Laatste 8 weken - afteltopic ♡

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje06, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Voor iedereen die in de laatste 8 weken van de zwangerschap zit en samen wil aftellen! :)


    Aangezien ik maximaal tot rond de 38 weken zal lopen, zijn het al de laatste 8 weken voor mij.
     
  2. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Up!
     
  3. Mamavanhannah

    Mamavanhannah Actief lid

    23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    *meldt zich

    Bij mij gaat het door tot maximaal 39 weken, dan krijg ik een geplande keizersnede. Dus nog 4,5 week te gaan hier.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Spannend! Echt aftellen dus. Ben je er al helemaal klaar voor? En waarom krijg je een keizersnee?
     
  5. Mamavanhannah

    Mamavanhannah Actief lid

    23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    De baby ligt in stuit dus vandaar de keizersnede. En aangezien ik al eerder een ks heb gehad, had ik de keuze nu. Dus ja aftellen... en hopen dat de baby zich niet eerder gaat melden, dan zou ik een spoedks krijgen en dat wil ik liever voorkomen.

    Moet nog wel een en ander doen in huis, vooral kleertjes wassen eigenlijk. Maar dat komt goed.

    En jij krijgt een tweeling zie ik, ook spannend! Alles al voorbereid?
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Inderdaad maar duimen dat de baby niet eerder komt! Toch wel een risico met tot max 39 weken, maar komt vast goed!

    Hoe oud is je andere kindje? En hoe voel je je deze zwangerschap?

    Hier nog niet alles voorbereid. Ik werk nog een aantal dagen en dan ga ik de laatste dingetjes afronden. Gelukkig heb ik nog even :)
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Niemand verder? :)
     
  8. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Er is een 10 weken afteltopic onder het kopje zwanger zijn!
     
  9. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    I know! Maar er zijn daar al een aantal bevallen en lopen al veel tegen het eind. Dacht dat er wel meer animo zou zijn rond dit termijn, maar niet dus :roflmao:
     
  10. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik moet ook nog een tijdje en er zitten nog een aantal rond dat termijn. Wees welkom. :D
     
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Haha als hier niemand komt, verplaats ik daarheen :)
     
  12. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Jaaaaa nog maar 8 weken! Aftellen is nu toch echt begonnen!
    Wat gaat het snel.

    Spannend hoor een tweeling, hoe vinden de andere kindjes het?
     
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik vind het ook ontzettend hard gaan!

    De oudste is er heel bewust mee bezig. Vind ik echt heel leuk :) Bij de jongste twee komt pas echt het besef als ze er zijn denk ik.
    Hoe is dat bij jouw dochtertje?

    En hoe voel je je verder? Is het geslacht een verrassing? (Lijkt me echt tof maar ben ik echt te nieuwsgierig voor:p)
     
  14. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik wil ook wel meekletsen als jullie hier nog actief blijven :).
    Ik ben over 7 weken uitgerekend van ons eerste kindje.
    Geslacht is voor ons ook een verrassing. Al veel echo’s gehad, maar toch elke keer weg kunnen kijken :p. Ben wel heeeel nieuwsgierig.
     
  15. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Gezellig!

    Oh maakt het wel extra spannend! Heb je wel een voorgevoel? En is het niet ontzettend lastig met dingetjes kopen? Al kan je straks natuurlijk nog wel lekker los gaan met nog meer kopen :p
     
  16. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Mijn gevoel zegt een jongen :), daar heb ik een droom over gehad, maar verder is het dus nergens op gebaseerd :p.
    Met shoppen valt het wel mee, ik wou het kamertje en de grote aankopen sowieso neutraal houden voor eventuele volgende kindjes. En kleertjes heb ik niet heel veel gekocht. Heb iets van 7 setjes in maat 50, en 3 in 56. De baby wordt klein geschat (P20), dus grotere maten heb ik nog niet gehaald. Wel een winkelwagentje op zalando / wehkamp met jongens en meisjeskleren, dus kan het na de bevalling makkelijk bestellen:p

    Waarom is 38 weken bij jou de max? Word je ingeleid als ze zich niet eerder aandienen?
    Spannend hoor!
     
  17. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Leuk @Madeliefje06 dat de oudste er al echt bewust mee bezig is! Lijkt me heel bijzonder, om dat ook te kunnen delen met je kind!!

    Het geslacht is inderdaad een verassing! Ben zelf ook onwijs nieuwsgierig, maar als je geen echo's meer hebt, komen we er ook niet achter. Het was bij de 20 weken echo wel even moeilijk om weg te kijken, haha. Het lijkt me wel heel bijzonder om het straks bij de geboorte te zien/horen. Vraag mezelf ook wel eens af; straks denk ik na een halfuur; ohja wat is het geslacht eigenlijk :roflmao:.
    Leuk dat het bij jullie ook een verassing is @Paris91. Ik vond het met kleertjes ook best wel meevallen. Ik heb wel een geboortepakje voor zowel een meisje als jongetje gekocht, hihi.
    Kun je bij Wehkamp het winkelwagentje zo lang gereserveerd houden zeg maar?

    Voel me verder nog best goed, merk wel echt dat de baby groot wordt en soms voel ik mij net een hijgend paard, maar ach, voor we het weten zijn de kleintjes er! Hoe is dat bij jou @Madeliefje06 ? Lijkt me toch extra pittig bij een tweelingzwangerschap...
     
  18. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    @Mich92 Oeps, ik bedoel natuurlijk een verlanglijstje. Ook op bol.com, daar hebben ze ook babykleding. Heb ook trouwens veel meer jongenskleding er in staan dan meisjeskleding :roflmao:. Heb jij ook een voorgevoel wat het is?

    Ik had dinsdag een ctg ivm minder leven, was zelf al een paar dagen ziek, maar alles was gelukkig goed. Er was wat lichte ‘weeënactiviteit’, maar omdat alles goed voelde dacht de dokter dat dit kwam door mijn darmen dat die de baarmoeder prikkelen (had namelijk buikgriep).
    Maar ik heb zelf ook steeds het gevoel dat de baby voor de 40 weken gaat komen, dus heb meteen alles voor de vluchtkoffer gehaald en al het textiel voor de baby gewassen en gestreken:roflmao: werd er toch wat zenuwachtig van :p.
     
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    @Paris91 Ik ben benieuwd of je gevoel klopt! Spannend hoor. Maakt het toch extra speciaal. En al die dingetjes kun je straks natuurlijk nog bijkopen. Handig dat je een verlanglijstje klaar hebt staan :)

    Ik word inderdaad dan ingeleid! Vind ik best wel spannend. Maar verder doorlopen geeft te veel risico.

    Wat schrikken van dinsdag! Gelukkig was alles goed. Hoe gaat het nu?

    @Mich92 Heb jij een voorgevoel qua geslacht? Spannend hoor. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat als je bent bevallen. Je bent daar eerst natuurlijk niet mee bezig, om direct te kijken/vragen wat het geslacht is.

    Haha dat hijgende paard, zo herkenbaar! Ben echt kapot als ik even snel de trap op ga bijvoorbeeld. Loopt de baby ook voor qua groei?
     
  20. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Voorgevoel niet echt eigenlijk.. Ik neig wel iets meer naar een meisje dan naar een jongen, maar dat komt denk ik ook doordat ik niet beter weet (van mijn dochter zeg maar), haha. Als ik aan een baby denk, denk ik aan haar en zie ik haar voor me. Heel gek! Ben reuze nieuwsgierig!

    @Paris91 Gelukkig alles goed, wel even schrikken! Hoe gaat het nu met je?

    Wel slim van dat verlanglijstje! Dat ga ik ook nog even fixen, haha.
    Afgelopen week had ik controle bij de verloskundige en ze vond dat de baby en de stand van de baarmoeder wel voor lagen qua groei, hoe dat dan daadwerkelijk echt is, weten we niet natuurlijk... Ik wil in ieder geval geen echo's meer! Beter iets teveel spek dan te weinig, hihi.

    Ik heb vanaf vandaag verlof! Waaaauw. Zo bizar ook, over 5 maanden pas weer werken :D
     

Deel Deze Pagina