Melk invriezen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gabri, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Goedemiddag!

Even snel een vraag! Kan ik melk dat ik gister vandaag en morgen afkolf samen in 1 flesje invriezen wat eerst in de koelkast heeft gestaan? Die drie dagen maken namelijk weer 1 voeding. Maar weet niet of je het na die tijd nog mag/kan invriezen. Of dat het gelijk een verse voeding moet zijn die je invriest. Na hoeveel dagen in de koelkast kan je het trouwens sowieso invriezen? Heb nu namelijk altijd gelijk afgekolfde melk ingevroren..

Alvast bedankt!

2. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Invriezen moet binnen 24 uur. Dus van 3 dagen tegelijk gaat niet. Als je het bij elkaar wilt gieten moet het ook eerst op dezelfde temperatuur zijn, dus vers gekolfde melk eerst af laten koelen voor je het bij al eerder gekolfde melk giet. Op borstvoeding.com staat een artikel (bewaren van moedermelk) waarin alles precies staat beschreven.

3. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ja nu doe ik dat eigenlijk al wel altijd. Dus dat komt goed uit! Bedankt voor de tip. Ik had er al wel op verschillende sites gekeken maar overheen gelezen dan denk ik.
    Van het eerst afkoelen dan samenvoegen wist ik al ;)

4. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Je kan niet van verschillende dagen gezamenlijk invriezen zoals janny aangeeft. Maar je kan wel ingevroren melk van verschillende dagen, tegelijk ontdooien en dan samenvoegen om als 1 fles te geven.

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goed dat ik dit lees! Had begrepen dat het in de koelkast 3 dagen goed blijft. Dus ik heb al een aantal keer van twee ( wel eerst op gelijke temperatuur gebracht) afgekolfde voedingen één gemaakt in de vriezer. Is het erg? Ik weet nu niet meer bij welke dit zo was.. misschien toch maar aan ijsblok zakjes gaan dan...

Kan zoontje er nu ziek van worden oid?

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Wat je wel kunt doen is per dag invriezen in de vriezer en de volgende afgekolfde portie als die is afgekoeld in de koelkast toevoegen. Let op, wat je toevoegt moet altijd minder zijn dan wat er al in zit! (dus bv 20 cc bij 40 cc en niet andersom :))

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnen 24 uur is het beste, maar invriezen na 24 uur kan wel. Dus ik zou het zo laten en bij voorkeur de volgende keren binnen 24 uur invriezen.

Hij wordt er niet ziek van hoor.

8. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik dan weer niet doen. Heb je hier een bron van?

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankjewel! Toch fijn, zou zo zonde zijn als ik het weg zou moeten gooien...

Deel Deze Pagina