Kunnen het dooierzakje en vruchtje verdwijnen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Luca1809, 21 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luca1809

    Luca1809 Lid

    5 jul 2014
    34
    11
    8
    NULL
    NULL
    Met 7 weken echo gehad. vruchtje liep ongeveer week achter op groei en traag kloppend hartje. Met 8 weken weer een echo en hartje klopte goed. Termijn was niet goed te meten maar nog steeds achterstand. Nu vandaag met 9 weken weer echo en er is helemaal niets meer te zien. Geen dooierzakje, niets. Feriliteitsarts twijfelde of de eerdere echo’s wel goed beoordeeld waren door haar collega’s. We hebben zelf eerder ook echt het hartje zien kloppen. Nu waren we er zelf al wel vanuit gegaan dat de zwangerschap niet goed zou gaan aflopen maar kan het zijn dan alles ineens verdwenen of opgelost is? Heb geen bloedverlies gehad en geen krampen.
     
  2. Luca1809

    Luca1809 Lid

    5 jul 2014
    34
    11
    8
    NULL
    NULL
    En is het gebruikelijk dat ik nu na twee weken een afspraak heb gekregen om te controleren of alles schoon is en eraf is gekomen terwijl er helemaal niets van bloedverlies is? Ik zou liefst weekje willen afwachten en anders liefst tabletten als de zwangerschap niet goed zit alleen dit wilde ze niet ivm mogelijke bijwerkingen van de tabletten.
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij mij ging het nooit zo, die waren niet weg te krijgen zeg maar. Ik heb geen ervaring met jouw verhaal dus. In 1 week tijd van iets naar niets zonder bloedverlies....ik heb geen idee, maar dat het verdrietig is, staat vast. Ik wens je sterkte toe.
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar dit! Ik heb weleens gehoord van een vanishing twin. Dan wordt 1 kindje ook ergens opgenomen door je lijf. Dus ergens zou ik denken dat dit ook mogelijk kan zijn net 1 kindje. Maar dit is geen wetenschappelijke onderbouwing
     
  5. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Ik heb pas een miskraam met ca 7 weken gehad met 4 dagen bloedverlies, geen pijn. Na het bloedverlies een echo gehad om te kijken of het weg was en toen was de vruchtzak nog te zien, die was groter geworden. 11 dagen later weer een echo en alles was weg. Geen bloedverlies of pijn gehad in die tussentijd. Blijkbaar kan het dus, maar mijn vk was stomverbaasd
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Volgens mijn verloskundige en gynaecoloog kan dat. Mijn eerste miskraam was met 6 weken. Begon met bloedverlies dus kreeg toen echo. Toen zag je het vruchtje nog. Totaal maar 2,5/3 dagen bloedverlies gehad, nog minder dan een menstruatie en zonder stolsels. Week erna was alles weg. Vk dacht toen dat het door mijn lichaam opgenomen was.

    Tweede miskraam had ik met 7+1 weken de eerste echo. Vruchtje van 6 weken met traag kloppend hartje. Week erna terug en toen was het hartje gestopt met kloppen. Toen was de echo al een stuk onduidelijker en vruchtje al kleiner. Weer een week later opgewekt met medicatie. Toen de gynaecoloog belde om te vragen hoe het ging en ik zei dat ik wel bloedverlies had maar geen stolsels dacht ze dat dan niet alles eruit was. Toen ik vertelde hoe mijn eerste mk ging zei ze dat het idd kon dat het door mijn lichaam werd opgenomen. Tweede mk in totaal +/- 8 dagen bloedverlies gehad zonder stolsels. Ongeveer 1,5 week na de medicatie had ik een controle echo en was alles schoon.
     
  7. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier moest ik ook aan denken. Tijdens mijn vorige goede zwangerschap was ik zwanger van een tweeling. Met 7+4 twee perfect groeiende kindjes en perfect kloppende hartjes. Met bijna 12 weken was 1 van de twee ermee gestopt. Deze is volledig opgenomen, heb geen enkel bloedverlies gehad..... dus blijkbaar is je baarmoeder hoe toch toe in staat. Alleen blijf je volgens mij bij de bevalling dan nog wel een heel klein vruchtzakje / vliesje hangen aan de placenta. Ik zou dan dus denken dat het dus wel iets blijft zitten.
     
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Wat rot! Nooit van gehoord, kan me bijna niet voorstellen dat een vruchtje van die grootte zo snel kan worden opgenomen door je lijf. Maar zou idd eens zoeken naar vanishing twin. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! Succes
     

Deel Deze Pagina