Laagliggende placenta en bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chitje, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Vorige week zaterdagavond had ik ineens helder rood bloedverlies, geen stolsels of iets. Veel gedaan die dag, opgeruimd enz. Bij de vk en uiteindelijk de gyn geweest. Wel gezien dat er inderdaad behoorlijk bloedverlies was geweest en het niet van de bmm, maar uit de bm. Verder niets te zien. Alles bekeken, geen bloeding achter de placenta en randjes zaten mooi vast. Conclusie waarschijnlijk veroorzaakt door laagliggende placenta (aan de voorkant, ongeveer 1.2 cm van de uitgang).
    Daarna was het weg en nu vanochtend ineens weer. Nu niks geks gedaan. Herkent iemand dit?
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Helaas als hij dicht bij de uitgang ligt zoals bij jouw kan dat bloedingen geven.
    Hoe ver ben je nu?
     
  3. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 24+1.
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hij kan dan nog wel een heel eind optrekken naar boven dat is positief.
    Uit ervaring weet ik wel dat regelmatig bloedverlies de vliezen kan verzwakken.
    Hebben ze een plan met je gemaakt of extra controle van bmm (echo)?
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hoe zit dat met verzwakken van de vliezen, weet je dat?

    Ik moet zo naar het ziekenhuis, misschien voor opname zelfs. Gyn had het tegen de vk over medicatie en longrijpers, omdat ik nu de 24 weken voorbij ben en de vorige keer nog niet. Dus plan komt straks bij de gyn denk ik
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Bloed maakt de vliezen weker en dat kan dan makkelijker voor breuk zorgen. Iets wat jij op dit termijn absoluut niet kan hebben.
    Als de gynaecoloog dit voorstel heeft en je nu moet komen, houd dan inderdaad rekening met opname en volledig bedrust. Ze willen uitzoeken waar het vandaan komt,en waarom.
    Veel sterkte!!
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik mocht wel weer naar huis, want bloeden was weer gestopt. Ze twijfelden heel erg wat wijsheid is. Paar weken verder had ik longrijpers gekregen en waarschijnlijk wel opgenomen, maar vonden ze nu wel erg vroeg, ook omdat je dat liefst maar 1x wil geven. Moet rustig aan doen, maar wat dat precies is? Pff, zo donder je wel heel hard van je roze wolk af zeg.
     
  8. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Longrijping werkt in principe 1 malig dus ik snap die keuze.
    Als je de mogelijkheid hebt zou ik echt heel rustig aan gaan doen.
    Is het je 1e?
    Ik zou alleen nog noodzakelijk huishoudelijke klusjes doen. Geen ramen zemen, niet sjouwen met de stofzuiger.
    Hebben ze het over seks gehad? Zo nee daar zou ik ook mee stoppen.
    Werk je? Ga de ziektewet in of werk indien mogelijk thuis.
     
  9. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Edit. Het twijfelen van de artsen verwacht ik eerlijk dat ze aankijken of er nogmaals een bloeding optreed.
    Ik weet niet meer wie dit was maar vorig jaar was er ook een lid die dit had volgens mij.
    Kom erop terug als het me te binnen schiet.
    Veel sterkte de komende tijd en vooral niet onderschatten.
     
  10. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja die keuze snap ik ook. Je wil liever nog iets achter de hand hebben als je denkt dat het echt nodig is.
    Het is mijn eerste inderdaad. Zwanger worden was al niet eenvoudig. Tot nu toe ging de zwangerschap los van angst over een mk vanwege eerdere ervaring eigenlijk heel voorspoedig. En dan dit...
    Ze heeft het over sex gehad, maar ben alleen, dus sowieso al bijna een jaar geen sex gehad. Dat kan het niet zijn.
    Ik heb een kantoorbaan. Zit dus al grotendeels thuis, maar ga morgen even met m'n leidinggevende overleggen wat handig is. Voelt weer een beetje als voor de 12 weken, echt van dag tot dag. Was net zo blij dat dat nu even niet meer zo was.
     
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja als het nog een keer gebeurt mag ik niet meer naar huis denk ik en gaan ze wel alles uit de kast trekken.
    Als je het je nog herinnert hoor ik het graag.
    Dank je wel!
     
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Doen hoor echt zo min mogelijk.
    Zou dat grotendeels thuis proberen in overleg naar volledig te zetten mocht dat kunnen.
    Wat ontzettend zuur als je ook al z'n traject afgelopen hebt dat dan dit gebeurt inderdaad.
    Kun je wel wat hulp troepen inzetten bij klusjes die nog moeten zoals kamertje?
     
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Pak je vlucht tas alvast in. Ben je licht bezig en zit je niet gelijk zonder van alles mocht je toch opgenomen worden.
    Ga nog ff zoeken of ik het kan vinden voor je :thumup:
     
  14. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja dat ga ik zeker doen. Had gedacht dat dat par over een week of 10 aan de orde zou zijn, maar goed...
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Jawel hoor. Kamertje is grotendeels af. Moeten vooral nog meubeltjes in elkaar gezet worden en opgeruimd/ingedeeld worden. Kleertjes vouwen en uitzoeken kan ik nu ook wel:).
    Ja heel zuur. Het is al zo anders dan ik me ooit had voorgesteld door alle beperkingen vanwege corona en dan ook dit nog. Daar ben ik soms best verdrietig over.
     
  16. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dubbel zuur inderdaad. Zou nu ook echt niet in verwachting willen zijn.
    Fijn dat je hulp hebt om zwaar klus werk te doen.
    Kleertjes na wassen in een afgesloten doos doen. Blijft het netjes en fris :)
    Hoop voor je dat als je straks verder bent en de bloeding uitblijft je weer wat meer kunt ondernemen :)
     
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

  18. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Het is nu rustig en ik houd me ook (zeker voor mijn doen) erg rustig. Hopelijk blijft dat zo. Moet volgende week weer voor controle naar het ziekenhuis. Veel vragen nu wel.
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Fijn dat het rustig is!
    Hopelijk kunnen ze al je vragen beantwoorden, alles opschrijven dan vergeet je niets :)
     
  20. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Heb alles even gelezen.. meid wat zit jij in een rollercoaster zeg. Hopelijk blijft het nu ook rustig. En hopelijk kun je stil aan weer wat op de roze wolk klauteren
    Ik ga iig keihard voor je duimen
     

Deel Deze Pagina