Laatste slaapje op de dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Wanneer verviel bij jullie kindjes het laatste (derde) slaapje later in de middag? Onze kleine man kan echt nog flinke rukken slapen op de dag, maar het laatste slaapje wordt steeds lastiger. Hij gaat drie dagen naar opvang en oma/opa en in de opvang slaapt hij nog wel een derde slaapje en moet hij vaak wakker gemaakt worden als ik hem kom halen eind van de middag. Hij heeft dan vaak al een uur of langer geslapen vanaf ca. 16 uur. Bij mijn ouders blijft hij vaak wakker tot ik hem kom halen. Ik heb mijn ouders wel gezegd dat ze hem echt op bed moeten leggen als hij erg moe wordt, ook al kom ik dan binnen een uur, anders wordt het gewoon een te lange ruk. Op de terugweg naar huis vlt hij wel eens bij hoge uitzondering in slaap in de auto, zo moe is hij dan.
    Maar vaak gaat hij op die dagen ook vroeger naar bed dan op de dagen dat hij gewoon thuis is. Hij is dan echt op. Maar het valt me op dat hij steeds vaker moeite heeft met dat laatste slaapje, dat soms (heel onhandig) rond een uur of 17/18 valt. Als hij dan makkelijk in slaap valt en een uurtje tukt, is dat heel mooi. Daarna lekker in badje, laatste flesje, etc. Maar soms heeft hij er echt geen zin in en ligt hij echt te huilen in zijn bedje. Dan haal ik hem er toch uit en doe ik hem nog even in de draagzak, want vaak is hij toch te moe om bijv. in de box te leggen. Het is net lastig. Te vroeg voor de avondfles en de nacht in te gaan, te laat voor nog een slaapje. En uiteraard precies rond de uren dat ik met het eten bezig ben.;)

    Herkennen jullie dit? Vervalt dat slaapje ineens? Hoe lossen jullie het op als jullie kindje toch erg moe is, maar ook huilerig en niet in slaap kan komen? (De bekende huiluurtjes?:()
     
  2. wens2011

    wens2011 Lid

    13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!!! Zoals je het nu doet, deed ik het bij mijn oudste ook. En soms was het echt heel lastig. Op een gegeven moment zijn we hem in de wipstoel bij ons aan tafel gaan zetten als ie rond etenstijd moe was. De afleiding zorgde er vaak voor dat ie het dan net nog even volhield om daarna wel vroeg de nacht in te gaan. Gelukkig gaat dit slaapje er als eerste af!! 😃👍
     
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier slaapt ze ook niet iedere dag 3 slaapjes meer. Ze geeft het zelf wel aan eigenlijk. Vaak is ze de dag na de opvang wel toe aan drie slaapjes. Maar zoals vandaag heeft ze twee slaapjes gehad. Ze zit nu in de schommelstoel, zo een badje, flesje en bedje :)
     
  4. Spruitemoeder

    Spruitemoeder Bekend lid

    10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier wil hij hem eigenlijk niet meer, maar hij redt het niet tot de laatste fles...
    Dan wordt hij echt jengelig en is niks goed en valt hij tijdens het eten in slaap ;)
    Dus nu leg ik hem in de box en dan ga ik stofzuigen! :D
    Hij is dan zo vertrokken en slaapt nog even 3 kwartier. Zo net voor het avondeten.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Hier ook herkenbaar! Ze wisselt nu tussen 2 en 3 slaapjes. De laatste tijd zijn het er vaker 2. Normaal krijgt ze om 19.00 de laatste fles maar als ze om half 7 heel moe is gaat ze wat eerder naar bed.
    Ik denk /verwacht dat ze die slaapjes zelf "regelt". Probeer haar dat zo goed mogelijk in te volgen.
     
  6. Mar30

    Mar30 Fanatiek lid

    1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben op gegeven moment wat gaan rekken voor de middagslaap (anders wilde ze na 2 uur weer slapen). Dan ging ze bijv om 08.30-10.30 slapen en daarna kreeg ze haar fruit. Even lekker naar buiten/boodschappen doen. Thuis boterham en dan rond 13.30 naar bed. Slapen tot 15.00-15.30. Vaak was ze dan rond 17.00-17.30 weer moe. Dan gaf ik haar eerst haar eten, afleiden met spelen en dan om 18.30 in bad (dat hele ritueel duurt dan ook wel een half uur). Dan kon ze mooi om 19.00 naar bed.
     
  7. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Herkenbaar! Hier is het altijd anders en kijk ook echt naar haar behoeftes hoor. Vaak is het nog 3 slaapjes, maar soms 2. Nu zit ze al dagen op ongeveer de zelfde slaaptijden;

    8.00uur wakker en fles.

    Van 10.00 tot 11.30u slapen
    Van 13.30/14.00 tot 15.00u slapen
    En ongeveer om 17.00uur nog maar dat is altijd een mini dutje van een half uurtje ongeveer.
     
  8. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    Inderdaad is het nu zo ongeveer 2 uur slapen (soms langer, na een druke dag op de crèche bijvoorbeeld) 2 uur wakker. Rekken is wel een idee, in de draagzak is hij gelukkig wel rustig, maar ik kan dan niet zitten, want dan gaat hij dus in de jengel modus (ik lees dan de avondkrant al slenterend door de huiskamer, ben wat aan het rommelen met het eten in de keuken, dag doornemen met vriendlief, maar wel staand, drankje erbij :D).
    We hebben een Baby Björn wipstoel, maar op de een of andere manier vindt hij het niks om vast te zitten, het lijkt of hij zich beperkt voelt en probeert zich er dan uit te worstelen. Gebruik hem nu ook alleen met de hapjes en als het echt even moet.

    Helaas, slapen in de box is er niet bij, hij slaapt alleen in bed en af en toe in de draagzak. ;)
     
  9. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Rond deze leeftijd ging mijn dochter gewoon vroeg naar bed. Zoon nu idem dito. Ze liggen erin rond 18:00/18:30. Dan hoef je niet te rekken. Wellicht is dat ook een oplossing bij jou?

    Wakker worden/werden ze gewoon rond 6.30/7:00..
     
  10. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Helaas... Dan zou hij zijn laatste voeding missen... En er gaat nog niet genoeg groentehap in om die te laten vervallen. Dan zou ik 'm toch moeten wakkermaken, of hem al slapend de fles moeten geven, maar dat laatste heeft hier eigenlijk nooit gewerkt. Die laatste (vierde) fles heef hij echt nog nodig en die zou dan te dicht op de vorige zitten.
     
  11. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Mijn dochter is bijna 8 maanden en slaapt vaak ook nog 3 keer. 2 x 2 uurtjes en het laatste slaapje is een uurtje.
    Soms slaat ze het laatste slaapje over, maar vaak zijn we dan ergens..
     
  12. Spruitemoeder

    Spruitemoeder Bekend lid

    10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier slaapt hij normaal ook echt niet in de box... maar als de stofzuiger aangaat dan gaat hij in een soort van trance en slaapt :D
    Zou het gewoon een keer proberen... Misschien werkt het niet idd, maar zou mooi zijn als het wel zo is toch ;)
     
  13. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat zijn de tijden van zijn flessen?

    Mijn zoon krijgt ook 4 flessen en wat fruit en hij probeert groente maar dat laatste gaat er bijna niet in. Hij leeft eigenlijk op 4 flessen en wat fruit.
     
  14. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Haha, ja de warme groente gaat hier ook nog niet zo lekker. Fruit wel, vindt ie heerlijk!
    Flessen gaan nu 07.30/11.30/15.30/19.30 (om en nabij). Fruit nu tussen de middag. Groente rond 17.30/18.00 uur. Op de crechedagen vallen de flessen allemaal wat eerder.
     

Deel Deze Pagina