Baalmoment

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb tegen mezelf gezegd (4 maand terug) dat ik nooit meer boven de 90 kg zou komen!

*slik* vanochtend de 90 gepasseerd :( Dit betekend dus dat ik boven de 100 kg kom deze zwangerschap zoveel heb ik nog nooit gewogen en ben er zo vreselijk ongelukkig over! Tuurlijk heb ik het over voor dit wondertje maar vind het toch wel een iets te groot getal...

2. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Snap het heel goed wat je bedoeld. En wat je zegt er komt iets heel moois voor in de plaats.

Maar ik moest ook echt wennen aan mijn gewicht toename. Duurde ook ff voor ik het los kon laten. Maar toen ik de pretecho had en zag dat het met ons kindje goed ging kon ik het beter accepteren.

En misschien ben kom je de ene maand meer aan dan de andere. Dat was bij mij wel zo.

Groetjes.

3. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Zou je als tip willen geven om je er echt niet zo druk om te maken. Je bent zwanger en je komt aan, dit betekend dat je kindje iig lekker groeit!
    Geniet van je zwangerschap, straks dat leventje dat je voelt in je buik, het is al zo kort, eigenlijk!
    Na je zwangerschap gewoon focussen op gezonde voeding en lekker wandelen, dan zou je al een heel eind moeten komen, toch?
    Succes! :)

4. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Hier zelfde gevoel!

vorige 2 zwangerschappen kwam ik ong. 10 kg bij. heb toen ook over de 80 kg gewogen. Vorig jaar fel vermagerd door dieet en oefeningen en eindelijk onder de 70... Nu ben ik op 20 weken al 8 kg bij gekomen. het gaat echt snel, ik vrees om dus ook weer over de 80 uit te komen en is voor mij ook een 'mentale grens'.

Ik eet ook veel omdat ik constant honger heb, ja ook snoep en zoete, vette dingen maar niet overdreven. ik eet ook veel fruit en gezonde maaltijden.
    enerzijds zou ik zo graag diëten (op mijn voeding letten), maar ik heb de motivatie niet omdat ik denk dat ik toch niet ga afvallen.
    verder vind ik niet dat de kilo's die ik bij kom in verhouding staan met het gewicht v d baby dat toeneemt, dus maak ik mij zorgen of ik niet te veel/snel bij kom.
    ben benieuwd wat dat de komende weken gaat geven...

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij Sylvano 25 kg aangekomen zonder teveel te eten dus ben er echt bang voor :( van 70 kg naar 95 kg op t eind. Als dat nu zou gebeuren dan zou ik 115 wegen pfff

6. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik had naar alle verhalen en dames die ik gezien had verwacht dat ik enormmmmm veel zou aankomen en het eind een ballon zou zijn.

Ik ben iemand die snel aankomt en vaak aan het opletten ben. na mijn trouwen ben ik zoizo stuk aangekomen dus toen ik zwanger werd en in de eerste weken enorm aankwam was het even slikken.

Ik ben in eerste 20 maanden 15 kilo aangekomen, ik was opgezwollen en rondingen zijn stuk groter. Dacht dit komt toch niet goed, maar toen ik mijn 25ste week gepasseerd heb ben ik even op vakantie geweest daar ben ik beetje vocht verloren, beetje ziek geweest daar beetje vocht verloren. na 28ste week ben ik bij me gezicht en handen voor een groot deel mijn vocht ophoping weg. Sinds die ben ik aangekomen maar het is voornamelijk mij buik die groeit, baby die iets zwaarder is dan gemiddelde en mijn benen.

Het is even slikken elke keer als ik op de weegschaal sta maar ik ben meerdere keren gerustgesteld met dat ik een deel gelijk na de bevalling kwijt raak door dat de baby en water er uit gaat, dat borstvoeding en gezond eten ook een deel kunnen wegnemen. En ja de rest moet ik natuurlijk zelf doen. Maar ondanks dat ik nu op 93 kilo zit iets wat ik NOOIT aangeraakt heb, ben ik positief juist omdat positiviteit je makkelijker in de toekomst zal helpen

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    ik leef met je mee, ik ga ook weer boven de 100 eindigen :(
    Vorige zwangerschap op 104 geëindigd , maar toen was ik op het laatst zo beroerd dat het me echt niks meer kon schelen.. en na 3 maanden was het er allemaal weer af!

Maar op de een of andere manier ben ik bang dat het me niet nog een keer lukt om het er weer af te krijgen. Ik zit nu al op de 96 en dat betekent dat ik misschien nog wel hoger ga eindigen dan de vorige keer :( Het hoort erbij, we moeten het maar accepteren. Voor mij is dit de laatste zwangerschap als alles goed gaat, dus ik hoef nog maar 1x al die kilo's er weer af te krijgen...

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Herkenbaar hoor! Ik begon op 77 en ben nu 84. Ik was 6 kilo afgevallen voor ik zwanger werd en wilde zooo graag onder de 70 komen. Maar goed, hopelijk na de bevalling weer snel naar 77 en dan daarna heel hard werken om op mijn streefgewicht te komen. Maar als ik het getal op de weegschaal zie, moet ik ook ff slikken..

Deel Deze Pagina