Kussen in ledikant?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door KateK, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Vanaf welke leeftijd kan/mag een kindje met een kussen slapen? En wat is belangrijk bij het uitzoeken van een kussen?

    Onze meid is bijna 2. Slaapt vaak met haar hoofd op een knuffel. Ik heb het idee dat een kussen voor haar wel geschikt zou zijn, maar mag/kan dat al?
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Vanaf 2 jaar mogen ze een kussen en een deken. Onder de twee jaar beide niet. Ik zelf zou wachten tot 2.5 of als ik idd merk dat die er behoefte aan heeft.

    Je kan eens kijken naar een klein kussentje die heel goed ademt.
     
  3. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou zo lang mogelijk wachten helemaal niet nodig , tenzij je echt het idee hebt dat ze het nodig heeft..
     
  4. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ze op haar knuffel slaapt heeft ze eigenlijk geen kussen nodig toch? Mijn DL is 3,5 en slaapt met een kussen maar als haar hoofdje erg krom ligt haal ik het kussen toch onder haar uit. Mijn zoon slaapt altijd erg graag op mijn kussen maar mag er nog geen in zn bed, hij slaapt wel met een dekbed. Ik heb hem weleens een kussen gegeven van een katoenen wiegdekentje gevouwen in een kleine kussensloop. Dit vond hij wel erg stoer.
     
  5. misa

    misa Niet meer actief

    Gewoon eens proberen als ze vaak op een knuffel ligt. Bij ikea hebben ze kleine kussens. Wie weet eens om uit te proberen!
     
  6. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties. Ga eens bij ikea kijken!
     
  7. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben hier een peuter/kleuter kussen gekocht bij een baby en tiener store, dat kussen is de helft van een gewone kussen. Aangezien daar een rits in zit heb ik meer dan de helft aan vulling eruit gehaald dat het een plat kussentje werd.
    Wij hebben de keuze voor een kussen toen gemaakt omdat zoonlief ook iedere keer met zn hoofdje op zn grote aap lag en aangezien die aap een stuk dikker is dan nu zn kussen ligt hij nu met zn nekje een stuk beter. Hij vind het heerlijk en heb hem daarna niet meer op zn aap zien liggen.....

    Vind het ook een stuk hygienischer, kussen sloop gaat wekelijks en soms vaker de was in vooral als de kleine man lekker aan het snotteren is>>knuffel daar integen niet...
     
  8. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Onze meid ligt op haar beer, ik heb er 2 van omdat ze de beer overal mee naartoe sleept. Ik was m wel iedere 1,5 a 2 weken uit. Dan krijgt ze de schone uit de kast. In de droger wordt hij weer lekker zacht. Ze weet niet dat het er 2 zijn haha. Leek me wel handig mochten we hem ooit vergeten of kwijtraken. Een kussentje lijkt mij ook beter dan een dikke knuffel.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een dun kussen van de hema. Bij de oudste gaan gebruiken toen hij op knuffels ging liggen slapen. Bij de jongste toen hij ons kussen ging ophalen en bleef mopperen.
    Allebei waren ze net voorbij de 2 jaar.

    Ik wilde ook wachten tot ze in het peuterbedje lagen, bij het ledikant was ik toch banger dat het kussen tegen de rand op zou liggen en dan tegen het gezicht aan..
     
  10. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een heel dun kussen van Ikea, de LEN meen ik. Dochter slaapt daar heerlijk op.
     
  11. Novella

    Novella Actief lid

    8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ging toen hij tegen de 2 jaar liep, ook met zijn hoofd op knuffels liggen.
    Heb toen een kinderkussen bij de hema gekocht. Zie zijn heel dun en kleiner dan een gewoon kussen.
     

Deel Deze Pagina