Wie heeft er ervaring met Landal in duitsland? We twijfelen enorm om hier van het najaar een keer heen te gaan. Gewoon even basic weekendje weg met de mannen.
Er zijn verschillende Landal parken in Duitsland, naar welk park zou je willen gaan en waar twijfel je over?
Best breed. Landal warsberg en Landal sonnenberg of hochwald. Alledrie zouden ook een binnen speel gedeelte moeten hebben. Maar krijg echt maar weinig 'fotos' er van.
Wij vinden Landal Hochwald heel leuk, zijn we verschillende keren geweest. De omgeving is ook heel leuk, vanalles te doen. Voor een weekend is het wel een eind rijden zou ik denken. Hangt er vanaf waar je woont natuurlijk. Binnenspeeltuin is een soort groot piratenschip, heel leuk vonden mijn kinderen het daar.
Wij zijn bij landal Sonnenberg geweest. Ik vond het een leuk park voor kinderen. De omgeving is ook heel mooi en er is veel te doen. Er is een binnenzwembad op het park en een binnen speeltuin + bowling. De binnenspeeltuin grenst aan het restaurant (wat voor ons ideaal was, wij eten of wat drinken, de kinderen spelen).
Het is voor ons inderdaad 3 uur rijden. Twijfel om anders gewoon een weekend Landal het vennebos te doen. De oudste is dol op subtropische zwembaden en dan vooral de wildwaterbaan. Maar vind Centerparcs echt abnormaal duur voor wat je krijgt. En weet dat ze bij Landal een stuk 'menselijker' zijn ook met activiteiten enzo voor kinderen. De oudste lasergame heel erg graag bij Centerparcs zijn we verplicht ook mee te doen. Terwijl bij Landal als we alles uitleggen man er bij mag zijn als begeleider voor zoon. ' mijn man heeft ook helemaal geen tijd dan echt mee te lasergamen, maar van Centerparcs dien je dan gewoon bij te boeken'
Vennebos is heel leuk. Met de situatie van uw kind in het achterhoofd zou ik energie gericht een vlak park kiezen ipv eentje waar je helling op en af moet.
Sonnenberg leuk park, mooie omgeving. We vonden het park leuker dan Warsberg. Wel heb je bij Warsberg een stoeltjeslift waarmee je naar Saarburg kan. Wij zijn er toen gewoon 1 dagje geweest en zijn naar beneden gelopen en terug omhoog met de stoeltjeslift. Omgeving is erg mooi in de herfst!
Ja die houden we inderdaad in ons achterhoofd! Daarom denk ik dat het gewoon het vennebos word. Vorig jaar les ardennes van Centerparcs geweest en dat was absoluut geen succes door de heuvels.
Wij zijn bij Landal Hochwald geweest, echt een leuk park. Ziet er allemaal netjes uit, prachtige binnenspeeltuin en buitenspeeltuin, leuke omgeving. Ook een aanrader vinden wij het park Eifeler Tor, dat was voorheen ook Landal, maar inmiddels Dormio. Dit parkje ligt midden in de bossen van nationaal park Eifel en heeft heerlijke, luxe huisjes. Er is een heel klein, maar leuk binnenspeeltuintje, veel buitenspeelplekken en de omgeving is schitterend.
Weet dat Sonneberg best veel hoogte verschillen heeft op het park. Receptie ligt laag, speeltuin en zwembad vanaf de huisjes gezien ook hoogteverschil en waar ook activiteiten zijn bij de dieren ligt ook weer lager dacht ik. Al met al was het best een geklim. Lees dat dat niet gewenst is?
Wij zijn in Warsberg geweest toen de kinderen klein waren, in een kinderbungalow - erg leuk! - maar toen hoorde we al dat Sonnenberg net wat leuker was . Warsberg was trouwens ook niet verkeerd. Maar ik geloof wel dat Sonnenberg net wat leuker is dan. Ik ben trouwens qua sfeer en kwaliteit huisjes etc ook helemaal fan van Landal ipv centreparcs.
Wij zijn afgelopen jaar ook in Centreparcs geweest in Frankrijk (ander park) maar dat was ook heel erg qua hoogtes maar vooral ook de afstanden! Het park stond vol met van die gehuurde golfkarretjes om die reden. Landal is meestal iets minder massaal toch? En misschien nog beter te behappen als je een huisje op de kaart uitkiest? Of zitten op sonnenberg ook de activiteiten over het hele park verspreid?
Ja we zouden dan een rolstoel voor zoon mee moeten nemen. Al weet ik dat Landal echt heel erg mee denkt bij de receptie. Al vaker als er geen huisje dichtbij was dat ze aangaven dat we best met de auto naar het zwembad mochten rijden. 'natuurlijk wel langzaam en oplettend voor anderen en de natuur'
Alledrie zijn ze erg leuk vind ik! Kun je niet echt fout gaan. Denk dat ik Hochwald het leukste vond met kleine kinderen. Wirfttal zou ik niet weer heengaan.
De activiteiten zijn best centraal gelegen allemaal. Wij zaten in een huisje in de buurt van het zwembad. Naast het zwembad heb je het restaurant en de binnen activiteiten. De grote speeltuin is daar tegenover. En naast de speeltuin heb je het klimbos. We zijn 1 avond naar de hertenweide gelopen en dat was wel een flinke klim ja (heuvel op, heuvel af). Maar misschien kun je dan ook de auto pakken mocht je daarheen willen. En anders zou ik sowieso vooraf navragen wat de opties zijn.
Oh ik vind Landal zoveel leuker dan CP. Ga nooit weer naar Centerparcs. Vond het echt verschrikkelijk. En zelfs voor het voetbalveldje moest betaald worden. Doe even normaal.