Zoonlief slaapt sinds anderhalve week de hele nacht door (heerlijk) en mist zo dus zeker 1-3 keer drinken (borstvoeding). S Morgens wil hij graag aan de borst. Tussen de middag krijgt hij een fles kunstvoeding 150 ml (maar ga ik 180 van maken omdat hij hem altijd helemaal leegdrinkt) En s avonds voor het slapengaan krijgt hij bv aangeboden, maar wil hij 9 van de 10 keer niet. Hij krijgt ook nog 100 ml volle yoghurt en bij het tussendoortje s morgens en s middags water of een keer diksap waar hij een paar slokjes van drinkt. Nu vraag ik mij vooral af of hij nog wel voldoende melkproducten krijgt of dat ik beter nog een keer overdag een flesje kan geven? Bv overdag lukt gewoonweg niet meer, hij weigert steevast
Ze hebben op deze leeftijd 300cc aan melkproducten nodig, dus zelfs zonder de borstvoeding kom je daar al aan, ik denk dat je zoontje dus meer dan genoeg aan melk binnen krijgt. Denk overigens niet dat het kwaad kan, want zoals ik lees drinkt je zoontje naast de melk niet heel veel? Ik heb hier gewoon de hele dag door de rietjesbeker van mijn zoontje op de grond of op tafel binnen handbereik, zodat hij kan drinken wanneer hij wil.
Ik heb altijd begrepen dat als een kind onbeperkte toegang tot de borst heeft (dat-ie dus mag/kan drinken als hij/zij wil), je maar maximaal 100 ml 'gewone' zuivel hoeft te geven. Je weet tenslotte niet hoeveel ze per keer uit de borst halen en ik vertrouw altijd wel dat een gezond kindje dat zal pakken wat het nodig heeft. Ik zou in jouw situatie eerder geneigd zijn om die fles eraf te halen, wellicht krijgt hij dan meer interesse in de borst, als je dat zou willen tenminste (ze moeten hun calorieën ergens vandaan halen...)? ( Maar samen met toetje en die ene borstvoeding krijgt je kindje zeker genoeg melk binnen!
Oké, bedankt voor jullie antwoorden. Zoon kreeg altijd bv op verzoek, en dat was om de 2á3 uur zeker. Maar hij is steeds meer gaan weigeren. Ik ben de fles gaan geven omdat na anderhalve maand proberen, hij echt geen bv meer wilde overdag en hij bijna niet meer plastte. De fles drinkt hij wel gewoon op. Dus dat is geen optie om eraf te halen. Wat vocht betreft, ik wil hem niet de hele dag door laten drinken eigenlijk. Hij heeft dan denk ik toch minder trek in eten en met iets anders als water ook erg slecht voor zn tandjes.