Lage bloeddruk tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Squarepants, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hoi! Ik ben nu 15 weken zwanger en heb last van lage bloeddruk.. veel duizelig, slap en vermoeid, met name na warm douchen. Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan of evt te verbeteren?

    En bij welke waarde moet je je echt zorgen maken? Ik had gelezen dat het vanaf week 16 tm week 20 steeds lager wordt en ben daar een beetje bang voor..
     
  2. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hoi,

    Wat vervelend!
    Ik ben er ook bekend mee, normaal is hij al niet hoog, maar nu ik zwanger ben al helemaal niet.

    Het was de eerste 20 weken inderdaad het ergst.
    Op zn laagst was hij iets van 90/50, toen kon ik ook echt niet overeind komen uit bed, want dan viel ik gelijk flauw.

    Ik heb eigenlijk ook geen tips, behalve niet te heet en te lang douchen!

    Gelukkig ziet de verloskundige het liever te laag dan te hoog!

    Succes!
     
    Squarepants vindt dit leuk.
  3. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Thanks, ik zat vandaag al op 83-55, dus heb de vk maar gebeld.. verder niet te lang en heet douchen goede tip en dropjes :) Jammer dat er niet iets gedaan kan worden dat mn bloeddruk ook hoger blijft!
     
    jp87 vindt dit leuk.
  4. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Zo dat is echt wel laag ja!

    Het enige voordeel is inderdaad dat je niet uit hoeft te kijken met zout eten ;)
     
  5. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Lastig! Ik heb hier ook last van!!

    Niet te lang en te heet douchen idd.
    Zorgen dat je regelmatig kunt gaan zitten.

    Ik had er vaak tijdens hij boodschappen doen last van, ik kleedde me dan niet te warm aan..
     
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Lekkere zoute dingen eten. (Cup a soup, drop)

    Rustig omhoog/tot staan komen.
     
  7. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Mocht iemand dit later nog lezen en het advies vd verloskundige willen weten: rond 15-20 weken kun je inderdaad last hebben van lage bloeddruk, vaak wisselt je bloeddruk ook wel. Let inderdaad op niet heet douchen, 6 maaltijden eten en altijd iets te eten bij je hebben. Ook ijzer laten checken omdat dit (ook) oorzaak van de klachten kan zijn. Succes :)
     
  8. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Hier ook een lage bloeddruk. Laatste controle 80/55. Vandaar dus dat ik soms pootje over ging. Van de week na het douchen maar direct op het douche matje gaan zitten anders was ik tegen de vlakte gegaan.
    Ik probeer er rekening mee te houden tijdens het opstaan, maar soms vergeet je het even.
    Gynaecoloog zei er verder niks over.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lage bloeddruk kan ook geen kwaad, je moet alleen goed letten op bv opstaan enzo. Hier werkte het goed regelmatig iets te eten, ik at ook dropjes, en verder werd ik vaak duizelig in de rij bij de supermarkt; als ik daar wat slokjes water dronk, ging het goed, dus altijd water bij me. Maar toen ontdekte ik het zelfscannen en kon ik rijen vermijden; ideaal :D
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik had ook ''last'' van een lage bloeddruk (90/50) maar ik voelde mij kip lekker.:oops: Maar misschien komt dat omdat mijn bloeddruk altijd al laag is geweest.

    Natuurlijk is het vervelend dat je last hebt van die lage bloeddruk, maar beter een lage bloeddruk dan een hoge!
     
  11. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Hier met 38 weken zelfs nog op 95/55. Merk er gelukkig niet altijd evenveel van. Af en toe eens tijdens winkelen, lang staan e.d. Wat eten en drinken en/of liggen/zitten doet bij mij al wonderen :)

    Verder kan het geen kwaad volgens de gyneacoloog
     
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb de bloeddruk ook zo laag, maar niet zo veel last van. Of ik ben het gewent, heb dit altijd als ik opsta dat ik mij even vast moet houden. Het kan geen kwaad. Goed drinken helpt je bloeddruk omhoog gaan en zoethout. Te veel zout eten doe ik liever niet omdat ik dat niet gezond vind voor de organen.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  13. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Bij mij helpt minder heet douchen echt wonderen nu! (Wel jammer :))
     
  14. ilse23

    ilse23 Actief lid

    16 jan 2017
    283
    186
    43
    Vrouw
    Kinderopvang
    veluwe
    hier met 24 weken zwangerschap 110/45.. ik kreeg als tip vd verloskundige..wanneer je flauw begint te worden doen dat je moet niezen dan geef je wat meer druk op je hoofd..

    Ik merk het zelf alleen met als ik moet eten..
     
  15. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Bij mij ook zo laag, en dat is voor mij normaal. Ik dronk bouillonnetjes, nam veel maggi bij het avondeten bijv. Soja zit veel zout in...
    Wordt beter na 20 weken meestal.
     

Deel Deze Pagina