Laag AMH en IVF pogingen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nassira, 2 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe serieus word je genomen in ziekenhuizen als je een laag AMH (lager dan 0,1) hebt en toch voor een ivf poging wilt gaan? In het ziekenhuis waar wij lopen willen ze niet meer aan ivf doen omdat ze aangeven dat de kans zeer gering is en uit de vorige ivf slechts 1 eicel werd verkregen. Er wordt nu gezegd dat ik elke maand mijn eventuele eisprong in de gaten moet houden en moeten hopen op een spontaan wondertje, en tegelijkertijd worden er hormonen gegeven om de eisprong te laten plaatsvinden.

    Ik ben van de randstad en vroeg me dus af meerdere dames ditzelfde advies krijgen en of de ziekenhuizen waar zij lopen wel gewoon open staan voor een ivf poging, ondanks de lage amh?
     
  2. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi! Ik heb zelf geen laag AMH, maar ik ben om andere redenen uitgeweken naar Düsseldorf. Ik weet dat ze daar flink wat ervaring hebben met laag AMH. Natuurlijk kunnen ze ook daar geen wonderen verrichten, maar ze willen vaak nog wel dingen proberen. Misschien de moeite waard om eens voor een second opinion te gaan?
     
  3. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben al een keer langs geweest bij Dusseldorf voor een intake. Destijds werd ik spontaan zwanger voordat we begonnen aan ivf. Wilde het eigenlijk in Nederland nog een keer proberen voordat we beginnen aan de lange reizen naar dd.

    Maar nu is de vraag welk ziekenhuis akkoord gaat met een ivf met zo een laag amh....
     
  4. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    In het oosten van het land doen ze ook geen IVF met een laag AMH. Mijn AMH was ook minder dan 0,1 en daar kwamen we tijdens de 2e IVF achter. Bij de 1ste ivf wilde er niks groeien en bij de 2e poging slechts 1 eitje dus geen punctie. Daarna vertelden ze me dat het in het ziekenhuis in Enschede afgelopen was.

    We hadden al een zoontje (die na de 4e IUI geboren is) en daar moesten er maar van gaan genieten.

    Ik kon me hier niet bij neerleggen en ben naar DD gegaan. Meer medicatie en het korte traject en toen had ik opeens 5 eitjes waarvan er 5 bevrucht zijn. De 4e is blijven plakken en nu heb ik 2 heerlijke zonen.
     
  5. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik denk geen enkel ziekenhuis.
     
  6. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Waarschijnlijk heb ik een laag AMH waarde (niet onderzocht), maar ik reageer nauwelijks op de hormonen. De enige reden dat ze IVF behandeling opstarten is omdat ik nog geen kinderen heb.
     
  7. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Waarom gaan ze dat dan niet onderzoeken? Er moet toch een reden zijn waarom je nauwelijks reageert?
     
  8. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Volgens de arts vanwege lage eicelvoorraad, gezien mijn leeftijd en reactie.

    Ik heb as zaterdag een punctie, als dat niets oplevert ga ik verder ik Düsseldorf. Heb het een beetje gehad met mijn huidige ziekenhuis
     
  9. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik zou zeker naar DD gaan! Ze hebben daar veel ervaring met laag AMH. En ze meten het tenminste, zodat ze daarmee een evt behandelplan kunnen opstellen. Succes!
     
  10. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ik heb een afspraak staan, de eerste week van januari
     
  11. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Goed zo! Maar hoe ging je punctie eigenlijk?
     
  12. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    @Stiertje73
    De punctie ging op zich goed, 4 follikels en 3 eicellen.
    Helaas geen enkele eicel bevrucht, ondanks 63 miljoen zaadcellen.
     
  13. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach jakkie. Ik hoop dat ze je in DD beter kunnen helpen.
     
    Lilyam vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina