Lago Maggiore

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Hopsatee, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik ben op zoek naar tips voor campings (met stacaravans) of huizen/bungalows aan het Lago Maggiore. Uiteraard zelf ook gegooled etc maar het is teveel keuze :roflmao: Dus ik hoop hier wat tips te krijgen zodat ik het kan terugbrengen..
     
  2. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Wij zijn afgelopen zomer hier geweest: https://www.campingcontinental.com/nl/

    De camping ligt niet direct aan het Lago Maggiore (wel heel vlakbij), maar aan het Lago Mergozzo. Een klein meer waar je heerlijk kunt zwemmen. Vanaf het strandje van de camping loopt het heel langzaam af. Wij zaten in een vrij nieuwe stacaravan en vonden het een fijne camping (ook al zijn we niet zo van de campings). Als je meer specifieke dingen wil weten, laat maar weten.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wauw @nijn37 deze ziet er ook echt top uit! Welke stacaravan hadden jullie?Dank voor de tip!
     
  4. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn vorig jaar in de meivakantie op camping continental geweest. Gloednieuwe stacaravan hadden we toen, ze stonden net een maandje. We hadden via hun eigen website geboekt, daar heb je meer keus en was goedkoper dan via hollandse reisburo’s.
    Leuke camping, heel veelzijdige omgeving, ontzettend veel te doen. Je kunt leuk de bergen in, prachtige natuur... maar ook hele mondaine badplaatsjes met chique restaurants... en ook pittoreske kleine plaatsjes met heel veel geschiedenis ... het Ortameer met isola san Giulio vond ik echt prachtig.
    Op de camping is het strandje leuk , speeltuin geweldig, zwembad met golfslag ook super. Ze waren wel streng op badmutsen.
    Ik vraag me wel af of ik de camping niet te druk zou vinden in het hoogseizoen. Ik zou dan een stacaravan kiezen die wat verder van de centrale bar/restaurant af ligt ivm herrie. Ander minpunt was het betalingssysteem wat met een vaag pasje moest... en de toegangsweg die onverhard en vol gaten was.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Deze heb ik steeds op mijn netvlies idd maar ik wil nog even vergelijken... hahao
     
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Camping Isolino is van dezelde organisatie/eigenaar. Het zou me niets verbazen als ze daar ook dat systeem hebben dat je alleen kunt betalen met een pasje van de camping. Isolino ligt niet ver van Continental, maar dan echt aan het Lago Maggiore.
    Het voordeel aan Continental vonden wij dus dat het aan een kleiner meer ligt waar je echt heerlijk in kunt zwemmen en heel ver nog in kunt staan. Ik denk dat het water ook wel wat warmer zal zijn aangezien het maar een klein meer is. Er mogen ook alleen kleine elektrobootjes op varen. Dus er is eigenlijk geen golfslag. Wij hebben vooral veel in het meer gezwommen omdat je in het zwembad een badmuts op moet. En daar waren ze inderdaad heel streng op zoals cowgirl80 al zei. Ook vonden wij het aan het meertje veel gezelliger liggen. Wij lagen dan steeds op het deel met gras onder de bomen. Aan het eind van de middag gingen we dan nog even naar het zwembad zodat de kinderen even van de glijbanen en in het golfslagbad konden.
    Wij hadden overigens de maxi prestige 8.30 stacaravan en hebben ook via de camping zelf geboekt. Fijn is dat je niet allen op zaterdag kan aankomen zoals vaak in het hoogseizoen, maar op alle dagen van de week.
     
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Klinkt mij als muziek in de oren allemaal :)
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha volgens mij ben ik al te laat voor sommige campings als ik ander topic lees. Maar ik ben nu pas aan net oriënteren en wil pas december boeken eigenlijk. Dus we Will see
     
  10. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier twee keer op Isolino geweest (zie ook de andere topics hierover). Heeft idd ook betaalsysteem met pasjes!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben net 5 min geleden akkoord gegeven voor het boekingsaanbod die we hebben gekregen van Isolino, de voorpret kan beginnen. Gaan een stacaravan huren
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Leuk, heel veel plezier!!
     
  13. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Tof, ik heb het op mijn werk toch vast in de groep gegooid dus ik ga ook de opties deze week opvragen. Maar ik blijf het gaar vinden dat ik zo vroeg moet boeken. Het is nog zo ver weg. Wie weet waar ik dan ben en wat ik dan doe haha
     
  14. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja daar heb je zeeeeer zeker gelijk in! Wij hebben beiden nog niet eens akkoord van het werk. Gelukkig kun je wel tot 1,5 maand voor aankomst kosteloos annuleren.

    Maar.. deze camping zie ik al jaren voorbij komen en hij lokt mij gewoon :roflmao: we gaan het zien! Hadden eigenlijk een andere stacaravan aangevraagd maar die was er al niet meer helaas. Hopelijk ben je ook optijd!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Welke had je gevraagd dan?

    Zou leuk zijn en anders zoek ik wat anders en neem ik volgens jaar in juli al een optie voor 2020:p
     
  16. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #16 mam1991, 19 nov 2018
    Laatst bewerkt: 19 nov 2018
    Wij hadden gevraagt om de goedkoopste, de maxi caravan. Onze ervaring is dat wij nooit in de stacaravan zitten, of het weer moet echt heel slecht zijn. Dus de ruimte binnen maakt ons niks uit. Maar het is de maxi comfort plus geworden.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  17. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Daar zaten wij ook in, maar dan in de nieuwste modellen (staan op de plattegrond gezien rechts van de arena, die donkergroene). Ik weet niet meer of de maxi comfort plus aan de linkerkant van de arena/receptie ook al de nieuwe modellen zijn. Als dat zo is, zijn dat in ieder geval echt hele mooie caravans. Veel opbergruimte (behalve in de kinderkamer).

    Neem iets mee om de ramen af te plakken, de gordijnen zijn echt heel dun dus 's morgens vroeg al volop licht overal. Wij hadden extra vuilniszakken mee en die plakten we op de ramen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha hoe weet je dit allemaal! Ik krijg nu half stress dat ij dan wel nog aan de goede kant in een nieuwe moet zitten ;) Zijn er ook echt nog oude modellen dan? Dat zie ik in de aanvraag niet terug..
     
  19. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wist ik trouwens niet van dat annuleren. Biedt perspectief!!
     
  20. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    We zijn zowel in 2017 als 2018 op deze camping geweest. We vinden het altijd leuk om de camping dan te verkennen, dus lopen alle straatjes allemaal af. Ik dacht wel dat aan die kant ook de nieuwe modellen stonden hoor! Het enige wat ik aan die kant een nadeel vond, was dat de carvans daar niet zij aan zij staan, maar voorkant tegen achterkant zeg maar. Dat kan je op de plattegrond ook wel zien trouwens, zie ik nu.

    Wees blij dat je niet een 'gewone' maxi caravan hebt. Dat zijn die roze stacaravans op de plattegrond. En twee daarvan liggen echt met hun achterkant TEGEN de arena aan. Iedere keer als we dan in de arena zaten, had ik medelijden met de mensen die in die caravans zaten. je hebt gewoon echt nooit rust, de hele dag door. Maar sowieso is het geen rustige camping overdag hoor ('s avonds vanaf 23:00 uur wel, daar zijn ze ook heel strikt in), het is gewoon een hele grote camping en dus veel gasten.

    Ik zou ook niet zo snel hier met een eigen tent/caravan gaan staan, ik vond de staanplekken maar klein en echt hutje mutje. Maar je hebt wel weer veel meer contact met anderen dan dat je in een stacaravan zit.

    Oh nog een tip: in de bestekla ontbreekt bij de meeste stacarvans een kaasschaaf en zo'n bakspatel voor in de koekenpan (ook al staat het wel vermeld op de inventarislijst). neem er zelf eentje mee! :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina