Lang borstvoeding geven

Discussie in 'Voeding' gestart door lien, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lien

    lien Nieuw lid

    9 jan 2006
    3
    0
    0
    huismoeder en studente
    Gent
    Hoi
    M'n zoontje is nu 9,5 maand en mits enkele moeilijke momenten geef ik nog steeds borstvoeding en geniet de pruts er van. Alleen weet ik niet goed hoelang ik nog zou voortdoen.. Zou ik m'n zoontje niet te afhankelijk maken indien ik langer dan 1jaar BV zou geven? En gaat het dan niet te moeilijk worden om ooit te stoppen doordat hij er zo aan gewend is geraakt? Langs de andere kant genieten we er beiden van en wil ik nog niet direct stoppen.

    groetjes
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn zus heeft 15 maanden borstvoeding gegeven. Toen kreeg mijn neefje tandjes en dat deed zeer, dus is ze gestopt. Hij vond het even raar, maar daarna "vroeg" hij er ook niet meer om.
     
  3. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ken iemand die had een kind die al kon lopen en ging staand uit de borst drinken, ook bij andere in huis. Nu lijkt mij dat niet zo'n goed idee, maar kan me voorstellen dat je het nu nog wel doet.
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi mijn neefje kon gelukkig nog niet lopen toen. Daarbij kwam dat hij allerlei allergien had.. dus eigenlijk aan de borst "moest" blijven dat was wel het veiligst.
    Ik snap wel wat je bedoelt hoor hihihi gek gezicht lijkt mij.
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb ook gehoord van mensen die tot anderhalf jaar borstvoeding gaven. Tja het is goedkoop en gezond :)
     
  6. Niet meer actief

    Zelf ben ik sinds 1 maand gestopt met bv omdat alysha de borst van de 1 op andere dag ging wiegeren, Ik heb dus 11 maanden bv gegeven en dat beviel me prima. Jammer dat ik ben gestopt. Mara nu is dat beter aangezien ik nu weer zwanger ben
     
  7. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    he lien

    wat mooi dat je zo lang borst voeding kunt geven
    ik had bij mijn beide meiden na een eek geen borst voeding meer en bij elke keer als de kraamzorg weg was ja melk genoeg maar er zat geen voeding in
    ja dat is jammer maar goed

    Groetjes roelien
     
  8. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    de oudste kreeg van mij 2 jaar de borst en nummertje 2 zit er ook nog volop aan. Tandjes hoeven namelijk niet zeer te doen, is een kwestie van goede manieren aan de kleine leren ;)

    @Roelien hoe weet je dat er geen voeding in zat?
     
  9. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Mijn eerste kind heeft 10 maanden de borst gehad maar kreeg ook de fles ernaast. Hij wilde met 10 mnd niet meer en ik was ook weer 3 mnd zwanger dus was het niet erg dat hij er af ging.
    Mijn tweede kind heeft 16 mnd aan de borst gedronken, wou nooit een fles en heb ik zelf afgebouwd anders had ze er waarschijnlijk nog aan gezeten.
    Mijn derde kind heb ik ook 16 mnd aan de borst gehad, wou ook geen fles. Toen bleek ik zwanger van de vierde en moest ik ook resoluut stoppen van de huisarts. Dat was niet erg want ik gaf nog maar 1 borst per dag en was er ook bijna klaar mee.

    Mijn visie was altijd om in ieder geval 1 jaar de borst te geven en dan te kijken hoe lang het kind nog wilde. Meer voor troost dan voor de voeding omdat ze toch al met de pot mee-eten. Maar met 16 mnd worden ze ineens zo groot.
     
  10. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo ayla

    Nou als jou kleine elke uur komt ja dan weet je wel genoeg
    dat was bij mijn eerste ook al zo en bij mijn tweede nu maar hopen dat ik genoeg heb

    groetjes roelien
     
  11. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb wel eens gehoord dat zolang je borstvoeding geeft niet zwanger kan worden, weet niet of dat zo is, maar moest er even aan denken toen ik dit las..
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja dat klopt, je bent minder vruchtbaar tijdens de borstvoeding...maar niet onvruchtbaar op dat moment, dus het is geen garantie dat je niet zwanger zult worden
     
  13. Niet meer actief

    ik geloof daar niet zo in hoor dat je niet zwanger kunt worden als je bv geeft. Je eisprong komt gewoon niet geregeld en ja a;s je zwanger wilt worden is dat onhandig.
     
  14. lien

    lien Nieuw lid

    9 jan 2006
    3
    0
    0
    huismoeder en studente
    Gent
    hey
    M'n zoontje heeft ook al 4tandjes en de 5de is op komst. Af en toe doet dit wel pijn doordat hij precies met zn tandjes over m'n tepels schuurt.. Maar bijten doet ie niet zo veel, das alleen als ie niet meer ah eten is en enkel gezelligheid zoekt.
    @Roelien : M'n zoontje lag in begin ook bijna elk uur aan en dronk dan bijna 40 min soms (kan ook wel zijn dat ik toen nog niet goed doorhad wanneer ie gewoon ah shokken was)Het heeft lang geduurd voor ie zo'n 3uur of zo tussen de voedingen liet en nu drinkt hij maar keer per dag.
    Maar het komt inderdaad wel vaker voor dat er weinig voeding in de melk zit. hopelijk lukt het nu beter.
    @Ayla : Hoe bleef doe BV dan komen, ik moet nu toch wel zeker genoeg slapen ,drinken en zo borstvoedingsthee drinken, anders hebk lang niet genoeg voor hem. Was dit bij jou ook, of kwam het vanzelf?

    groetjes
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hij beet niet, het voelde gewoon niet prettig meer.
     
  16. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Omdat het in de Islam aangeraden is om je kind tot en met zijn tweede levensjaar borstvoeding te geven gebeurt dat bij ons het meest..
    2 jaar dus..en dan langzaam afbouwen..
    Naast de borstvoeding natuurlijk wel normaal voedsel en ook gewoon flesjes..
     
  17. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Hai,

    Mijn oudste en jongste hebben allebei 11 maanden BV gehad. En allebei wilden ze vanaf de een op de andere dag niet meer. Ze kregen trouwens vanaf 6 maanden wel bijvoeding.
    Ze zijn helemaal niet superafhankelijk van mij, vermaken zich lekker zelf en papa is net zo lief als mama.

    Enne... onvruchtbaar tijdens het geven van BV? Dacht het niet 8) Toen mijn jongste 7 maanden was en nog 5x BV per dag kreeg, was ik alweer zwanger van nummer 3 :)
    En weer ga ik een poging doen om een heel jaar BV te geven. :D
     
  18. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Ik heb min dochter ook 23 maanden borstvoeding gegeven. Ik ben gestopt omdat ik 16 weken zwanger was van nummer 2 en een vruchtwaterpunctie kreeg en dat is niet aan te raden om dan borstvoeding te geven i.v.m. het samentrekken van de baarmoeder. Mijn dochter had er minder problemen mee dan ik. Ik hoop dat ik nummer 2 ook zo lang mag voeden of misschien nog wel langer want als ik die punctie niet gehad had kreeg ze nu ook nog de borst als ze dat zelf ook had gewild.
    Ik vond die momenten echt heel gezellig en knus.

    Groetjes van Susan
     
  19. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Bortsvoeding is toch de beste voeding voor je kindje, en het is zo intiem om het te geven!
    Ik zelf heb 14 maanden borstvoeding gegeven, in het begin heel erg zwaar, maar aan het einde heerlijk en gezellig met mijn manneke!
     
  20. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dit is dus wat ze een bakerpraatje noemen. :(
    Te weinig voeding klopt niet, zelfs moeders in 3de wereldlanden hebben genoeg voeding in hun melk zitten.
    Wat wel kan is dat de baby naar verhouding te veel voormelk krijgt. Daar zitten veel suikers in. De achtermelk heeft een kind nodig om te groeien.

    Dit klopt ook niet.
    Het is wel van belang dat je goed voor jezelf zorgt, maar dat geldt natuurlijk ook voor moeders die de fles geven.

    Borstvoedingsthee, genoeg drinken en genoeg slapen heeft niks te maken met de aanmaak van melk.
    Borstvoeding werkt namelijk via het vraag en aanbod principe. Zolang er gevraagd wordt, is er melk (M.u.v. een zwangerschap of bepaalde medicatie)
     

Deel Deze Pagina