kv extra care vs hypoallergeen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wup, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,

Ik geef nu friso hypoallergene opvolgmelk omdat J een lichte vorm van kma heeft. Hij doet het super op deze voeding. Nu vroeg ik mij af of de extra care van het kruidvat hetzelfde is als een hypoallergene voeding. Deze is een stuk goedkoper natuurlijk. Maar een verkoopster van het kv vertelde mij dat dit niet hetzelfde is, maar ze leek er eigenlijk helemaal geen verstand van te hebben.

Is er hier misschiem iemand die hier het antwoord op heeft?

Liefs,
    Wup

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dit staat op de site van kruidvat:

Kruidvat Extra Care 2, Opvolgmelk vanaf 6 maanden
    Kruidvat Extra Care is speciaal ontwikkeld voor kindjes met krampjes en/of moeizame ontlasting. Bovendien zijn de eiwitten in Kruidvat Extra Care gehydroliseerd, wat de kans op het ontwikkelen van een koemelkallergie verkleint. Gehydroliseerde eiwitten zijn in de volksmond in stukken geknipte eiwitten die de kans op het ontwikkelen van een koemelkallergie verkleinen.

Mijn dochter heeft de extra care 1 en in het ZH vertelde ze dat dit ook gewoon hypo allergene voeding is....

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    #3 Wup, 7 mei 2010
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
    Ik heb inmiddels al even contact met de kv voedingslijn gehad en ze vertelden me idd dat dit gewoon een hypoallergene voeding is. De verkoopmedewerkster vertelde me (twee verschillende zelfs) dat dit geen hypoallergene voeding is terwijl de ingredienten eigenlijk niet eens zoveel verschillen van hypoallergene voeding. Had dus eigenlijk mijn eigen conclusie al een beetje getrokken vanmiddag. Maar wilde het wel even zeker weten.

Mooi...scheelt toch weer 6 euro p/pak tov de friso

Deel Deze Pagina