Laagliggende placenta bloedverlies

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Moedie, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Wie kan mij wat geruststellen?
    Ik heb sinds zaterdag frequente bloedingen die ontstaan door mijn laagliggende placenta. We zijn toen in blinde paniek naar het ziekenhuis gereden maar alles was goed met ons beebje. Nu stopt het bloeden niet, maar het is volgens de gynaecoloog niet in die mate dat ik mij zorgen moet maken...
    Natuurlijk doe ik dat wel aangezien ik vorig jaar mijn dochtertje verloor door placenta loslating.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Grote kans dat de placenta nog optrekt? Ik ben momenteel 16 w zwanger
    Dankjewel!
     
  2. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik wilde je eigenlijk even taggen in soort gelijk topic , ook over placenta’s.

    Allereerst vervelend om te lezen van je bloedingen en dat deze zo frequent zijn. Vooral omdat je pas 16 weken onderweg bent.

    Dat je je zorgen maakt snap ik helemaal , en ik ben dan ook benieuwd hoe erg je bloedingen nog zijn.

    Ik kan je niet 100% geruststellen maar hier in t kort mijn verhaal.


    Hier ook gedoe met de placenta (bekend sinds week 20) - laag voor en zo goed als afsluitend - nergens last van gehad in de ZS tot in week 35 daar kreeg ik een behoorlijk hevige bloeding , opgenomen in het ziekenhuis (2 nachtjes om de zoveel uur aan de CTG ter controle) , heeeeeeel erg langzaam werd het bruiner en inmiddels zo goed als weg (ging wel echt tijd over heen).

    De ochtend voor ik naar huis mocht nog een controle echo gehad en daar was de placenta helemaal weg getrokken bij de uitgang (week 36 precies). De dag dat ik naar huis mocht bloedde ik overigens nog wel.

    Afgelopen week nog een extra check gehad (keizersnee was namelijk al in week 31 gepland op 17 Juli) , en nog steeds is de placenta netjes weg.

    Inmiddels keizersnee geschrapt :).

    Hopelijk kan je toch je rust vinden in de zwangerschap zonder dat je continue druk hoeft te maken - ik zal voor je duimen uiteraard dat dat het geval mag zijn!!
     
  3. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie ik ken mijn weg hier binnen het forum niet zo goed. Zal even zoeken achter topics rond placenta's.
    Liefs
     
  4. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Ik wens je nog veel succes met de laatste loodjes en een wolk van een baby
     
  5. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Geen dank hoor @Moedie daar zijn de topics immers voor :) elkaar helpen en steunen!

    Bedankt ik geniet er nog van zolang het kan :thumup:
     
  6. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    Hai! Ook ik heb tot week 20 bloedverlies gehad ivm een laagliggende placenta ( gedeeltelijk voor de baarmoedermond) . Wat een onzekerheid hebben wij al die tijd gehad, vreselijk! Ik snap dus helemaal je gevoel.
    Ik moest het rustig aan doen , mocht niet sporten e.d en bij bloeding gelijk liggen en bellen. Nu, met bijna 29 weken op de teller is mijn placenta eindelijk omhoog gegaan, wat een geruststelling!
    Ik kan zeggen: probeer je niet druk te maken maar ik weet dus uit ervaring dat je dit juist wel doet.. en terecht, want van elke bloeding schrik je je weer dood!

    Hou vol en doe vooral rustig aan.. en als je het niet vertrouwt: blijven vragen naar extra echo's en controles.. daar heb je recht op!
     
    Moedie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina