Laatste werkdag voor verlof...trakteren o.i.d.?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlinderr, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Volgende week vrijdag is mijn laatste werkdag en ga dan heerlijk genieten van mijn verlof.
    Doen jullie nog iets speciaals op zo'n laatste werkdag? Trakteren jullie dan o.i.d.? en zo ja, waarop dan?
     
    Sassefras01 vindt dit leuk.
  2. Roosenzo

    Roosenzo Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Denk dat ik dat wel ga doen. Bij ons trakteert iedereen eigenlijk altijd op taart, dus dat zou ik dan ook doen waarschijnlijk.
     
  3. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Nee, ik heb destijds bij mijn eerste kindje niet getrakteerd, mijn werkgever heeft mij op mijn laatste dag getrakeerd op een heerlijke lunch met mijn collega's en een grote bos met bloemen :D

    Maar als jij zin hebt om lekker te gaan trakteren (je hebt tenslotte iets te vieren!) moet je het gewoon lekker doen. Ik denk dat je collega's dat zeker zullen waarderen en heel erg leuk vinden (althans ik zou het wel leuk vinden als een collega het zou doen). Je hebt me eigenlijk wel op een ideetje gebracht ;)

    Werkse nog even en daarna lekker genieten van je verlof!
     
  4. Shaida

    Shaida Bekend lid

    23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons wordt er een äfscheidsfeestje"door de collega's georganiseerd met wat lekkers, kaart met persoonlijke berichten en vaak ook een hele verwenpakket voor de a.s. mama. wij zetten de mama nog even in het zonnetje om haar veel plezier en succes te wensen.

    A.s. mama trakteert wanneer de baby er is.
     
  5. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij ons wordt eigenlijk niks gedaan... ik werk in de zorg en met onze huishoudelijk ondersteuner werd niks gedaan. En eigenlijk is er verder niemand zwanger geweest. Of mensen hebben al kinderen, of ze zijn vrijgezel...;) Ik denk dat ik donderdag al wat meeneem, omdat niet iedereen op vrijdag werkt.
    Zou het overigens wel leuk vinden om een ''leuk'' laatste dagje te hebben zoals jullie hebben, maar ja...kan er moeilijk om vragen. Haha. ;)
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier niets gedaan op mn laatste werkdag omdat ik niet wist dat 't mn laatste werkdag zou zijn. Vanwege bekkenklachten al vroeg in de ziektewet en wist tijdens het therapeutisch werken niet dat ik volgende week niet meer zou gaan. Ga binnenkort nog wel een keer thee drinken op werk want ik ben tot ca april afwezig ivm ouderschapsverlof.
     
  7. Minke12

    Minke12 Actief lid

    24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ik heb aanstaande vrijdag mijn laatste werkdag en ik denk dat ikwel wat lekkers mee ga nemen voor bij de koffie. Ik weet eigenlijk niet wat normaal is, ik werk alleen met mannen, haha! Maar op verjaardagen en geboortes bij één van deze mannen werd er getrakteerd (deense krakelingen;)), dus denk dat ik op mijn laatste werkdag ook maar wat meeneem om te ´vieren´ dat ze straks even van me verlost zijn.
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Als ik me niet vergis had ik cake mee ofzo op de laatste werkdag voor het verlof.
     
  9. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    ik trakteer tijdens de laatste teamvergadering. Vorige keer lekker zelf taarten gebakken, nu ga ik lekker een bakker taartje meenemen:)
    Vind het wel leuk! Ik ben t/m augustus afwezig, dus een taartje is wel op zijn plaats!
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb getrakteerd op bonbons etc, dus wat luxere snoepjes. Maar dat is ook mede omdat ik hier intern vrij veel contacten heb en het werd me een te duur grapje om iedereen op gebak te trakteren.

    Daarnaast heeft de baas me getrakteerd op een lekker etentje samen met de directe collega's (waren met zn 6-en geloof ik)
     
  11. Ike1983

    Ike1983 Bekend lid

    21 okt 2009
    853
    32
    28
    Echt getrakteerd heb ik niet. Heb gewoon wat chocolaatjes op tafel gezet voor bij de koffie.
    Heb best veel collega's, dus werd een duur grapje als ik ze allemaal op taart zou trakteren.
     
  12. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben jarig op mijn laatste werkdag voor mijn verlof, dus ik neem taart mee :).
     
  13. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Had er ook al over nagedacht, maar hier nu al thuis in verband met b.i. Dus mijn 'laatste' werkdag waarschijnlijk al gehad.
    Ik ga denk ik nog wel een keer langs op het werk en neem dan wat lekkers mee (denk aan koeken ofzo). Als de baby er is trakteer ik op cupcakes denk ik!
     
  14. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik denk dat ik gewoon wat geboorte chocolaatjes mee neem voor tijdens de overdracht...
    Toevallig ga ik de avond van mijn laatste werkdag ook nog gezellig eten met 2 collega's en 1 oud-collega dus die dag wordt wel gevierd! ;)
    Of ze vanuit mijn werk iets doen weet ik eigenlijk niet.... Ben benieuwd.
    Ik moet nog 2 wkn....
     
  15. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik lees veel leuke dingen die jullie doen/krijgen van je werkgever/team/etc,..ik hoef niks te verwachten. Zou het wel leuk vinden. Al krijg je een leuk kaartje ofzo...maar we wachten wel af.

    Ik denk dat ik toch maar iets simpels meeneem, geen gebak. De helft is er toch niet. Zal er nog es overna denken...dus als er nog meer ideeen zijn??!!! :)
     
  16. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Bij ons is het ook wel gebruikelijk dat je trakteert. Je kunt het zelf zo gek maken als je wilt, maar cake o.i.d. is wel gebruikelijk.

    @ vlinderrr; je kunt misschien gewoon wat rollen koekjes kopen bij de supermarkt en die bij de koffie uitdelen. Dan ben je niet al te veel geld kwijt, maar heb je toch wat getrakteerd.

    Bij ons is het verder ook gebruikelijk dat de aanstaande moeder een mand cadeautjes krijgt van de collega's. Elke collega stopt wat in de mand en de bedoeling is dat de aanstaande moeder dan elke dag een cadeautje kan uitpakken tot dat het kindje geboren wordt.
    Ik reken nergens op, maar ik zou zo'n mand best heel leuk vinden :D :D :D
    Ik heb deze week mijn laatste werkweek, dus ik wacht af.... :p
     
  17. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Poppedopje....Wat leuk dat je zo'n team hebt. Zo'n mand zou idd wel erg leuk zijn. Je krijgt er dan vast wel een!!!:) Dat mis ik toch wel een beetje bij ons. Ook meer het idee dat er aan je gedacht wordt, en niet zoveer om de inhoud. Ik ben bang dat ik vertrek, en ik nog niet eens iedereen ''gedag'' heb gezegd... de vervanger van mij neemt het wel over..en zonder dat ze het merken ben ik vertrokken. :(
     
  18. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee

    Maar daar ben je dan toch zelf bij: je kunt er toch ook zelf voor zorgen dat je niet ongemerkt met verlof gaat? Ik had begrepen dat je in de zorg werkt? Hebben jullie een soort personeelsruimte? Zet daar dan een schaal met koekjes neer, en een kaart o.i.d. erbij met daarop geschreven dat je met verlof gaat.
    Of trakteer tijdens een koffiemoment. Of hang de balonnen voor jezelf op :D
    Bij ons komt het echt vanuit mijn leidinggevende en collega's dat ze zoiets organiseren. Superleuk natuurlijk! Kan me goed voorstellen dat je zoiets mist als het niet gebeurt. Maar moet wel zeggen dat als dit niet gedaan zou worden (ik wacht af, straks zijn ze er ineens vanaf gestapt!), dan zou ik sowieso op mijn laatste werkdag trakteren!
     
  19. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik werk 12 november de laatste dag. Daarna 2 weken vakantie en verlof er aan vast geplakt.
    Ik neem een paar flinke zakken snoep/drop e.d. mee. We hebben een paar grote lege potten staan waar af en toe lekkers in word gedaan als iemand weg gaat of verlof krijgt. Ik zorg dat er genoeg te snoepen is want we zijn met z'n allen een stel snoepkonten en wil dat degene die een paar dagen later pas komen ook nog wat lekkers hebben.
    En dan natuurlijk een leuke kaart.

    In mijn verlof zal ik wel af en toe een bakkie gaan doen... vind ik wel gezellig!
     
  20. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    We hebben geen personeelsruimte, maar wel kantoor. We werken vrij solistisch en zie dus lang niet iedereen altijd. Kom ze af en toe tegen. Pauzes hebben we niet...meestal eet ik, wanneer dat mij uitkomt. Iedereen is natuurlijk wel op de hoogte van mijn vertrek, en zal ook wel wat voor ze achterlaten/ traktatie, maar echt een soort van afscheid zit er niet in.
     

Deel Deze Pagina