laatste voeding weglaten

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door meisje2000, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Wendy is nu 14.5 week en drinkt steeds slechter haar laatste flesje.
    Ze krijgt vijf voedingen op een dag en drinkt in principe genoeg maar de laatste fles is de laatste paar dagen een drama.
    Ze krijgt de laatste fles tussen negen en tien en wil dan bijna niet drinken terwijl ze wel wakker word rond die tijd en aangeeft dat ze wil eten.
    Ik mag blij zijn dat ze de laatste fles ong tussen de 65 en 95 cc drinkt.
    Ze slaapt echter dan wel door tot de volgende ochtend negen uur dus ze heeft geen honger snachts.
    Ze heeft op dit moment wel last van haar tandjes misschien dat dit een oorzaak is of dat ze gewoon genoeg heeft aan dat beetje drinken en dat ik binnenkort de laatste misschien weg kan laten.
    Ik weet niet hoe oud of zwaar een baby moet zijn om over te gaan op vier flessen en hoeveel ze dan mag hebben.
    Ik wil wel als ze vier maanden is met fruithapjes beginnen.
    Misschien kun je me wat advies geven betreffernde de laatste fles en fruithapje over een paar weken.
    Mijn schema ziet er nu zo uit.

    9.00 180 cc melk
    12.00 180cc melk
    15.00 180 cc melk
    18.00 180 cc melk
    en dan de laatste wanneer ze het zelf aangeeft maar minimaal drie uur er tussen

    Ik kan er niet al te veel tijd tussen zetten want dan word het nachtwerk met als gevolg dat ze de volgende veel later komt end e tijden blijven schuiven.
    Ze drinkt per fles tussen de 120 en 180 cc en schijnt het hier goed op te doen alleen die laatste fles komt ze niet meer boven de 100 uit.
    Misschien heb je wat advies of tips ik hoor het graag.

    groetjes meisje2000
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Drie maanden is noig vroeg voor 4 flessen. Gemiddeld zie je dat vanaf de 5 maanden, zonodig wat eerder. Ik zou die laatste fles nog wel aanbieden. Wat de reden is dat ze nu weinig wil drinken weet ik niet.
    Als je vanaf de 4 maanden een fruithapje wil geven moet je dat als extra naast de flessen zien.

    Ilja
     
  3. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Het was ook niet mijn bedoeling om nu al te stoppen met de laatste fles hoor.
    Maar ik had zoiets van als ze steeds minder begint te drinken die laatste fles en ze straks een tijdje het fruithapje krijgt dat ik dan de laatste fles weg laat.
    Maar dan zijn we in ieder geval alweer meer dan anderhalve maand verder en ik zal het ook even op het cb vragen.
    Daar moet ik 2 oktober weer heen en dan is ze bijna 16 weken en dan wegen ze haar ook weer en dan zal ik hun ook even om advies vragen over de laatste voeding.
    Hou hem er in ieder geval voorlopig nog wel bij.
    En dat het fruithapje voor extra is dat wist ik.
     

Deel Deze Pagina