Kunnen jullie aub meekijken ?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jyoti, 24 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,
    Echo gehad. Nog geen kloppend hartje gezien. De arts zei dat het lijkt op een zwangerschap van 6 weken Ipv 7 weken en 2 dagen. 3 feb 2e echo en als het daarna niet goed is dan is het geen goede zwangerschap
    Ze zei het ziet er goed uit voor een 6 weken zwangerschap. Dus ze geeft het 10 dagen om te groeien.. kunnen jullie zien wanneer het echt heeft plaatsgevonden?

    ik had m’n eerste positieve test op 4 januari.

    en 20 Jan hcg van 3288
     
  2. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
  3. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Theoretisch gezien begint je zwangerschapsduur te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dit zou voor jou 4 december zijn als ik je temperatuurkaart bekijk (het onderste stuk staat er niet op). Daarmee zou je vandaag dus uitkomen op een zwangerschapsduur van 7 weken en 2 dagen.

    Alleen ik geloof wel dat ze dat baseren op een gemiddelde cyclus van 28 dagen waarbij je precies op dag 14 je eisprong (en bevruchting) hebt. Als ik puur kijk naar je temperatuurkaart zou ik verwachten dat je je eisprong ergens tussen 19 en +/- 22 december gehad hebt, ergens tussen dag 16 en 19 van je cyclus dus. Daarnaast kan het dan ook nog verschillen wanneer je eitje precies is bevrucht, gemiddeld leeft deze 24 uur en dus kan de bevruchting ook nog eens een dag na je eisprong plaats hebben gevonden. Al die factoren bij elkaar zouden zomaar die week verschil kunnen verklaren. Ik heb om mij heen ook wel vriendinnen gehad die +/- een week verschilden in termijn qua wat de echo aangaf en wat hun berekeningen aangeven op basis van de laatste menstruatie. Probeer dus zeker goede hoop te houden, maar je zult uiteindelijk pas echt meer zekerheid krijgen op 3 februari. Heel veel sterkte met wachten tot die tijd, ik zal voor je duimen!
     
    Jyoti vindt dit leuk.
  5. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    .
     
  6. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw

    Dankjewel voor je lieve Bericht en voor de felicitatie. Je bericht geeft me echt veel meer rust aan m’n hoofd. Ik probeerde al positief te blijven maar dit ging echt niet haha. Maar nu heb ik gelukkig meer rust. Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om me uit te leggen. Ik laat het ook weten hoe de echo is gegaan.
     
  7. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Hierbij het bestand
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Stel dat je eisprong op 22 december was, wat aan de hand van je temperatuur en eipijn ook zou kunnen, dan was je op 5 januari precies 4 weken zwanger en vandaag 6+5 weken zwanger. Je bent op 6 weken gemeten? Dus dat verschilt dan 5 dagen, maar ik heb nog wel eens verhalen gelezen dat dat bijtrekt. Heb je een hartje gezien?

    Heb je een foto van je eerste positieve test misschien @Jyoti?
     
    Jyoti vindt dit leuk.
  9. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Nee er was jammer genoeg nog geen hartje. Dus vandaar ze zei dat ze op 3 feb meer verwacht te zien. Ik heb geen foto gemaakt toen van de test. Wel van een paar dagen achter elkaar. Deze foto was zelf op 5 januari
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong was ws op 22 december (kan ook 1-2dagen later geweest zijn)
    Dat betekent dat je op 5 januari 4 weken zwanger was en tennrijde van je echo was je echo gisteren was je dus 6+5 weken zwanger.
    In de regel zie je met 6+5 vaak wel een vruchtje met kloppend hartje.

    Ik duim dat de volgende echo een mooie groei laat zien.
     
    Jyoti vindt dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Die testen zijn heel duidelijk @Jyoti, dus dan was je 5 januari inderdaad echt wel minstens 4 weken zwanger en gisteren minimaal 6+5. Heel spannend zo voor je. Wat voor gevoel heb je er zelf bij?
     
    Jyoti vindt dit leuk.
  13. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Sorry voor m’n late reactie. Intussen heb ik wat bruin bloedverlies gehad. Was eenmalig. M’n gevoel is dat het goed gaat. Ik was heel gestrest maar ben nu minder gestrest. Ben echt aan het afwachten op de echo voor 3 feb.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  14. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Ik hoop het ook echt. Nog een paar dagen afwachten. HAha kan eigenlijk niet meer wachten
     
  15. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,
    Nog bedankt voor het meekijken toen.
    Op 31 januari heb ik een miskraam gehad jammer genoeg. Ik wil heel graag weer snel beginnen om zwanger te raken. Maar ja we gaan het meemaken.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Wat jammer zeg :(:(:(
    Hopelijk is het snel blijvend raak!!
     
  17. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Ach wat verdrietig :(. Ik hoop voor je dat het snel weer raak is en dat je dan een gezonde zwangerschap mag uitdragen!
     
  18. Jyoti

    Jyoti Lid

    24 jan 2022
    11
    1
    3
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie lieve berichten. Ik maakte me wat zorgen dat ik een verhoogde kans heb op miskraam door pcos. Hebben jullie daar toevallig ervaring mee?
     

Deel Deze Pagina