Laatste avond in dit huis bijzonder maken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door juf21, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi allemaal,

    Wij gaan binnenkort verhuizen. Het is nu een hele intensieve klus periode, waarbij onze kinderen meer bij opa en oma zijn dan thuis.
    Ik wil ons laatste avondje/nachtje samen in huis dan ook graag bijzonder maken.

    Wie heeft er een leuk idee hoe we dit huis bijzonder kunnen afsluiten samen?
    Ik zat bijv te denken aan samen slapen, maar ja... Ik weet niet goed hoe praktisch dat is met een kind van 1,5 en eentje van 3,5.
    Dus misschien de laatste avond en het laatste ontbijtje in dit huis extra speciaal maken?
     
  2. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Als je je eigen bed nog beschikbaar hebt, zou ik heerlijk daar in gaan slapen :) Verhuizen is al vermoeiend en chaotisch genoeg! Misschien met de oudste een klein fotoboekje maken van het oude huis, van haar oude kamer etc?
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Alle matrassen verzamelen in 1 kamer en daar samen slapen. En s morgens daar ontbijten.
     
  4. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Ik vind samen slapen heel leuk, maar zou dat in de praktijk wel werken?
    Ik denk dat -met name onze dochter van 1,5- niet gaat slapen. Ze ligt nu in een ledikant, maar als we haar op een los matras of in ons bed leggen, zal ze denk ik alleen maar gaan spelen.

    We hebben in ieder geval bedacht dat we gezellig gaan eten, kaarsjes erbij etc.
    Verder heb ik wat lekkere dingetjes gehaald.
    Misschien gaan we een hut bouwen onder de grote tafel. Alle knuffels erbij, zaklampen, warme chocolademelk en chipjes.

    Nog meer ideeën?
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Wij slepen regelmatig de matrassen naar onze slaapkamer en dan mogen de kinderen bij ons logeren. Vinden ze altijd leuk. Ook toen ze kleiner waren vonden ze dat leuk. Maar 1,5 is misschien idd nog iets te jong. Dan zou ik ook nu het vroeger donker is in de woonkamer een tent bouwen van wat lakens, en daarin nog een verhaal lezen voordat ze naar bed gaan.
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Leuk idee!
    Toen wij gingen verhuizen zijn de laatste nacht de kinderen uit logeren gegaan bij opa en oma. En wij hebben tot 12 uur 's nachts lopen buffelen om alles ingepakt te krijgen. Toen zat echt alles in dozen
    We zijn toen ons bed (matras op de grond) ingedoken. En in de ochtend weer op tijd op, want de broers en zwagers (inclusief één met vrachtwagen) kwamen lekker op tijd om te helpen verhuizen.
    Geen puf en tijd om iets bijzonders er van te maken;)
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Ik zou vooral de middag lekker met z’n allen samen doorbrengen.
    De avond met z’n tweetjes rust pakken. En dan op tijd naar bed.

    Wij hebben voor de verhuizing het hele huis nog gefilmd zodat de kinderen later kunnen terugkijken hoe het huis was en waar ze zijn geboren.
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Met z'n allen op matrassen in de huiskamer slapen.
    Filmpje kijken, popcorn erbij.
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Ik heb mijn kinderen bij elkaar laten slapen de laatste avond in ons oude huis.
    Ze mochten wat later naar bed en hebben samen nog even zitten kletsen.
    Toen wij beneden waren hoorde we ze ineens keihard huilen :confused: ze waren intens verdrietig, vonden het nieuwe huis ontzettend stom en lelijk en wilde helemaal niet weg :$

    mijn tip is om het zo normaal mogelijk te houden. Eventueel samen een rondje doen als alles leeg is en elke kamer gedag zwaaien.
    Dat wilde mijn jongens niet maar heb ik ooit ergens als tip gelezen!
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Onze kinderen mochten de laatste avond bij elkaar slapen op hun matrassen op de grond. Toen het huis helemaal leeg was zijn we er gaan picknicken en hebben we foto’s gemaakt in alle lege kamers. Ik vond het vooral zelf wel opeens een dingetje, om het huis waarin al onze kinderen zijn geboren te verlaten.
     
  11. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zitten er momenteel ook middenin. Zaterdag verhuizen we. De kinderen zijn sinds gisterenavond bij mijn schoonouders. Het doel is dat wanneer we verhuist zijn, hun kamer helemaal op zal staan met al hun spullen. De laatste avond hebben we niet echt speciaal gemaakt. Hoe meer nadruk we erop leggen hoe moeilijker ze erop reageren. Wij zijn wel al 15 maand aan het verbouwen in de nieuwe woonst, waardoor de woning al redelijk vertrouwd aanvoelt voor de kinderen.
     
  12. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wij hebben iets gegeten wat we echt lekker vonden, met het duurste servies. Dat hebben we daarna nog afgewassen en ingepakt. En we hadden vooraf een stickerkaart gemaakt waar het laatste hokje ingevuld kon worden, dat was ook echt even een momentje.
     
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Wij hebben niet veel speciaals gedaan. De kinderen zijn de week tevoren bij opa en oma gaan logeren vanaf woensdag geloof ik (ik was al in het nieuwe huis ivm werk). Man heeft toen al de meubels gedemonteerd, dus er was al niet meer te wonen daar voor kinderen, ze hadden er niks meer aan om daar te zijn. Van donderdagavond tot zaterdag hebben wij de laatste dingen gedaan, zaterdag zijn we ook daarheen gegaan, daar geslapen, op zondag brachten we de kinderen naar zomerkamp, wij hebben volgens mij eenvoudig buiten de deur gegeten en de laatste dingen gedaan (wel nog thuis geslapen, de boxspring demonteren was geen werk) en maandag om 7 uur stond de verhuiswagen voor de deur.

    Kinderen kan je naar mijn idee het beste uitbesteden bij een verhuizing. Het is een lange intensieve dag waarbij je je kinderen weinig aandacht kan geven, ze lopen alleen maar in de weg en het is eigenlijk gewoon gevaarlijk voor ze, en jij moet eigenlijk gewoon je handen vrij hebben.
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Maar kinderen uitbesteden hoeft toch niet al een week van tevoren? Ik ben als kind meerdere keren verhuisd en ben nooit langer dan een dag bij mijn ouders vandaan geweest toen. Ik ben dat voor de aanstaande verhuizing ook niet van plan. De kinderen gaan naar school en wij gaan de verhuizers zo min mogelijk in de weg lopen. Na schooltijd hopelijk nog een speeldate, dat zal ik wel regelen van tevoren.

    Maar alsnog zou ik niet teveel drukte om de laatste nacht maken, de hele verhuizing is al genoeg drukte.
     
  15. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Het kwam zo uit in de zomervakantie, dan gaan ze vaak toch al 2-3 nachtjes logeren bij oma, maar kwam dus wel goed uit. En jij kan de kinderen blijkbaar gewoon brengen en halen op een schooldag dus het zal in de buurt zijn, wij gingen naar 100 km verderop (en man had dus in zijn hoofd gehaald dat hij zelf wilde demonteren en monteren :rolleyes:). Ik was al in de nieuwe woonplaats aan het werk en sliep daar ook, dus man zou zijn handen vol hebben aan de kinderen.
    Ook het kamp kwam zo uit, dat was al geboekt toen we nog dachten 2 weken eerder te gaan verhuizen. Maar ook daar gaf het wel de ruimte om hun kamer alvast klaar te maken.
     
  16. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ja, wij verhuizen inderdaad dichtbij, dat scheelt absoluut, maar ik vind 2 weken uitbesteden ook bij 100km niet echt nodig. Handig dat het zo uitkwam, maar ik vond het een beetje overkomen alsof je vindt dat kinderen zo lang mogelijk weg moeten blijven en dat lijkt me niet nodig en ook niet altijd handig. Rustig afscheid kunnen nemen en kunnen wennen aan een nieuwe plek is ook belangrijk. Ik vond meehelpen met aankleden, zeker in mijn kamer, heel belangrijk om het eigen te maken en zal mijn kinderen daar ook bij betrekken.
     
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Twee weken = 1 week. Woensdag naar oma tot zaterdag, en zondag tot woensdag op kamp. Ze hebben genoten. Juist dankzij de zomervakantie hadden ze alle tijd om afscheid te nemen en aan hun nieuwe stekje te wennen. Juist omdat vakantie met ons er door de omstandigheden niet in zat (wel veel uitjes trouwens) hebben we ze een kamp en logeerpartijtjes geboden om er toch lekker uit te zijn. In een huis waar alles is ingepakt en gedemonteerd is er voor hen niet veel aan.
     
  18. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Wij zijn afgelopen week vlak voor de sleutelpverdracht nog even met de kids in het helemaal lege huis geweest. Dansjes gedaan en gekke filmpjes gemaakt. Dag huisje gezongen (dag sinterklaasje). Niks speciaals maar wel een ‘afsluiting’ voor ze.
     
    femkes vindt dit leuk.
  19. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    We hadden al zoveel ingepakt dat het eigenlijk niet meer echt als ons huis voelde. Onze kids (destijds bijna 4 en bijna 6) wilde naar hun gave nieuwe huis en hadden totaal geen sentiment met ons oude huis. Ik wel en heb nog eem rondje gelopen en van iedere kamer een paar fotos gemaakt.
     
    femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina