9. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.805
    113
    Ik heb geleerd dat je dan je tenen zo strak mogelijk omhoog moet doen wanneer je zo'n "aanval" hebt.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Auwww, dat doet juist super veel pijn.
    Ik trek altijd m’n knie omhoog, voet plat op het matras en dan rustig je duwen, dus je voet tegen het matras duwen - je duwt de kramp er dan uit zonder pijn.
     
  11. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Oh dat blok zeep ja!!! Was ik even vergeten maar deed ik ook, ik geloof gewoon dove :roflmao:
     
  12. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik doe dit ook ja, gauw strekken en tenen richting knie strekken
     

Deel Deze Pagina