Lage LH piek?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kattenmama, 14 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Mijn partner en ik proberen inmiddels 8 cyclussen om zwanger te worden, helaas vooralsnog zonder succes. Een paar maanden terug ovulatietesten geïntroduceerd omdat mijn cyclus vrij onregelmatig is. Eerst clearblue digital gebruikt maar sinds deze maand overgestapt naar sensitest testen. Ik kom er alleen niet helemaal uit.
    Heb ze gesorteerd op CD. Op CD 10 heb ik moeten testen met ochtendurine, daarom is die (denk ik) donkerder. De rest van de testen is allemaal met 2 uur ophouden, op CD 13 en 15 heb ik een tweede, avond test gedaan.

    Ik dacht dat ovulatietesten altijd teststreep van minimaal even donker moesten hebben, dat zijn deze allemaal niet. Heb ik toch een piek gehad? Hoe kijken jullie hiernaar?
    Help!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Inderdaad geen positieve test. Hoe lang is je cyclus normaal ongeveer?
     
  3. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Dat is best wisselend. Ik begon op 37 dagen, laatste 3 keer lijkt hij steeds iets korter te worden. 34,31 en laatste keer 27 dagen. Hij zou dus nog kunnen komen, zit nu op dag 16 maar omdat hij zó spierwit is weer nu, amper een lijn meer te ontdekken..
     
  4. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.391
    1.892
    113
    Vrouw
    Denk dat die keer met 27 dagen een uitzondering was en dat je nog even door moet testen. Met een cyclus van 34 dagen zit je ongeveer op cd 20 met een eisprong (uitgaande van een lf van 14 dagen) nu heb je testen laten zien tot cd 15.
    Lekker doortesten!
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Het zou kunnen dat je wat minder lh aanmaakt. Toen ik bezig was zwanger te worden van de 3e was er ook iemand die dit had. Zij is toen overgestapt op extra gevoelige testen. Dit was voor haar de oplossing.
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  6. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja dit.
    Of dit. Twee opties. Of hij komt nog (cyclus 34 dagen met ei op dag 20 dus piek op dag 18/19) of je maakt idd niet veel LH aan, wat overigens niks zegt over het wel of niet hebben van een eisprong, maar dan zijn testen die extra gevoelig zijn (volgens mij ook te koop bij sensitest) de oplossing. Vanaf CD 11 voor de zekerheid om de dag (of om de twee dagen) seks en je zit goed. Succes!
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    En dat test nu wit is zegt niks, LH loopt ineens op. Mijn test was ook spierwit 16-3 en 17-3 al een knaller (en misschien zelfs wel al in de avond op 16-3, maar toen niet meer getest aangezien ik pas op CD 10 zat en m’n piek nog niet verwachtte) en the rest is history :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    kattenmama en paula1984 vinden dit leuk.
  8. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf ook altijd getest met sensitest en wanneer ze donker werden in combinatie met digitale van CB. Mijn sensitesten werden niet donkerder dan die van jou op CD 13. Dat was bij mij de piek.
     
  9. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Wellicht is het toch de piek geweest dan.. zit inmiddels op CD 18 en de rest is allemaal negatief geweest.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Gebaseerd op je testen is hij niet geweest. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het echt niet gebeurt is.
    Dat gezegd hebbende als je deze keer weer een langere cyclus hebt zou je zelfs nog een eisprong kunnen krijgen op dag 27 met een positieve ovulatie test op dag 25 of 26...dus ik denk dat alleen door testen hier evt antwoord op kan geven.
     
  11. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja ik test rustig door hoor, wie weet gebeurt er nog iets!
     
  12. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Wilde hier nog even een update geven! Heb uiteindelijk toch doorgetest en op dag 22 nog een knaller gekregen. (Na 6 dagen zwaar negatieve testen, zonder oploop dus) Toch weer een langere cyclus deze maand dus, dat is wel balen want ik was hoopvol dat hij onder de 30 zou blijven nu en iets regelmatiger zou worden.

    Maar het belangrijkst; wel een LH-piek gevonden en de kansen kunnen benutten. Thanks voor het meekijken dames!
     
    dreumesje en Cindy1977 vinden dit leuk.
  13. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat je jouw piek gevonden hebt! Vond het bij mij vooral ook de bevestiging dat ik er in ieder geval 1 had al fijn. Maar ook gewoon fijn om zeker te weten dat je de kansen hebt benut inderdaad.
     
  14. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Dat wist ik gelukkig al wel, dit is derde maand met testen maar doordat ik zo’n wisselende cyclus heb die juist steeds iets korter werd ging ik daar vanuit en was ik er van overtuigd dat ik echt al wel geovuleerd moest hebben. Maar ipv nu stabiliseren wordt ie toch weer langer nu dus..
     
    Luddewutje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina