Kunnen jullie helpen denken...nieuwe baan..:D

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Haaai..
    Kunnen jullie even helpen meedenken met mij...kom er ff niet meer uit...
    Heb een nieuwe baan aangeboden gekregen..echt superleuk lijkt het me! Nieuwe erg leuke uitdaging :D
    Er zit een nadeel aan geen contractuele vaste werkdagen...nu in princiepe ook niet maar eigenlijk wordt het altijd zo gepland dat het wel zo is...
    Ik heb 3 kinderen die naar de opvang gaan voor 2 dagen in de week (dat werk ik nu) en ga 3 dagen in de week werken...mijn man werkt 5 dagen in de week en wilt evt 1 dag ouderschapsverlof (onbetaald) nemen...de kinderen blijven 2 dagen naar de nso gaan maar zouden evt ook 3 kunnen gaan (maar dan gaat het ons wel extra geld kosten en dat wil ik liever niet)...hebben jullie een tip hoe jullie dit doen? Of zien jullie een constructie die ik niet zie?
    Dacht aan ma do vrij werken . kinderen ma do vr nso. Man woensdag vrij (dan ben ik die dag evt flexibel)...maar hij verdient meer dan ik dus we gaan er wel op achteruit...
    Ik lan gewoon even niet meer helder denken na wat constructies bedacht te hebben...
     
  2. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Allereerst: gefeliciteerd met jouw nieuwe baan! Wellicht kunnen jullie kiezen voor flexibele bso of gastouder?
     
  3. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Wat versta je precies onder "geen contractueel vaste werkdagen"?

    Is dit iedere week anders of iedere maand? Krijg je bijvoorbeeld steeds 2 maanden van te voren een nieuwe planning? Indien je het ruim van te voren weet kan je daar natuurlijk ook op plannen. Veel BSO hebben tegenwoordig flexibele opvang...
     
  4. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou op zoek gaan naar een flexibele gastouder.

    Maar ook even bij je nieuwe baan vragen hoelang je van te voren weet welke dagen je moet werken...
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Je geeft aan dat je geen vaste dagen kunt werken maar dat je denkt aan ma,do, vrij werken. Dat is toch vast? Als je man op woensdag vrij zal zijn gaat hij terug zijn salaris wat zonde is want veelal zal je zelf vrij zijn en is dat dubbel.
    Extra kinderopvang wil je niet want dat kost extra geld, maar je man onbetaald ouderschapsverlof op laten nemen kost ook geld. Ik zou dus kijken waar je het meest mee overhoudt.

    Zelf zou ik gaan voor 3 dagen flex opvang.
     
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    De info is te summier om goed te kunnen meedenken. Kan je ingezet worden op alle 7 dagen van de week?
    Welke uren wordt je dan ingezet? Hoe lang van te voren is je definitieve rooster klaar? Heb je nog meer achterban ( bijv familie, opa, oma, vrienden, ouders van vriendjes, etc)? Hoe wisselend zijn die diensten? Zijn er mogelijk in principe afspraken te maken?
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Is er.bij jou of je man nog flexibiliteit wat betreft uren verdelen? Mijn man werkt nu vijf dagen in de week maar gaat twee keer per week om twee uur weg om de kinderen te halen. Op die manier heb je twee schooldagen opgelost.
     

Deel Deze Pagina