Kwalen na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lisa280887, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    #1 Lisa280887, 23 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 aug 2019
    Lieve allemaal,

    Ik kon hier weinig over vinden op het internet. Maar wat waren jullie ‘kwalen’ na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Naast de pijn/herstel van de operatie?

    Ik heb het idee dat mijn hormoonhuishouding flink overhoop ligt momenteel. Heb opvliegers, weer zere borsten, hoofdpijn en puistjes. Ik ben ook erg moe.

    Ik denk dat ik weinig last heb van de narcose. Kon de eerste dagen weinig eten maar dat is over nu.

    Alles is heel logisch denk ik. Het kan allemaal ook een combinatie zijn van hormonen/narcose. Maar ben toch benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben!
     
  2. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Je was in feite gewoon zwanger. Dus helaas hoort het er allemaal bij.
    Ik heb nog wel een paar weken last gehad van pijnlijke borsten, vermoeidheid en hoofdpijn
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik begrijp dat het erbij hoort. Ik had vandaag enorme opvliegers en heb een hoop gezweet. Het is hier op ons vakantie-adres warm, maar zo warm nou ook weer niet!
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Verder niemand die zich herkent in deze kwalen? Ik merk enorme onzekerheid... weet van binnen dat het ‘erbij hoort’ maar toch.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik ben dan niet geopereerd maar ik heb heel veel bloed verloren. Bloed sijpelde in mijn buik en dat deed enorm zeer. Ik had een zeer hoge ontstekingswaarde van 150 dat moet normaal onder de 3 zijn. De boel was flink geïrriteerd daar binnen Dus opereren durfde ze niet aan. Maar mijn kwalen daarna waren idd moeheid, hb was 5.6 en kwam van 7.5 dacht ik. Ik ben ook 2 maanden thuis geweest. Ik had veel pijn, met minste geringste. Plassen was erg gevoelig voor een lange tijd. Ik heb nog lang met een groot stolsel in mijn buik gelopen ( misschien nu nog steeds) dat moet langzaam wegtrekken. Mijn hormoon huishouding was ook erg van slag. Maar ook omdat ik in rouw was na het verlies.

    Na een narcose kun je trouwens nog lange tijd niet goed voelen, dus daar kan het ook aan liggen ;)
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Mijn hcg daalde in 1 week van 6000+ naar 100+ en toen had ik zoiets van: he fijn, daahaag hormonen, puistjes, misselijkheid etc. Oke voordat cyclus echt weer normaal was, was ik 2 maand verder. Verloor veel bloed en stolstels maar voelde mij iig niet meer zwanger. (Oftewel, de puisten zijn nu weer terug....)

    Ik reageerde hevig op narcose en 5 dagen last gehad van het gas in mijn schouder. Kon amper ademhalen. Niet fijn als je al een longziekte hebt. Had het gevoel dat ik regelmatig gewoon stikte pfff

    Ze waren erg gul geweest met narcose, omdat het zo'n ravage was in mijn buik heb ik extra gekregen maar ik werd er ook niet uit wakker. Pas na ruim 2 uur kregen ze mij 'wakker', als in mijn ogen gingen wat half open en dat was het. Na 6 week zat ik op de fiets en ik had dusdanig concentratie problemen dat mijn man mij aan mijn fiets trok omdat ik zo wou oversteken en geen enkele auto zag. Of nou ja, ik zag het wel maar drong niet tot mij door. Alsof ik in een film zat pfff

    Wel giga veel last van navel litteken gehad en nog steeds. Die is gewoon niet mooi genezen helaas. Mijn zoon noemt het de rode worm :p
     
  7. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    Ik had weinig last van de narcose, ben alleen een paar weken heel erg vergeetachtig geweest. Schijnt normaal te zijn. Weinig last gehad van de incisies ook gelukkig.

    Ik kreeg zo'n 4 dagen na de operatie het bloedverlies. Dat heeft heel veel zeer gedaan, echt alsof ik weeën had. Hele nacht op de toilet en badkamervloer. Dat schijnt niet normaal te zijn, maar kwam misschien omdat ik ook nog een afgestorven vruchtje in mijn baarmoeder had (was rond de 4 weken zei de echoscopiste).
    Verder had ik weinig zwangerschapskwaaltjes, behalve grote borsten. Die waren na een week ofzo weer normaal.

    Verder een emotionele rollercoaster natuurlijk. Ik voelde me in de steek gelaten door mijn eigen lijf, vond het niet eerlijk dat andere mensen die het in mijn ogen eigenlijk niet verdiende wel kinderen kregen en ging op de meest onmogelijke momenten huilen. Dat heeft denk ik zo'n 1,5 maand geduurd.

    Heel veel sterkte ♡
     
    Suuster vindt dit leuk.
  8. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Naast de operatie zelf waarvan ik moest herstellen, had ik inderdaad ook wel meer last van acne dan normaal. Ik dacht dat dit mogelijk te maken had met de snelle opeenvolging van wisselender hormonen: eerst pil, dan stoppen met pil, dan aantal weken zwanger, dan weer niet meer zwanger. Uiteindelijk heeft mijn huid zich wel terug hersteld.

    De misselijkheid (die tijdens de laatste weken/dagen van de zwangerschap kwam opzetten) was kort na de operatie wel terug verdwenen. Dus dat herken ik minder.

    Mijn buik lijkt nu - aantal jaren na de operatie - nog wel gevoeliger dan daarvoor. Het lijkt wel alsof ik meer ‘vage klachten’ heb in mijn buikzone dan vroeger. Gevolg van het inwendige littekenweefsel? Toeval? Ik weet het niet...

    Sterkte met het verwerken van jullie verlies!
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie reacties❤️ Allereerst supernaar dat jullie dit allemaal mee hebben moeten maken.:cry:

    Vreemd genoeg heb ik er wel wat aan. Ik weet dat alles ‘erbij hoort’. Maar weten dat anderen het ook ervaren hebben of ook van alles voelden, maakt mij minder onzeker.. zal vast gek klinken haha, niet zo bedoeld!

    ❤️

    Vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald. Ze irriteerden enorm en hadden volgens de huisarts geen nut meer. Vannacht is ook het bloedverlies gestart. Ben benieuwd hoe dat verder zal verlopen!
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina