Lage temperaturen na eisprong (36.3-36.6)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Themoongirl, 23 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar wat had je verwacht?
     
  2. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Hoi Lisa,

    Ik had verwacht dat de dames hier met meer nuance en zorgvuldigheid zouden reageren.

    Een reactie als 'jouw theorie klopt niet' is daar een voorbeeld van. Het is namelijk niet mijn theorie. Ook de manier waarop het artikel aan de kant werd gezet vond ik erg simplistisch. Er is gereageerd alsof de dames die 'buiten de boot vallen' kansloos waren. Maar als je de nuance in de theorie leest dan spreken de schrijvers over 'hun bevindingen' en sluiten ze geen groepen uit maar laten zien welke groep de grootste kans van slagen had.

    Vervolgens kreeg ik een kaartje met 4 lege temp-momenten en werd mijn reactie daarop als 'ongeloofwaardig' bestempeld. Ik snapte niet waarom er zo overdreven en aanvallend gereageerd werd.Ik zat eerlijk gezegd niet op dit soort onvriendelijke, ongenuanceerde en onzorgvuldige reacties te wachten.

    De bevindingen in het artikel die overigens niet meer of minder werden beschreven als 'bevindingen' werden afgeschreven als 'ik mis het wetenschappelijk verhaal & verkapte reclame'. Nou, het het wetenschappelijk verhaal is er niet. Want het zijn bevindingen. Als de Albert Heijn zegt: ''tussen 16:00-17:00 uur is het altijd druk en kopen mensen heel veel water'' dan zeg je toch ook niet 'ik mis het wetenschappelijk verhaal''....en denk je dan aan een verkapte reclame? Zeg je dan: ''zal wel verkapte reclame zijn want de Albert Heijn wil zeker dat we tussen 16:00-17:00 uur allemaal massaal water gaan kopen''?

    Wat objectiviteit betreft, de schrijvers hadden het niet over jou. Dus voel je niet aangevallen. Ze hadden het over hun bevindingen. Je kan dus met een gerust hart kijken en luisteren naar hun bevindingen en eens speculeren of daar een kern van waarheid in zit en wat dat voor jou betekent. Misschien zijn de bevindingen interessant en is het daarom niet zo gek dat het hier puilt van de reacties op temp.kaartjes. En dan heb ik het over reacties als 'mooie hoge temperaturen' en 'wat heb je een mooi kaartje'. Waarom reageren wij vrouwen zo op deze temperaturen? Komt het omdat er een kern van waarheid zit in die hoge temperaturen? En waarom zijn zwangere vrouwen die rond hun nod een temp verlaging zien zo bang voor een miskraam? Komt het omdat temp-verlagingen rond die tijd ook vaak (niet altijd!) inderdaad een miskraam voorspellen?

    Kortom: Ik was niet op zoek naar hapflap-bash-reacties maar naar vriendelijke, constructieve, genuanceerde en vooral zorgvuldige reacties (dus het artikel goed lezen en begrijpen en dan pas reageren). Als iemand gereageerd had met: ''misschien meten vrouwen die zogenaamd buiten de boot vallen en toch snel zwanger zijn geraakt wel heel vroeg in de ochtend en de vrouwen die hoge temps hadden laat in de ochtend...waardoor ze alsnog op dezelfde temps uitkomen''. Als ik zo'n reactie had ontvangen...dan had ik dat een vriendelijke en intelligente reactie gevonden. Dan breken ze de inhoud niet op een lompe manier af maar nuanceren ze de bevindingen. Dat is anders dan bashende afbraak-reacties. Daar zat ik dus helemaal niet op te wachten.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    #23 RoGiJuLi, 25 jun 2020
    Laatst bewerkt: 25 jun 2020
    1) met wat een mooi kaartje wordt veelal bedoeld dat de eisprong mooi in kaart is gebracht. Met "mooie hoge temp" wordt bedoeld een hoge temp tov van het basaal gemeten. Dat heeft dus beide niks te maken met een reactie op tempen van 37 of hoger.

    2) een tempdip rond je nod komt vaak door het "instorten" van progesteron. En bijna altijd volgt dan je menstruatie
    Dus ja, als vrouwen na een positieve zwangerschapstest ineens een tempdaling zien, verwachten ze dat dit veroorzaakt wordt door dalend hcg/progesteron en dus een miskraam.
    En ook deze daling kan komen vanaf een tempwaarde boven de 37 en staat dus ook los van de genoemde waardes in de blog.

    Het is jammer dat je vind dat wij de blog/theorie niet ongeloofwaardig mogen vinden, maar je wel graag hoort dat wij deze theorie/blog ook delen.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies dit inderdaad. Daarom komt bij mij ook de vraag: wat wil je met dit topic? Zoek je lotgenoten? Medestanders? Wil je graag gedegen onderzoek doen? Nu komt het over alsof je alleen mag reageren wanneer je het eens bent. Het menselijk lichaam is nou eenmaal geen robot en iedereen is anders. Er zijn vreselijk veel andere voorbeelden te zien op dit forum waarbij het anders werkt.
     
  5. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je uitleg maar ik weet heus wel hoe e.e.a. werkt qua temperaturen, ovulatie-shift
    Bedankt voor jullie uitleg maar ik weet heus wel hoe e.e.a. werkt qua temperaturen, ovulatie-shift en verlaging van temp bij het naderen van nod/bij innesteling en dat mensen nu eenmaal geen robots zijn. Ik vind het overigens erg knap dat je voor andere vrouwen invult wat ze met opmerkingen als 'mooie hoge temperaturen bedoelen' en dat je daarmee namens alle vrouwen hier op de forum spreekt. Heel bijzonder. Ik had intelligentere tegen-argumenten verwacht maar helaas. Naar aanleiding van de reacties hier heb ik gisteren dezelfde topic bij een Engelstalige forum geopend en daar kreeg ik totaal andere inzichten en input. Het was een genot om het te lezen. En nee, je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik zoek geen lotgeloten. Want anders had ik mijn vraag anders geformuleerd. Ik weet niet wat jullie willen bereiken met dit soort kliekjesvorming maar ik vind het eerlijk gezegd geen stijl. Lisa vroeg naar mijn verwachtingen en die heb ik kenbaar gemaakt. Maar om dan vervolgens te wachten totdat de eerste bashtalk komt om vervolgens daarin mee te gaan, is een verdieping lager dan ik had verwacht.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Jeetje wat reageer jij overtrokken. Ik geloof niet dat iemand aan het ‘bashtalken’ was.
    Het feit dat mensen kritisch zijn wil niet zeggen dat ‘iedereen tegen je is’. Die vibe geef je nu wel af. Plus: in jouw o zo net geformuleerde antwoord zitten allerlei beledigingen verstopt. Dat is nou ook niet zo fair, vind je niet?

    Maargoed. Je hebt ergens anders een betere discussie. Succes ermee:thumup:
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik weet idd, na vele jaren op dit forum te zijn en de meeste leden wel te kennen, wat ze met die termen bedoelen.

    Ik zou zeggen: ga lekker op dat Engelstalige forum verder kletsen, want daar zitten blijkbaar de mensen die wel op jouw niveau praten.
    Welk niveau dat is laten we maar even in het midden.

    Succes en ik hoop dat je daar gevonden hebt/vind wat je zoekt.

    Ps, vanaf mijn 1e bericht hier had ik al aardig duidelijk gemaakt dat de theorie niet opgaat. En dat een lage temp en blijvend zwanger zijn geen uitzondering is. Dus bashtalken... nee, dat is gewoon mijn mening en daar heb ik geen "kliekje" voor nodig om die te uitten.
     
  8. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Eerst ben ik doorgaans beleefd gebleven en wilde ik niets zeggen over de onzorgvuldige en beledigende reacties zoals 'ongeloofwaardig'. Vervolgens vraag je naar mijn mening. Die krijg je open en eerlijk van mij. Maar omdat je het niet kan hebben dat ook ik een kritische reactie mag geven (waar je overigens zelf naar vroeg)....ga je het als overtrokken en beledigend bestempelen. Vervolgens sluit je met jouw ooh zo net-geformuleerde 'hoepel maar op'
    Eerst ben ik doorgaans beleefd gebleven en wilde ik niets zeggen over de onzorgvuldige en beledigende reacties zoals 'ongeloofwaardig'. Vervolgens vraagt Lisa naar mijn mening. Die kreeg ze open en eerlijk van mij.

    Maar kennelijk mag ik geen kritische reacties geven....nee. Dat is overtrokken en beledigend. Vervolgens sluiten jullie beiden af met de ooh zo net-geformuleerde 'hoepel maar op' reactie. Heel bijzonder.

    Nou dames. Het is mooi geweest. Ik wens jullie ook heel veel succes met het kletsen en praten met gelijkgestemden. Wat voor niveau dat is laten we inderdaad mooi in het midden.
     
  9. haileybaby

    haileybaby Fanatiek lid

    8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Weet je ik heb helemaal nergens verstand van wat betreft temperaturen behalve hoe ik het moet doen wat betreft slaap rectaal voor het opstaan etccc.

    Van jou artikel blog theorie etc wordt ik heel onzeker.. Dus ik snap niet wat je punt is. Mijn basaal is standaard 36.5 basaal maar wel 2 gezonde kindjes kunnen krijgen. Maar als ik dit lees denk ik hmmm misschien kan ik nu dus niet meer zwanger raken.

    Ik ga me er niet geheel in verdiepen wat je precies allemaal gedeeld en getypt heb want dat wordt voor mij teveel en begrijp ik het uiteindelijk nog niet. Succes met jouw theorie... maar misschien is het op het forum waar je zat toch fijner voor je.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    @Themoongirl ik heb eerder het gevoel van tunnelvisie bij jou. Je zoekt alleen bevestigingen van je theorie terwijl in de wetenschap falsificatie een kernwaarde is. Als ik onderzoek doe, probeer ik nooit mijn theorie te laten bevestigingen als hoofddoel: ik zoek juist de redenen om het te verwerpen omdat ik dan puurder onderzoek kan doen.
    (Als ik kritisch naar de bron van de blog kijk, is er bar weinig wetenschap aan en veel marketing dus op basis daar van zal ik daar al geen goede conclusie kunnen trekken. Ook als ik alleen naar mijzelf kijk ook: n=1 is ook niet betrouwbaar om iets te zeggen over de populatie. )
     
  11. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Nee hoor, ik zoek geen bevestigingen. Wel interessante tegenargumenten. Mag ook wetenschappelijk onderbouwd zijn. Maar die kreeg ik niet. Kreeg alleen misverstanden (zoals 'jij zoekt bevestiging') en verontwaardigingen (het gevoel van: 'waarom ben je het niet eens met mijn reactie' of 'ik heb lage temps en voel me door jouw theorie onzeker...en dus misschien kun je beter naar een andere forum toe'). Dat bepaal ik nog altijd zelf.

    Maar goed. Je bent het dus niet eens met het artikel? Prima. Heb ik geen moeite mee. Ik heb je overigens bedankt voor je reactie. Wel vond ik de tegenargumenten zeer zwak. Ik ga ervan uit dat ook ik kritisch mag zijn op de reacties die ik krijg.
     
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Dames, hier op het forum is ruimte genoeg voor ALLE meningen. Hoe vaak ik wel niet een discussie met deze of gene heb gehad...

    Uiteindelijk pak je de info waar je jezelf het fijnst bij voelt... Wetenschappelijk of niet. Maar laat elkaar altijd in de waarde alsjeblieft.
     
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Dit topic liet me toch niet los...

    Niet om een kant te kiezen, maar ik heb me wel even verdiept in het fenomeen "warme baarmoeder". Zonder specifieke temperaturen te noemen, is het wel al langer bekend bij natuurgenezers dat een hogere basale temperatuur meer kans kan creëren voor een succesvolle zwangerschap. Best interessante materie en ik heb deze cyclus eens als experiment wat warme baarmoeder tips toegepast. Ik ben benieuwd of ik over ca. 8 maand goed nieuws heb :p. De voorgaande 2 cycli had ik een vmk en een MA... Die vorige cycli lag mijn bbt lager dan deze ronde.

    Maar: niet ieder lichaam is hetzelfde en er zijn altijd uitzonderingen. Daarom snap ik beide partijen in deze discussie heel goed.
     
    Themoongirl vindt dit leuk.
  14. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Dit artikel is totaal niet betrouwbaar.
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Sterker nog... het is een reclame voor hun eigen product:o:
     
  16. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Wij van wc-eend adviseren wc-eend ;)
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies! Toch opvallend. TS opent een topic, het loopt niet zoals gehoopt en is nu al 4 weken niet actief hier.
     

Deel Deze Pagina