Lage rugpijn, heftig!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door cherry27, 27 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry27

    cherry27 Lid

    24 jun 2015
    57
    11
    8
    Goedenavond,

    Ik ben momenteel 5 weken zwanger, en 1,5 week terug begon ineens lage rugpijn en ben ik (dacht ik) door mn rug gegaan. Na ong 4 a 5 dagen rust, en fysio ging het langzaam beter, oefeningen gedaan en zo goed als weg. Gisterenavond in bed is het er weer soort van in geschoten, zo heftig ik wist niet waar ik het moest zoeken van de pijn! Nu lijkt het weer iets beter te gaan, maar ik ben echt bang dat dit de hele zwangerschap zo gaat zijn!?? Ik had mijn vorige zwangerschap aan het einde wel last van bekkeninstabiliteit, nou weet ik niet of dit weer het geval is, maar kan dit al zo vroeg vraag ik me af? Wie heeft er nog meer ervaringen hiermee?

    Groetjes!
     
  2. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh nee wat ontzettend vervelend! Ik denk niet dat het bekkeninstabiliteit is, dat heeft te maken met het verwerken van je bekken onder invloed van hormonen. Ik kreeg we pas rond de 19 weken weer last van. Hoewel je lage rug ook opspeelt bij bekkeninstabiliteit is het nu denk ik echt door je rug gaan. Nu je buik nog niet zo groot is kun je hier heel basisoefeningen voordoen om je rug sterker te maken. Samen met de fysiotherapeut.
    Als je last hebt van opstaan (dat het voelt alsof je je rug niet kunt strekken en je op een bepaald punt vast blijft staan) kreeg ik van mijn fysio een supertip. Altijd opstaan met 1been voor, dus je duwt jezelf als het ware op op 1 been. Zie ook de gratis app van rostmoves voor tips en uitleg bij bekkeninstabiliteit.

    Sterkte en rustig aan dan maar!
     
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik had dit ook direct aan het begin van mijn zwangerschap, zo'n 2 weken. Denk wel iets minder heftig maar het was wel pijnlijk. Daarna weg en ik denk dat ik vanaf week 30 weer last kreeg. Maar dat is echt puur omdat ik teveel doe/deed. Wat extra fysio en rust en nu met 35 weken nergens last meer van. Hier geen bekkeninstabiliteit oid, alles is in orde, puur overbelasting vd spieren. Sterkte!
     
    cherry27 vindt dit leuk.
  4. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook heel erg, ben 4/5 weken zwanger.
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik precies hetzelfde gehad en later ook flinke bekkeninstabiliteit.
     
    Vanillia en cherry27 vinden dit leuk.
  5. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Ik had het bij 8 weken, wat jij beschrijft alsof het erin schoot. Fysio gehad en het is niet weer terug gekomen. Bij mij werd aangegeven dat het allemaal met de hormonen te maken kan hebben. Het was echt pijnlijk!
     
    cherry27 vindt dit leuk.
  6. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik had een dergelijke lage rugpijn ooit bij mijn allereerste zwangerschap (met 6 weken afgebroken, daardoor weet ik niet hoe lang het zou duren). Vergelijkbare rugpijn met als ik menstruatie wel eens heb, maar dan wel erger. Ik heb toen begrepen dat het wel te maken heeft met het verweken van je banden, maar niets met een risico op bekkeninstabiliteit of iets dergelijks. Is echt puur hormonaal. Ik ken het dus ook van mijn maandelijkse menstruatie helaas (alhoewel dan dus veel korter). Gelukkig had ik het bij de zwangerschap van mijn dochter niet..
     
  7. cherry27

    cherry27 Lid

    24 jun 2015
    57
    11
    8
    Bedankt allen voor de reacties! Inmiddels vandaag weer bij mn vaste fysio geweest, en die zei me dat het lichaam het herkent van de vorige zwangerschap bepaald stofje en dat zorgt ervoor dat alles beetje verweekd enz.
    Super goede tips, Heel erg bedankt! Ik ga de app even downloaden om te kijken of ik er mee aan de slag kan! Bedankt!
     

Deel Deze Pagina