Laatste restje drap...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door cyntje78, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi hoi!

Wij gebruiken voor ons "altijd hogerige" ventje...
    Friso standaard 3 schepjes
    Friso extra 2 schepjes
    1,5 schepje nutriton
    op 150 cc water.

Maar dan laat ons manneke altijd het laatste restje "drap" staan. Of dat het te schuimig is dat hij het niet opgezogen krijgt? Ik weet het niet... maar hoe kan dat, dat dat laatste restje altijd zo "drapperig" is?
    We schudden de fles niet met het klaarmaken. Wel roer ik met een vork voorzichtig om klonters op te lossen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is inderdaad goed wat je doet om het geheel op te lossen door het door te roeren met een vork, in plaats van te schudden. Zo heb je minder schuimvorming in het flesje. Als er wat schuim in het flesje achterblijft is dit niet erg. Als er echt voeding achterblijft kan het misschien zijn dat de voeding nog niet helemaal goed opgelost is. Maak je het klaar met handwarm water? Dan kan het misschien helpen om het water net iets warmer te maken. Qua speen is het fijn als je zoontje er ongeveer 15-20 minuten over kan doen.
    Groetjes Angelique

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bedankt voor de reactie,

Ja, volgens mij is het echt drap/schuim. Want met niet opgeloste voeding zie je echt een brok achterblijven.

Wij verwarmen het water met de magnetron en is vaker net iets te warm als te koud. Dus daar ligt het volgens mij niet aan. Ik zal het eens goed in de gaten gaan houden.
    Hij doet iig 15 minuten over zijn fles... daarna word hij slaperiger/moe en tutterd wat op zijn speen.

Misschien dat ik de volgende keer eens de Cormfort koop.... is iets minder omslachtig als het zelf toevoegen van Nutriton.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Het kan inderdaad door de vezel nutriton komen, wanneer dit afkoelt kan er wat drab ontstaan, je zou ook eventueel nog wat minder nutriton kunnen toevoegen (alleen natuurlijk als de klachten niet terugkomen) om te kijken of dit de oorzaak is? Of misschien nog heel even verwarmen met 5-10cc water erbij, binnen het uur mag dit nog wel. Comfort kan uiteraard ook!
    Succes
    groetjes Femke

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik zal het eens opwarmen met een beetje warm water dan.

Ik heb namelijk nog 3 pakken Nutriton... ingeslagen nadat het bijna een maand niet verkrijgbaar was. haha!

Deel Deze Pagina