Laat je je kind alleen buitenspelen en vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amanthis, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag je kind alleen buiten spelen?

  1. Nee, mijn kind(eren) zijn te jong

  2. Nee, Ik woon in een drukke buurt met veel verkeer

  3. Ja, Mijn kind(eren) mogen alleen buiten spelen en zijn 2/3 jaar

  4. Ja, Mijn kind(eren) mogen alleen buiten spelen en zijn 4/5 jaar

  5. Ja, Mijn kinderen mogen alleen buiten spelen en zijn 6/7 jaar

  6. Ja, het mag maar ik ga erbij zitten en hou ze in de gaten.

  7. Ander????

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Zoals de titel al zegt, laat je je kind weleens buiten spelen en houdt je ze dan in de gaten zoals erbij zitten met een boek of blijf je binnen en steek je af en toe je hoofd naar buiten om te kijken en blijf je gewoon binnen?

    Hoe oud zijn jullie kinderen dan?
     
  2. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Ik heb hier een grasveldje voor de deur. Toch mag Mason ( over 3 wkn 4 jaar )van mij nog niet alleen buiten spelen. Hij luisterd heel goed, toch vind ik het op deze leeftijd nog niet verantwoord om ze al alleen te laten spelen.
     
  3. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier alleen onder toezicht van de buurjongen (12) en alleen hier in de speeltuin in de straat, deze is omheind.
     
  4. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Staat trouwens een poll bij:)
     
  5. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    #5 Ellen291982, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2012
    Ik heb gestemd dat ik erbij zit. Dan speelt ze niet alleen.

    In de tuin mag ze wel even spelen als ik binnen ben en de deur open heb. Ze is bijna 3 nu.
    Op straat mag ze niet alleen spelen. Weet niet wanneer wel. Ligt ook aan het kind zelf denk ik. 3 vind ik zelf te jong om alleen op straat te spelen.

    De tuin is trouwens heel goed omheind ze kan er niet uit
     
  6. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    nee. de oudste is 3 en ik ben er altijd bij of de deur staat open en ik ben in de gang of huiskamer bezig zodat ik haar kan zien
     
  7. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik heb er een van 3 en een van 4,5.
    We wonen nu in een 2-onder-1-kap en delen zo'n 4 hectare grond. Dit is omheind, maar wel bebost. Aan de voorzijde hebben we een oprit van 100 meter welke open is. Ze mogen overal buiten spelen maar niet de oprit af. Ze spelen hier dus zelf buiten. Wel kijk ik regelmatig of ik ze zie en staat de deur beneden dan voor en achter open. En vanuit de eetkamer kan ik over het hele achterterrein kijken.
    Mochten ze een keer de oprit af gaan, dan is dit een rustig en smal zandpad waar nog maar een paar huizen na de onze staan.
     
  8. Dana

    Dana Niet meer actief

    Nee mijn dochter is nog te jong ;) alleen in de achtertuin met tuinhek gesloten wel maar dan nog ga ik regelmatig even kijken.
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nee hij is nu 3 maar hij mag niet alleen naar buiten ook niet in de achtertuin
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    mijn dochter is 3,5, ze mag in de achtertuin alleen spelen, die is ook zo ingericht dat ze niks gevaarlijks kan doen. Ik ben dan wel in de keuken bezig en kijk zo de achtertuin in.
    Verder absoluut niet, Zie hier ook kindjes van 3/4 jaar alleen buiten, maar dat gebeurt hier zeker niet. Ze zullen maar achter een bal aan rennen ofzo. Pas met een jaar of 6 denk.
     
  11. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Mijn zoon van 2,5 mag wel alleen in de achtertuin spelen (omheind, dus kan hij niet uit) en onder toezicht in de voortuin (laag hekje dat hij zelf open kan maken).

    Ik moet wel zeggen dat Sil over het algemeen wel erg goed luistert, dus ik denk dat ik daardoor wat sneller makkelijk zal zijn met het hele buitenspelen. In de straat achter ons is een hofje waar geen auto's komen en waar alle buurtkindjes samen spelen, dus ik denk dat hij daar deze zomer wel veel te vinden zal zijn. Als ik tijd/zin heb ga ik er dan misschien wel bij zitten met een boek of haakwerkje, maar anders houden de buren wel een oogje in het zeil.
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik heb gestemd dat ze nog te jong is, maar zag toen de optie dat ik erbij ga zitten.

    Buitenshuis doe ik dat wel. Ze mag 'alleen' in de speeltuin spelen, en ik ga op een bankje zitten.
    Ze mag alleen in de tuin spelen en ik hou een oogje in het zeil. Lees: achter laptop met gezicht naar de tuin. Of klusjes in de woonkamer.
     
  13. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die van mijn kan wel in de achtertuin, aangezien die niet groot is en goed omheint (schutting van 2 meter en bebouwing rondom).

    Maar voor of op het plantsoen om de hoek komt mijn jochie nog niet alleen, hij is 4, maar duikt af en toe nog zonder uit te kijken de straat op. Hij luistert goed, maar in zijn enthousiasme vergeet hij het gewoon ( is normaal tot een jaar of 8 trouwens!).

    De voortuin is ook niet echt groot genoeg om te spelen. Het plantsoen zou ik doen met 6/7 misschien, maar dan ga ik wel regelmatig kijken. Hangt ook af van de andere kinderen en hoe hij oplet..
     
  14. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Deze zin viel mij zo op. Hier spelen ook kindjes van 4 jaar alleen buiten. En die ouders zeggen dan ook tegen mij: Ah jij kijkt op het grasveldje of jij zit er toch buiten, houd jij even een oogje in het zeil? Want zelf hebben ze dan geen zin er bij te zitten. Vind dat altijd zo lekker makkelijk :(
     
  15. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn dochter is 7 en mag alleen buiten spelen.
     
  16. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Overigens is het hofje bij ons voor de deur zo en dus omheind met bosjes. Toch vind ik het niet verantwoord en zit ik er dus altijd bij:

    Bekijk bijlage 235638
     
  17. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Mijn dochter mag zelf in de speeltuin spelen, ik zit er dan bij op een bankje. Er is hier ook een vrouw die haar kinderen van 3 en 1 alleen in de speeltuin laat spelen :$, zonder dat ze er bij is. Dat vind ik echt niet kunnen.
    In de tuin mag mijn dochter wel zonder toezicht spelen, maar dat vind ik niet tellen als buitenspelen.
     
  18. mamavanjesper

    mamavanjesper Fanatiek lid

    22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    ja mijn zoon van 5 mag voor op straat spelen sinds 3 weken. Wij hebben een speelveldje aan de voorkant. En heb er zicht op als ik op de bank zit. De jongste van 3 mag nog niet alleen naar buiten, want die loopt me zo weg :)
     
  19. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb anders gestemd ;) Mijn kinderen van bijna 11 en 12 mogen gewoon overal zelf buiten spelen ;) ze mogen op hun fiets ook de wijk door (mits ze het even komen zeggen) De 3e is 3,5 en mag zo heel af en toe buiten voor de deur spelen als de buurmeisjes van 5 en 6 ook buiten spelen. Laatst was ze sochtends om half 7 zelf op het schoolplein (hierachter) gaan spelen terwijl wij nog lagen te slapen... Ze kan het wel, we hebben haar ook wel een beetje bang voor de sloot gemaakt maar toch, we hebben achter en aan de zijkant van het huis een sloot en dat vind ik eng. Dat is ook de reden dat ze nog niet alleen buiten mag. De andere 2 zijn nog te jong. In de tuin spelen ze wel zelf, maar lang leve de doorzon woningen ;)
     
  20. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Haha! Ja, da's niet helemaal de bedoeling natuurlijk :) Nee, we hebben diverse buren waar we kind aan huis zijn en Sil dus ook, en meestal bieden zij zelf zo'n 3 keer per week al aan dat ik Sil bij hun kan laten eten/spelen/slapen, zodat ik wat in huis kan doen of boodschappen halen of wat dan ook. Ik maak er nooit gebruik van, maar daardoor weet ik wel dat zij het ook niet erg gaan vinden als ik te zijner tijd af en toe aan hen vraag even op te letten, net zoals ik dat nu ook al bij hun kids doe als het zo uitkomt. Klinkt het dan minder erg?
     

Deel Deze Pagina