Kwam jouw bevalling overeen met de bevalling van jouw moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mien30, 15 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.603
    431
    83
    Vrouw
    Kwam jouw bevalling of bevallingen overeen met de bevalling(en) die jouw moeder had?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.340
    113
    Ja! Mijn moeder en ik hebben beide het geluk gehad van makkelijke, complicatieloze en vooral korte (variërend van drie kwartier totaal tot een kleine vier uur totaal) bevallingen :) Zelfs beide enkel rugweeën in alle bevallingen gehad.
    Zij heeft er vier gehad, ik drie.

    Leuke vraag, trouwens.
     
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.149
    1.942
    113
    Nee :) Mijn moeder had drie probleemloze (thuis)bevallingen, ik twee keizersnedes.
     
  4. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.603
    431
    83
    Vrouw
    Mijn moeder heeft bij mij een moeizame maar snelle bevalling gehad. Bij mijn broertje ging het ook erg snel. Mijn eerste kwam met een spoedkeizersnede. Ik hoop dit keer natuurlijk te bevallen, ben benieuwd of het bij mij ook snel gaat :eek:
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de mijne lijkt op de bevalling van mijn oudste broer. Alleen destijds grepen ze niet snel in met een sectio, maar gezien hoe hij er uit kwam was dat wel beter geweest. Hij kwam paarsblauw te wereld na 4 dagen weeen. Bij mij 4 dagen inleiden en spoedsectio.
    Ik hoop dat nr 2 is zoals bij mij. Mijn moeder had een medische indicatie ivm de eerste. Maar ik kwam te snel en werd thuisgeboren.
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Mijn zus kwam razend snel , de bevalling van mij was langzamer maar ook in een paar uur gepiept.

    Mijn eerste kwam via een spoedkeizersnee en de tweede via een geplande
     
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee ik heb 2 hele snelle thuisbevallingen gehad. Mijn moeder had een lange thuisbevalling en daarnaast een spoedkeizersnede bij mijn zusje (prematuur en dysmatuur)
     
  8. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja..
    eerste keizersnede
    Tweede spontaan op de uitgerekende datum
    Derde ingeleid

    Bij mijn moeder exact zo.
     
  9. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Nee. Het enigste wat wel hetzelfde is is dat we beide hele smalle bekken hebben. Bij mijn moeder is dat drie keer geen probleem geweest en goed gegaan. Bij mij absoluut niet.
     
  10. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ja, mijn moeder had geen persweeën bij haar bevalling van mij. Was daardoor een erg moeizame bevalling. Mijn dochter bleek een sterrenkijker. Had daardoor al direct pijnlijke weeën, maar kreeg net als mijn moeder geen echt goede persweeën. Ook een lange bevalling daardoor (en uiteindelijk vacuümpomp :confused:).
     
  11. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Nee en ja.
    Overeenkomst: duurt lang
    Verschil: bij mij zet het door en dan is de baby er zo. Bij mijn moeder zette het niet door en moest verder in het ziekenhuis. We kunnen ook maar 1 bevalling vergelijken, want bij de andere kinderen is mijn moeder ingeleid. Dat is toch heel anders.

    Ik heb wel dezelfde soort bevalling als mijn zus. Lange aanloop, zet het door, is de baby er snel.

    Mijn moeder heeft ook niet dezelfde bevallingen als haar moeder trouwens. Die had razendsnelle bevallingen, waarbij in 5 van de 7 gevallen de ha te laat kwam. En ze bij 3 bevallingen helemaal alleen was.
     
  12. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Nee voor geen ene meter!
    M'n moeder is van ons beide heel snel bevallen (van 1e voelbare wee tot we eruit waren geloof rond de 20 minuten)
    2.5 jaar verschil en beide rond de 37 weken..
    Ik heb met 29 weken een spoedkeizersnede gehad..
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee.
    Mijn moeder beviel bij de eerste doormidden van een inleiding binnen 3 uur.
    Van de 2e en 3e (spontaan) in 45 minuten.
    Ze had buikweeen en heeft nooit naweeen gehad.

    Ik deed er redelijk snel over.
    7 uur en 2x 4 uur.
    Maar ben 3x ingeleid en heb bij de laatste 2 flinke naweeen gehad.
    2x rugweeen 1x buikweeën.
     
  14. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.439
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Nee totaal niet. Mijn moeder 2 super vlotte bevallingen zonder complicaties en ik het tegenovergestelde.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.530
    26.084
    113
    Vrouw
    Nee. Vermoeden is dat ze een afwijkende vorm baarmoeder had want 4 kids lagen in stuit en versies lukten niet: 1 door veel te laat actie overleden na bevallingscomplicaties l, 2 in stuit eruit getrokken (waarbij ook 1 duwde op dr buik) en nr 4 eindelijk keizersnede en haar droombevalling: volledig onder narcose dus helemaal zennnn

    Ik heb geen stuitbevalling gehad, kinderen lagen goed. Wel 2 keer ingeleid en met name de laatste was echt dramatisch vol complicaties
     
  16. Mamavanfinnennoa

    2 feb 2021
    12
    7
    3
    Vrouw
    Gelukkig niet! Mijn moeder had de eerste 42 uur over gedaan, vergiftiging, bacterie infectie en spoedkeizersnee. Van mij wel natuurlijk bevallen, maar wel 24 uur over gedaan.

    Zelf 2x bevallen, eerste binnen 6 uur en tweede in 4 uur.
     
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee, mijn moeder is 6x natuurlijk bevallen.
    Ik mag absoluut niet natuurlijk bevallen, ook geen weeën krijgen.
    Dus al mn kinderen worden met geplande keizersnedes gehaald :)
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.037
    2.167
    113
    Nee totaal niet. Mijn moeder had hele lange bevallingen en beide keren dysmatuur. Ik ben zelf op de uitgerekende datum geboren met net 2 kilo.

    Mijn bevallingen gingen heel snel, 3 keurig gemiddelde kindjes van 3000-3600 gram tussen 38 en 41 weken.
     
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Hier ook niet, moeder had vooral bij de eerste zware bevalling. Ik zelf totaal niet heel makkelijk en vlot.
     
  20. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Hier wel! De eerste cm’s qua ontsluiting duurde echt lang (van 1 naar 3 cm ontsluiting in 14 uur) en van 3 cm naar 10 cm in één uur. Dus dat ging heel snel, net als bij m’n moeder. Vervolgens ook maar 11 minuten hoeven persen, wat bij m’n moeder ook maar heel kort duurde. Ook net als mijn moeder alleen maar rug- en beenweeën gehad. :) Ben benieuwd of m’n tweede bevalling weer zo zal gaan verlopen.
     

Deel Deze Pagina