Labetalol hoge bloeddruk helpt niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cyclaam, 15 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyclaam

    cyclaam Actief lid

    10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Ik gebruik nu al een tijdje medicatie ivm hoge bloeddruk. Labetalol 300 mg 3x. Nu is mijn bloeddruk nog soms 170/110. Iemand ervaring? Ik moet morgen weer heen voor controle bij vk en daarna naar gynaecoloog. Het hele riedeltje weer. Ctg en echo om te kijken of de baby nog wel genoeg groeit enz. Vorige x was ie in de 150 en vonden ze dat ook al hoog een uur na medicatie. Ik ben 30 wk nu. Iemand ervaring met dit middel?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja ik. Hier vanaf 20 weken labetalol. Elke 2 weken weer ophogen omdat mijn bloeddruk weer steeg. Het leek een soort gevecht tussen mijn lichaam en het medicijn. Uiteindelijk ben ik met 35 weken opgenomen omdat mijn bloeddruk 180/108 was en bleef stijgen ondanks een labetalolinfuus en magnesium. Ik ben 5 dagen later ingeleid vanwege pre-eclampsie/hellp.
     
  3. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Vervelend dat het niet helpt. Mij is altijd verteld dat ze naast labetalol ook nog andere middelen hebben om je bloeddruk te verlagen. 30 weken is nog te vroeg om baby te gaan halen, dus zou vragen of er geen andere medicatie is voor je. Sterkte!
     
  4. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Vorige zwangerschap eerst methyldopa gehad en later labetalol. Beide hielp een tijdje tot ik met 33 weken als nog opgenomen werd en met 34 weken bevallen.
    Nu weer aan de methyldopa

    Ik vind je bloeddruk met medicatie nog wel erg hoog. Hebben ze al urine en bloed gecontroleerd?
     

Deel Deze Pagina