Laaghangende broek

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door EliseVW, 27 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EliseVW

    EliseVW Nieuw lid

    27 mei 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Al tijdenlang is er een discussie bij ons thuis. Mijn 2 zonen van 23 en 22 dragen nog altijd een afgezakte broek waardoor hun onderbroek te zien is. Vaak hangt de broek zowat onder de billen. Zelf heb ik al vaak aangegeven dit niet te willen, maar ze houden vast aan deze kledingstijl. Tot op heden betalen wij alle kleding en nu willen ze duurdere onderbroeken ipv de Ziki van de Action. Dit gaat ons te ver, zeker aangezien de oudste meermaals op de afgezakte broek is aangesproken op zijn werk. Zijn er ouders die deze kledingstijl wel mooi vinden? En hoe zouden jullie met mijn probleem omgaan?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Nee ik vind het niet mooi. Maar dat boeit ook niet. Want ze zijn volwassen en kunnen dus prima kiezen wat ze willen.
    Wel zou ik zeggen, prima, je betaalt maar mooi je eigen kleding. Lijkt me ook niet meer dan logisch als ze volwassen zijn.
    Natuurlijk kun je ze nog enigszins financieel blijven steunen als dat nodig is.
     
    suus1983, Dubbelgeluk en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Onze zoon is nog te jong maar je zou een compromis kunnen sluiten. In je vrije tijd moet je doen wat je niet laten kan maar gaat het om school en/of werk gelden de regels van dat bedrijf of die school.

    Er kunnen consequenties zitten in het negeren van die regels. Als ze tevreden zijn over hun werk of het is een baan die niet voor het oprapen ligt dragen ze het waarschijnlijk ook normaal.

    Anders aangeven dat ze ook ontslagen kunnen worden. Zeker als het bedrijf het al aangegeven heeft.

    Een kledingstijl is 1 ding maar wel waar dat passend is. Als je gek bent op hempjes met flinke decolleté prima maar dat draag je ook niet op je werk. Niet passend.

    Betreft geld. Je geeft ze kleedgeld en daar moeten ze het maar mee doen. Als je normaal 3 euro per onderbroek geeft en ze willen er 1 van 15 dan betalen ze maar bij of doet je broek normaal en ziet niemand het:roflmao:
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn zoon is bijna 14 en die heeft zijn broeken ook altijd laag hangen incl de ck boxer erbovenuit. Ik vind het super lelijk maar ik denk dat mijn ouders mijn kleding ook niet geweldig vonden toen ik die leeftijd had. Hoort erbij. Hij moet er mee lopen, ik niet, hij zoekt het maar uit. Als we uit eten gaan of op visite of ergens anders openbaar samen verschijnen moet hij een riem om van me en dat doet hij ook (met wat gesputter). Jouw zonen zijn natuurlijk een stuk ouder en als ze op het werk erop aan worden gesproken word het wel eigen verantwoordelijkheid!
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Gezien de leeftijd zou ik de kleding helemaal niet meer betalen dus dan zoeken ze het maar uit of ze €2 of €20 om hun kont willen hebben

    En qua kledingstijl, nee ik vind dat ook vreselijk
     
    NiVa0230, suus1983, Jessi79 en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Vreselijk, maarja dat vonden onze ouders vroeger misschien ook wel van onze kleding. Als ze iets duurders willen dan betalen ze toch zelf? Met die leeftijd kreeg ik allang geen kleedgeld meer..
    Ik zou ze er alleen op aanspreken dat ze zich op school/werk wel aan te passen hebben als ze daar willen blijven ;) Wat ze verder doen is hun eigen keuze.
     
    nijn37 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.464
    2.155
    113
    Nee, ik vind dat zeker niet mooi. Maar wat heb je er als ouder nog echt over te zeggen op die leeftijd?
    Wat ik me dan wel afvraag: ze zijn 22 en 23 en hebben dus blijkbaar al werk. Is dat een bijbaantje naast studie aangezien jullie hun kleding nog betalen? En krijgen ze dan ook geen kleedgeld, waarmee ze dus zelf kunnen bepalen hoe ze dat besteden? Dus zelf kunnen bepalen wat voor ondergoed ze kopen, goedkoop of duur? Mij klinkt het toch wat vreemd in de oren dat je voor volwassen kinderen van 22 en 23 nog alle kleding betaalt. Maar goed, mogelijk hebben jullie daar een goede reden voor. In dat geval zou ik echter wel zeggen dat als ze dure onderbroeken willen, ze die toch echt zelf mogen betalen.
    En dat de oudste er op zijn werk over wordt aangesproken, dat is zijn verantwoordelijkheid hoor. Zeker op deze leeftijd.
     
    Jessi79, Sophy, TotalBella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.351
    113
    Niet mijn stijl, maar met 22 en 23 zijn ze toch echt oud genoeg zelf te bepalen hoe en wat…althans, de meeste mensen. We zouden ze van mij zelf hun kleding mogen betalen op die leeftijd, zeker als ze duurder willen dan ik nodig vind.
     
    Jessi79 en nijn37 vinden dit leuk.
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.485
    24.350
    113
    Ik zou het ‘probleem’ lekker daar laten waar het hoort: bij de twee volwassen kerels die blijkbaar een andere smaak hebben dan hun moeder. Oftewel: loslaten
    Mijn dochters zijn een stuk jonger (hoewel de oudste ook officieel volwassen is) en zij bepalen ook gewoon zelf hoe ze erbij lopen. Dat is niet meer aan mij en hoort ook gewoon bij hun ontwikkeling van eigen smaak en het zijn van een individu.
     
    Jessi79, Sophy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Ik zou stoppen met hun kleding betalen en het aan hen overlaten.
    Als zij persé willen dat ik hun kleding betaal, en ik heb een goede reden om dat te blijven doen (al kan ik zelf geen reden bedenken als ze die leeftijd hebben en zeker niet als ze werken), dan zou ik zeggen dat ik weiger die onderbroeken te kopen.
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Sluit mij hierbij aan!
     
    Adje vindt dit leuk.
  12. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Op die leeftijd ga ik hun kleren niet meer betalen dus mogen ze zelf weten wat ze kopen. Ik vind het ook geen gezicht. Vond ik als tiener al niet toen de jongens er ook zo bij liepen. Zal dat ook zeker tegen ze zeggen. Maar vanaf hun 18de gaan ze daar maar zelf voor werken, en dan ga ik me ook minder er mee bemoeien. En als ze er dan op aangesproken worden dan hoop ik dat ze daar meer van leren dan van hun moeder die ze vast alleen maar vinden zeuren
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Dat je hun kleding én ondergoed nog betaald vind ik nog vreemder dan hun oncharmante kledingkeuze. Ze zijn volwassen. Laat ze los ;)
     
    suus1983, Shay25, Jessi79 en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Ik ook niet helaas:roflmao:
    Maar was toen ook al getrouwd en had 2 kinderen dus had dat ook wel raar gevonden:D
     
    Saartje33 en Zxcvb vinden dit leuk.
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.017
    5.163
    113
    Als het nog noodzakelijk is dat jij ze geld geeft, zou ik goed kijken naar hoeveel noodzakelijk is (wat ze er van moeten doen) en het dan volledig loslaten. Dus als zij duur ondergoed gaan kopen, doen ze dat maar (kun je je wel afvragen of jouw bijdrage niet omlaag kan ;) ). Ik zou er wel naartoe werken dat ze geen bijdrage meer nodig hebben - ze wonen nog thuis, dus besparen zo ook geld natuurlijk, dat lijkt me wel voldoende?
    Met 22-23 jaar zou ik me niet bemoeien met hun kledingstijl - krijgen ze commentaar op het werk? Hun eigen verantwoordelijkheid.
     
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Zou wel fijn zijn geweest haha :roflmao:
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat was mijn idee ook. Met 21 had ik al een hypotheek.
    Komt allemaal een beetje onvolwassen over in mijn ogen. Maar dat vind ik deze kledingstijl ook op die leeftijd.
     
    nijn37, Dubbelgeluk en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Zoals eerder gezegd, laat ze hun eigen kleding betalen. Ze zijn volwassen, hebben een baan, waarom zou je nog voor hun kleding betalen? Af en toe nog iets geven kan altijd, maar hun onderbroeken, ik hoop niet dat ik die tegen die tijd nog betaal.
    Wat betreft kleding keuze, daar moeten ze zelf echt een keuze in maken, maar ik zou ze er wel op wijzen dat het ook anders kan. Meer kan je niet doen denk ik. Óf toch één keer met ze gaan winkelen, naar een leuke winkel gaan, vragen om advies voor een mooie jeans met shirt en dat dan geven.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.131
    4.342
    113
    Home
    Waarom hun kleding betalen als ze zelf werken?

    Over de stijl : ik vind het afschuwelijk en ook al heb ik er straks weinig over te zeggen ze gaan bij mij zo niet de deur uit
    Als ze 22 zijn hoop ik dat ze snappen dat je niet met een afgezakte broek de deur uit gaat
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Ik gok zomaar eens dat er geen reactie meer komt. Raar verhaal + eerste bericht = trol?
     
    evaleana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina