Lage bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door malika, 30 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    hoi hoi

    je leest overal over een hoge bloeddruk , maar over een lage bloeddruk kom je bijna niks tegen,
    mijn bloeddruk was afgelopen dinsdag 90/45 wat dit precies inhoud, ik heb geen idee

    ik weet alleen dat ik me raar voel.
    wie kan mij iets uitleggen hierover.

    groetjes malika
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Over lage bloeddruk hoor je bijna niets, omdat dit niet schadelijk is voor de baby.
    De klachten zijn ongeveer hetzelfde, bij een te hoge en bij een te lage bloeddruk.
    Aan een lage bloeddruk kunnen ze ook niets doen.
    Ik heb het al de hele zwangerschap en wordt er zelf gek van, maar ben allang blij dat het geen kwaad kan voor de kleine!
     
  3. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    ik voel me al een hele tijd echt klote.
    en slap, vooral als ik ergens in een winkel of zo sta en ik moet wachten dan voel ik me echt vervelend en wil het liefst de boodschappen laten staan en hard weg lopen.
    voel me dan heel erg benauwend worden.

    maar als ik in de auto zit of gewoon thuis dan voel ik me ook zo leeg in mijn hoofd en voel mijn hart echt overal kloppen.

    met mijn baby gaat alles goed, ik voel de kleine heel de dag door. dus daar maak ik me ook niet zo veel zorgen om.

    alleen vind ik het zo vervelend dat ik me zo raar en soms ook zo ziek voel

    ik had al het hele internet afgezocht naar iets over lage bloeddruk maar daar zie je niks over dus vandaar mijn oproep hier.

    Wat doe jij eigenlijk als je je niet lekker voelt?

    ik moet echt gaan liggen en dan na een minuut of 10 dan gaat t wel weer.
    heel vervelend

    xxx malika
     
  4. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik heb het ook,. De hele zw.schap aan de lage kant en nu helemaal laag. Kan niet staan zonder onwijs dizzy te worden. De VK raadde me aan om wat zouter te gaan eten en zoute drop te nemen. In drop zit ook een stofjedat de bloeddruk omhoog krijgt. NOrmaal niet zo goed tijdens de zwangerschap, maar met een lage bloeddruk wel. In de winkel neem ik een pepermuntje of een slokje koud water als ik niet lekker word, en ik vaak in de koffiehoek van de AH uit te rusten tussen de ouwetjes 8) :)

    Sterkte, het is heel vervelend!
     
  5. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    ja het is inderdaad heel erg vervelend.
    ja extra zout en drop is mij ook aangeraden maar merk er eerlijk gezegt helemaal niks van.

    ik hoop dat ik me snel beter voel want ben nu eigenlijk best bang voor de bevalling.
    want bevallen met een lage bloeddruk lijkt mij niet gezond en zeker niet fijn als je daar zo dizzy ligt te bevallen.

    ik ben gewoon bang dat ik flauw ga vallen of iets dergelijks.

    jullie ook veel strekte ik hoop dat het met jullie ook snel weer beter gaat;)

    XxX Malika
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij mij ging het zover dat ik dus inderdaad flauwviel. In de Albert Heyn en in de Hema, op mijn werk en een paar keer thuis.
    Je word er heel onzeker door en durft nergens meer alleen naar toe.
    T gaat de laatste tijd gelukkig wel iets beter, en ik ben ook weer aan het werk!
     
  7. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    ja dat is nou precies waar ik ook bang voor ben.

    daarom blijf ik ook het liefst thuis.
    ik ga eigenlijk sinds een week of 4 nergens meer heen.

    heel erg saai dat wel, maar thuis voel ik me veilig.

    soms zijn er dagen bij dat ik me prima voel en dan ga ik wel met mijn man of een vriendin even boodschappen doen en ergens wat drinken maar er zijn ook echt dagen dat ik het liefst heel de dag in mijn bed wil blijven liggen.

    hopelijk gaat t snel over.

    XxX malika
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat kan ik me dus helemaal voorstellen!
    Ik ga bv nog steeds niet alleen boodschappen doen, ben veel te bang dat het me weer overkomt!
    Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!
    Met mij gaat het nu wat beter, maar de VK zei dat rond deze tijd van de zwangerschap de bloeddruk weer gaat dalen, dus ben bang dat mijn klachten weer terug gaan komen :(, och we zien het wel!

    Sterkte in elk geval!
     
  9. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    we kunnen het beter gewoon rustig aan doen allemaal hihi!!

    het is tenslotte voor een heel goed doel.

    Vandaag ben ik wel alleen boodschappen gaan doen, mijn man is de hele dag weg i.v.m. een workshop dus ik moest wel.

    nou ik heb er 2 keer zo lang overgedaan maar gelukkig ben ik niet duizelig of zo geworden.

    wel had ik last van buikpijn door het vele lopen en eenmaal thuis kreeg ik steeds harde buiken.
    dus dat doe ik ook niet meer!!

    nu heb ik even gelegen en gaat t weer gelukkig

    XxX Malika
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    lage bloeddruk is indd ook vervelend, gelukkig niet schadelijk voor de baby maar voor jezelf heel vervelend!

    mijn bloeddruk is ook niet al te hoog, maar is wel tijdens elke controle weer iets hoger.. bij jou is hij indd wel erg laag.
     
  11. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    ik begrijp zelf eigenlijk niks van die waarde.
    die getalletjes zeggen mij echt niks.

    gelukkig is het voor de baby niet schadelijk en dat is voor mij wel het belangrijkste, zelf doe ik maar rustig aan en heb mezelf beloofd dat ik dus ook echt heeeeeeel rustig aan ga doen.

    veel sterkte allemaal
    XxX Malika
     
  12. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    heb ik ook last van... tis dan goed om zoute dropjes te eten.. of iets zoutigs... dan gaat je bloeddruk vaka omhoog( de reden dat mensen met hoge bloeddruk geen zou mogen)

    werkt bij mij altijd wel... maar goed.. dan komt het weer terug.. ik heb er al vanaf het begin last van.. ik weet niet of het weggaat... maar er is mee te leven.. gewoon ff gaan liggen.. of zitten en iets zoutigs nemen.. trekt het meestal wel bij.

    gr. sarah
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Een normale bloeddruk is 120/80.
     
  14. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ja, normale tensie is ongeveer 110/70 en wat ook nog wel eens wil helpen is een cup a soup of iets van een bouillon.
     
  15. malika

    malika Lid

    29 okt 2005
    23
    0
    0
    bedankt voor de tips dames :D

    ik moet zeggen dat als ik lekker thuis ben ik er minder last van heb.
    maar ja dan zit ik ook lekker te niksen dus daar zal het ook wel aan liggen.

    ik hoop dat er toch wel mensen zijn die ook iets aan deze topic hebben omdat je er zo weinig van hoort en het toch erg vervelend is.

    XxX Malika
     
  16. astridje

    astridje Lid

    1 jun 2005
    74
    0
    0
    vind dit een heel goed topic
    want heb er zelf ook al een ganse week last van vooral in de ochtend en de voormiddag voel ik me heel zwakjes.
     
  17. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hebben jullie ook last van vermoeidheid?? Ik heb zelf een bloedruk van 120/50 dus ook best laag. Ik neem eens per dag twee zakjes chips naturel van de albertheijn het is lekker zout maar echt helpen doet eht neit.

    Ik wordt wel helemaal lusteloos van het moe zijn. Eerste maanden nergens last van en de kwalen moeten normaal gesproken verdwijnen en ik krijg ze hahah!!!
     

Deel Deze Pagina