Lachen om zwangerschapsdementie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stienke, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    :) Ben benieuwd wie van jullie er nog meer "domme dingen" doet sinds de zwangerschap. Ik stond een tijdje terug met de afstandsbediening van de autodeur, bij de achterdeur van mijn huis, ik drukte op het knopje om de deur te openen maar er gebeurde niets, ik was stomverbaad! ;)

    En een paar weken terug stond ik in de winkel, wilden ze voor een klantenkaart wat gegevens van mij hebben. Mevrouw, wat is uw huisnummer? Ik zei; U denkt toch niet dat ik dat nog weet ....we moesten allebei heel erg lachen....:D hoe suf kun je zijn....

    Zo ben ik ook wel benieuwd naar jullie zogenaamde zwangerschapsblunders..... Groetjes Ester.
     
  2. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben wel eens met een volle kar boodschappen weggelopen bij de kassa. Volkomen vergeten te betalen. 'Jammergenoeg' ;) had de kassière het wel door.

    Ik schaamde me dood, maar ik was toen 38 weken zwanger geloof ik, dus wel duidelijk en de kassière kon er wel om lachen
     
  3. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    oja genoeg hoor :D

    Bij mijn jongste ben ik wel eens in de wachtkamer gaan zitten bij de vk.. ik dacht echt dat ik die dag er moest zijn...
    Maar het duurde en het duurde voordat ik aan de beurd was.. zo ineens kreeg ik een ingeving ofzo en pak gauw mijn afspraken kaart ... bleek het de dag erop te zijn :D... schaamde me dood en ik liep al in de wachtkamer rood aan.
    Ik dacht als ik nu langs de bali loop zullen ze wel denken waarom gaat ze weg en dan krijg ik het morgen te horen dus ik loop naar de bali en zeg.. goh ehmm .. ik zit volgends mij vandaag niet goed..ik heb me vergist met de dag volgends mij? jaaa zegt ze dat klopt je hoeft pas morgen :p....
    Oooo ik schaamde me dood :D

    Deze zwangerschap wil ik betalen in de winkel het was 4,95 en ik betaal met een briefje van 5 euro....
    Vraag ik die vrouw of ze er misschien 5 cent bij wil hebben :p...zegt ze ehmm neee want je krijgt van mij 5 cent :D...
     
  4. pamsie

    pamsie VIP lid

    10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    haha klinkt me heel bekend in de oren. al kan het soms ook heel vervelend zijn. ik vergeet gewoon dingen voor me werk :S en dan zegt me collega heb je nog gebeld. uhh zou ik dat doen dan? haha beetje lullig he:p maar me collega kan er wel om lachen hoor om maar niet over de kinderen te spreken. ( werk in de kinderopvang)

    ik weet niet of jullie daar ook last van hebben maar ik heb ook dan ik heel vaak loop te klungelen met woorden :S ik zeg uitspraken en gezegde's verkeerd. en noem vol overtuiging een hond een kat.
    gister wou ik een kind voeren dus ik zeg: hier komt het vliegtuig tjoeke tjoeke tuut tuut!

    kind lag compleet in een deuk en me collega trouwens ook. er hebben ook wat oudere kinderen 8+ die liepen dus de hele dag mij vervolgens er mee te plagen deden ze hun armen uit elkaar als of ze een vliegtuig waren en maakte trein geluiden.
     
  5. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Op de momenten zelf kan ik er niet om lachen, dan schaam ik me dood.. maar achteraf vind ik het wel grappig :p
    Stukje van mn babyblog;
    En net heb ik nog iets doms gedaan. Ik ben zo vergeetachtig! Vanavond komt oma eten omdat ik samen met haar een taartenworkshop ga doen. Dus ik had alvast aardappeltjes geschilt en opgezet zodat we straks gebakken aardappelen kunnen eten. Maar dat had ik ongeveer een uur geleden opgezet. En ik ben gewoon vergeten om te gaan kijken. Ik rook ineens een lichtaangebrande geur, die je wel eens bij tosti's ruikt.. dus ik dacht dat de buren tosti's aan het maken waren. Mn maagje kreeg al honger dus ik ging naar de keuken om een broodje te maken. En daar kwam ik in een rookwolk terecht! De aardappelen stonden nog op, op hoog vuur! Al het water was verdampt en de pan is helemaal zwart. In paniek belde ik je papa op, maar die kon alleen maar lachen.. de rotzak. Het beangstigd me een beetje kleintje, ik ben nu 12 weken zwanger en zelfs de aardappelen kan ik niet eens onthouden, ik vergeet het gewoon. Als dit zo doorgaat of erger gaat worden steek ik straks per ongeluk ons huis in de fik!

    Of naar boven lopen om mn telefoon te pakken die ik vanochtend vergeten ben mee naar beneden te nemen. Boven komen en dan denken; wat is het fris hier. Een trui pakken en terug naar beneden gaan. Benden aangekomen bedenken wat je nu nog moest doen (iemand bellen), en het dan niet meer weten. Ineens gaat er een lampje branden en bedenk je dat je nog iemand moet bellen, maar waar is verdorie die telefoon toch gebleven?!!

    :D
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Met 15 weken tot nu toe:

    - twee afslagen gemist op een route die ik echt heel vaak rij...
    - een pan laten aanbranden
    - vergeten wat ik moet doen als ik in een winkel sta (wat moest ik ook alweer hebben? en dan ook vergeten dat het briefje in mijn broekzak zit...!)
    - rare woorden zeggen. Open haard ipv open keuken (lastig als je een huis aan het kopen bent)
    - vliegtuig missen terwijl ik in 15 jaar zeer regelmatig vliegen nog noooooit (!!!) een vliegtuig gemist heb...


    er komt vast nog wel meer bij
     
  7. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Pamsie: Ja ik heb ook van die gekke uitsparaken... kom soms niet uit mijn woorden en als ik iets wil vertellen ben ik tussendoor kwijt wat ik wilde vertellen...
    Ik vertel dan de gekste dingen door elkaar en kan soms niet op bepaalde woorden komen...ik herhaal veel dingen als ik over iets praat waardoor het een heel gek gesprek word :D
    Bij mijn jongste had ik hier het meest last van.. gelukkig gaat het nu iets beter :p
     
  8. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    * mijn telefoon als afstandsbediening gebruiken om de tv uit te zetten

    * de afstandsbediening van de TV gebruiken om mijn WEKKER mee uit te zetten

    * pincodes van al mijn passen vergeten, complete blackout in een drukke supermarkt

    * langsgaan bij de ambtenaar burgerlijke stand (dat was met 15 weken ofzo) voor ons 'gesprek' voor het trouwen, en daar mijn tas laten liggen (bij haar thuis dus, 's avonds om 11 uur nog teruggefietst...)

    * mijn fiets pakken en op straat denken 'waar ging ik ook weer heen' (zwangerschapsgym bv).

    * telefoon overal en nergens laten liggen

    need I go on?
     
  9. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahaha ik moet erg lachen om jullie!

    Mijn geheugen werkt niet zo goed, want ik weet zeker dat ik ook gekke dingen heb meegemaakt, maar ik kan er nu niet zo 1-2-3 opkomen. Ik zal er vast nog wel op terug komen!
     
  10. mommy1979

    mommy1979 Bekend lid

    3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Met enige regelmaat spullen wegzetten in de kloelkast die er NIET thuis horen! ;)


    Om vervolgens op de bank neer te ploffen op zoek naar de afstandbediening...waar zou die zou liggen...inderdaad het koelvak!

    :D

    Misschien wel interessant om te lezen (is wel een oud artikel)



    Zwangere vrouwen hebben slechter geheugen

    Onderzoekers aan the Australian Catholic University in Melbourne hebben ontdekt dat zwangerschap bij veel vrouwen tot aanzienlijk geheugenverlies leidt.

    Onderzoekers Henry en Peter Randell hebben meer dan duizend vrouwen, zwanger en niet zwanger, getest op hun geheugen. De vrouwen die in blijde verwachting waren hadden moeite met het onthouden van vooral nieuwe informatie; onbekende namen en telefoonnummers.

    Bekende gegevens wisten ze zich wel zonder problemen te herinneren.

    Het geheugen van de onderzochte vrouwen bleek niet op het oude niveau terug te komen na de bevalling.

    Dat zwangerschap de cognitieve vaardigheden beïnvloedt is wel duidelijk, maar de precieze reden hiervoor kunnen de wetenschappers niet achterhalen.

    Er wordt gedacht aan factoren als stress, slapeloosheid en de voorbereiding op een nieuw leven.


    :p
     
  11. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Denk dat bijna elke zwangere hier wel "last" van heeft haha. Had t eigenlijk allemaal op moeten schrijven, heb al zoveel "domme" dingen gedaan! Kijken of ik er nog een paar weet:p

    1. Mn vriend had mn auto mee omdat ie naar de garage moest en dan zou ik die van hem meenemen naar mn werk. Hij had het 's morgens nog een keer gezegd. Sta ik 's morgens (een uur nadat hij het zei) op het plekje waar mn auto stond en helemaal in paniek...'WAAR IS MN AUTO!?!?!'...Duurde even en toen had ik t door hihi.

    2. Ipv naar mn werk reed ik naar de supermarkt.

    3. Ik zeg heel vaak over iets dat ik het niet eerder heb gezien of gehoord en dan blijkt dat ik het al vaker gezien of gehoord heb. Geeeen idee!

    4. Trek ik mn tuinlaarsen aan en dan wil ik doodleuk boodschappen gaan doen, errrug charmant!.

    5. Die dingen met de afstandsbedieningen herken ik ook!

    6. De sleutels aan de buitenkant van de deur laten zitten en gewoon weglopen zonder de deur op slot te doen.

    Kan nog wel een uurtje doorgaan, maar vind het wel even genoeg hihi.
     
  12. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje

    :$:$ neeeeeee
     
  13. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    oh hier ook genoeg dingen en het wordt met de dag erger!

    Vorige week moest ik mijn man van zijn werk halen:

    Jongste wakker gemaakt en aangekleed om te gaan, oudste gefatsoeneerd, tas gepakt met mijn sleutels en papieren en dergelijke, sokken aangetrokken, jas aangetrokken, hond koekje gegeven en toen op weg naar mijn auto....... de overbuurman die met zijn twee jack russeltjes liep keek mij al zo verbaasd aan totdat ik het in de gaten had (al bijna bij de auto) ik liep op mijn sokken :D
    Al mompelend: sjongejongejonge hoe kan ik nou mijn schoenen vergeten aan te trekken liep ik in een stevige pas met de kids terug naar huis, deur van het slot gehaald en snel naar binnen schoenen aantrekken. Sta ik daar 5 minuten naar mijn sleutels te zoeken en het ging van sjongejongejonge naar g.dnondeju waar heb ik die stomme sleutels nu weer gelaten???? Mijn oudste dochter was zo lief om de deur te openen en de sleutels van de buitenkant te halen. Sjongejongejonge hoe kan ik nu toch zo stom zijn om de sleutels aan de buitenkant te laten hangen, mompel ik.

    vlug weer met de kids naar de auto gelopen. Loopt mijn oudste dochter voorop met haar hoofdje licht gebogen, haalt haar schouders op en zucht: sjongejongejonge, mamma beetje dom!

    Kids in de auto gezet, sleutel in het contact.... rij ik naar de peuterspeelzaal toe. Roept mijn oudste dochter: Neeeeee mamma, school dicht school vakantie! Parkeer mijn auto en gooi heel mijn hersenen in de knoop om nu uit te vinden waarom ik ook al weer met de auto weg moest!
    Vraag ik aan mijn dochtertje:
    Shania wat gaan we doen? Waar gaan we naartoe? Zegt ze; sjongejongejonge, mamma beetje dom, mamma pappa halen, pappa centjes verdienen!

    Al met al was ik 20 minuten te laat!!!!

    Zo zijn er meer dingen maar hier heb ik zelf toch wel om kunnen lachen. Als ik mijn dochter niet had... :)
     
  14. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Dit is mijn zesde kindje.



    Hoe heet ik ook alweer? :D
     
  15. esther1984

    esther1984 Bekend lid

    22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    mijn vriend heeft een keer 5 keer opnieuw de drempel van de deur kunnen schilderen, omdat ik het iedere keer vergat, en er op ging staan.

    ook heb mijn moeder 1 uur laten wachten omdat ik vergeten was dat op de koffie zou komen.

    verder ben ik meer van het omgooien, heb al heel wat service kapot laten vallen.
     
  16. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Oh ja, en toen mijn ex en ik nog samen waren dat ik s morgens wakker werd, en naar hem keek en dacht; goh, hoe heet hij nou ook al weer.....
     
  17. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Heb al heel wat domme dingen gedaan. Gisteren bijv lekker een boterham met kaas gesmeerd, wil ik de boel gaan terug zetten in de wc???? :(
    Duurde even voordat ik door had oh ja moet in de koelkast hahahaha
     
  18. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    och jee, dat had ik niet gelezen! Hmm, zal wel aan die vrouwen hebben gelegen dan:p
     
  19. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    haha, mevr. geheugenverlies misschien?
     
  20. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oh ik moet ff reageren hoor!!

    Zit hier met tranen in mn ogen.. wat een humor! :D

    Ik zie al helemaal iemand staan bij de wc met de kaas...

    WHAHAHHAA.. *proest*


    Nou heb ik al een slecht geheugen door mn "ziekte" (blijf dat een naar woord vinden) maar als ik jullie zo hoor kan ik maar beter alvast mn naam op mn voorhoofd tattoeren ofzo! :D
     

Deel Deze Pagina