Lage baarmoedermond?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nerveusje, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hoi!

    Merkte toch nog iets raars op daar beneden..
    Bijna 3 weken geleden bevallen en zie dat de baarmoedermond echt voor de ingang van m’n vagina zit?! Hij hangt er niet uit maar je ziet m wel meteen zitten. Is dit normaal? Of is dit een verzakking? Zijn er vrouwen die hetzelfde hadden?
    Loop al wel bij de bekkenfysio.. die gaat volgende week ook inwendig kijken.
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Dit is met deze termijn nog heel normaal. Ik had met de na controle nog een lichte verzakking en inmiddels is hij helemaal weg
     
  3. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    In ieder geval niet te snel weer veel "druk" op de bekkenbodem zetten door sporten/springen etc!!
    Ik kreeg 6wk na mijn langdurige vacuümbevalling van de gyn groen licht om weer te gaan hardlopen, en 8 maanden later zat ik met een voor- en achterwandverzakking bij de huisarts omdat ik hele plassen liet lopen tijdens het sporten en hoesten/niezen. Inmiddels 5jr verder en ondanks veel bekkenbodemtherapie en oefeningen is het nooit overgegaan. Ik heb nu een verzakkingsring die het enigszins op z'n plek houdt, maar als ik verkouden ben draag ik nog steeds tena's.
    Achteraf had ik het veel langer rust moeten geven, huisarts kon ook niet begrijpen dat de gyn dit zo zei en ik twijfelde of ik het niet verkeerd had verstaan, maar ze had het ook zo in haar afsluitende brief gezet dat ik weer mocht gaan hardlopen.
     
  4. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    Is dit weggegaan door middel van bekkenbodemoefeningen? Of heb je het de tijd geven? Of een combinatie van beiden? :)
     
  5. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Combinatie van beide. Iedere dag bewust oefenen en nu is t helemaal weg.
     
  6. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen en merkte het ook. Bij mn andere kindjes heb ik me na de bevalling daar niet zo mee bezig gehouden. Eigenlijk helemaal niet gevoeld. Natuurlijk voelde het wel anders en niet op zn plek.Dus weet ook niet hoe snel het weer normaal was. Ik denk dat, na een maand of 2 als de eerste echte menstruatie komt het zeker weer goed zal zijn. Want ik gebruikte tampons na de eerste 2 maanden en toen voelde ik niks vreemds meer. Heeft tijd nodig. En je kunt er nu ook weinig mee omdat je lichaam nog volop herstellende is.
     
  7. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Ja.. na mijn eerste bevalling is het altijd zo gebleven.. ...Welkom bij de club... ? :confused::oops: Misschien trekt het nog weg hoor, naar wat andere vrouwen zeggen, maar hier is het nooit meer goed gekomen..... :$ Na de tweede bevalling bleef de situatie min of meer gelijk.. verzakt net als voorheen... '' het'' staat altijd open en '' je ziet er duidelijk materiaal uit hangen'' ... straks nog een derde bevalling te doen. Idd er zijn ook momenten dat ik last heb van ongewild urineverlies maar ja.. Heb het inmiddels wel geaccepteerd dat het nou eenmaal verzakt is en die oefeningen gaven geen moer.... Maargoed, er valt min of meer mee te leven :thumup:
     

Deel Deze Pagina