Tja, de titel zegt het al. Ik ben zwanger van mijn tweede en ik heb het idee dat ik veel meer last heb van misselijkheid en zere/grotere borsten. En ik heb het ijskoud! Nu ben ik altijd wel een koukleum, en het weer werkt niet mee, maar dit is toch wel abnormaal en ik herinner het me niet van de vorige keer. Of lijkt het maar zo dat het allemaal heftiger is, omdat het de vorige keer allemaal nieuw en spannend was en ik ondertussen aan het verhuizen was, net was gaan samenwonen etc? Dat mijn buik sneller zou gaan groeien had ik wel verwacht, de rek is er tenslotte een beetje uit. Maar dat ook de 'kwalen' erger zouden zijn niet. De gedachte aan een tweeling is al door mijn hoofd geschoten, ik ben al 39 en dan is die kans wat groter. (Ik hoop het echt niet hoor, mijn vriend had nl. al drie kinderen dus dan zouden we er samen zes hebben en dat past echt niet meer in de auto! )
heey heeey ben ook zwanger van de 2de en bij mij zijn de kwaaltjes ook erger ben vanaf het begin al misselijk last van maagzuur en slapeloze nachten en nu nog steeds dus heb ook kei veel last van harde buiken terwijl ik me rustig hou
ik heb het ook allemaal erger gehad en nu ben ik gewoon erg moe enz...maar dat komt ook omda je al een kindje hebt waarvoor je zorgt...
hier zijn de kwaaltjes ongeveer hetzelfde. Iets vermoeider (logisch) , maar verder minder misselijk geweest. M'n beste vriendin is een paar weken verder en bij haar was het ook juist minder allemaal.. wij dachten dus juist al, dat het lichaam de dingen al herkende en er minder moeite mee had . Maar ik denk dat er gewoon niets over te zeggen valt...
Ja, dat scheelt natuurlijk ook. Maar de vorige keer was het voor mij ook niet echt een rustige periode. Ik was toen ook wel misselijk, maar niet zo erg en niet de hele dag. Ik voel me een beetje een klaagbox op het moment. Ik wil graag nog een kind, maar die hele zwangerschap kan me eerlijk gezegd even gestolen worden! Ik zal blij zijn als de eerste drie maanden erop zitten en ik me weer een beetje normaal voel (tot de 7e maand, want dan krijg je weer andere problemen, herinner ik me nog wel )
Tja... elke zwangerschap is gewoon anders.... BIj mijn eerste was ik helemaal niet hele dagen misselijk... wel 1x overgeven..en klaar... bij mijn tweede was ik hele dagen misselijk en overgeven.... nu weer minder misselijk als bij nummer 2, maar meer als bij 1.....en ook vaker spugen tussendoor... Tja tis gewoon niet te vergelijken... Wat over het algemeen wel erger is bij een volgende zwangerschap zijn... meer bandenpijn, harde buiken...en valse starten en rommels op het einde..... Dit idd omdat de boel al opgerekt is geweest het allemaal wat harder groeit....
Merk ook dat de zwangerschap nu zwaarder is. Vooral ook omdat ik nog niet ontzwangerd was en mijn dochter nog maar 8 maanden is. Meer vermoeid en harde buiken, maar vind het ook wel logisch, doe het lekker rustig aan als mijn dochter slaapt.
ik ben blij dat ik me niet al enige een klaagmuur voel af en toe.... ben vanaf week 6 heel de dag misselijk en echt doodmoe, als ik niet hoef te werken doe ik samen met dochterlief een slaapje smiddags. en savonds lig ik er ook vaak om 10 uur weer in, en dan kan ik gerust tot de volgende dag 9 uur blijven liggen als de kleine ook lang uitslaapt. Ik had dit bij de eerste helemaal niet zo erg, was wel wat moe maar niet zo als nu en misselijkheid heb ik bijna geen last van gehad. Verder heb ik nu ook al een flinke buik terwijl ik bij de eerste pas echt wat kon zien toen ik een week of 14 was. ook heb ik nog meer last van verstopping als bij de eerste....zo lekker even geklaagd..... nu weer verder aan het werk, gaaaaaap xxx
Hier ook, hoor! Mijn eerste zwangerschap had ik vrijwel nergens last van. Maar nu... moe, darmklachten, aambeien, bandenpijn, benauwdheid, slecht slapen, harde buiken, super emotioneel. Kom natuurlijk ook minder aan mijn rust toe met een kleintje van bijna 2 jaar En wat ik zelf wel vreemd vind: ik ervaar het heel anders dan de eerste keer. De nieuwigheid is er wel af... Het is meer herkenning dan verwondering. Misschien dat ik de kwaaltjes daardoor minder goed kan hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook zielsgelukkig met ons 2e kindje!!!
Jana, wat een goed topic. Ik was net op het forum naar zoiets aan het zoeken en vond het niet. Ik heb een topic erover aangemaakt op een andere pijler en nu zie ik dat er hier één staat Ik ben 4wk2dg zwanger en heb sinds een paar dagen al flinke groeipijn en bandenpijn. Soms zo heftig dat ik denk dat ik spontaan hevig ga bloeden. Ook al eerder misselijk dan in m'n eerste zwangerschap. Ik loop soms echt te koren. Bij mij schoot het ook even het idee van een tweeling door me heen. Zeker omdat ik anderhalve dag na m'n eisprong nóg een eisprong leek te hebben. Maar dat was misschien al van de bevruchting. Hebben jullie ook dat je buik al eerder gaat opzetten? Ik moet m'n riem al losser doen en gisteren zat dat zelfs niet prettig meer. Heb vandaag maar een legging met jurkje aan gedaan.
Ja, mijn buik is ook al behoorlijk opgezet, terwijl ik bij de vorige keer pas bij 18 weken zwangerschapskleding ben gaan dragen. Dat gaat nu echt niet lukken; ik vraag me zelfs af of ik het tot 12 weken geheim zal kunnen houden (vooral voor de kinderen van mijn vriend, die al wat ouder zijn). @greeneyedgirl: ik heb dat ook; de eerste keer voel je je heel bijzonder en je wist natuurlijk niet of je uberhaupt zwanger kon worden. De tweede keer is het toch allemaal wat 'gewoner'.