Lang haar pluizig

Discussie in 'De lounge' gestart door berbel, 11 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Mijn lange haar is altijd pluizig, wie heeft er goede tips om het mooi glad te krijgen?
    Olie laat het vooral vet lijken dus daar ben ik ook nog niet zo blij mee.
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik was het met crèmespoeling en daarna met een stijltang behandelen.

    Dat is voor mij het enige dat werkt. Al die oliën enz maken het idd alleen maar vettig.
     
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Hier werkt olie wel heel goed maar dit doe ik in nat haar nadat ik het gewassen heb.
    Doe ik dit niet is het ook pluizig.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Voorheen altijd met een stijltang nu om de dag met de steampod is ook soort stijltang maar dan op stoom waardoor je haar niet beschadigt.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Glad fohnen of met de stijltang is het enige wat hier helpt, maar of dat op lange termijn ook heel gunstig is betwijfel ik..
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Het ligt ook aan de olie, ik doe echt maar 2 druppels pure arganolie op mijn handen, even wrijven en dan knijp ik eerst in de punten van mijn haar en dan haal ik mijn handen nog even door mijn haar heen en vervolgens borstel ik het. (Overigens allemaal net na het wassen op mijn natte haar). Hiervan wordt het absoluut niet vet (en dat wordt mijn haar heel makkelijk) en het pluist veel minder (niet helemaal weg hoor, gewoon minder). Met de stijltang wordt het wel gladder natuurlijk, maar dat kost tijd en is denk ik ook niet supergoed voor je haar.
     
  7. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Keratine behandeling, niet goedkoop maar de moeite waard om een keer te proberen
     
  8. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Hier helpt alleen de stijltang. Zowel olie als een keratinebehandeling helpen hier niet.
     
  9. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Uitspoelen met koud water helpt bij mij al een heel stuk in de pluizige tijden. Je haarschubben gaan dan dicht en het wordt gladder.
     
  10. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Mijn haar pluist ook best snel. Wat helpt is zo weinig mogelijk wassen. Maximaal 1 x per week, het liefst nog minder. En daarna olie er in ( ik ben gek op de olie van Wella, gouden flesje ). En dan niet föhnen ofzo maar aan de lucht op laten drogen. Ik stijl het nu ook niet meer en het begint echt mooi te krullen en groeit veel harder.

    Ik waste het altijd met moroccanoil maar ben nu overgestapt naar Kerastase extentioniste speciaal voor half lang tot lang haar. En die bevalt echt verrassend goed. Moroccanoil beviel trouwens ook heel goed hoor maar kreeg de Kerastase als proef verpakkingen en was snel om.
     
  11. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik gebruik een conditioner na het wassen (zowel shampoo als conditioner met arganolie). Wanneer je je haren fohnt, afsluiten op de koelstand. Daarmee polijst je je haren als het ware (zelfde effect als het hierboven genoemde koude water volgens mij). Daarna een paar druppels Frizz Ease van John Frieda voor heel mijn haar). Werkt bij mij als een trein.

    Stijltang ook, maar daar valt mijn haar té slap van, met föhnen zit er nog een speelsheid in.
    Ik heb dik lang haar variërend van grove slag in de bovenste laag tot behoorlijke krul onderin. Met het herfstweer gaat het al snel pluizen. Veel kleurspoelingen/geverfd de laatste jaren en nu ontkleurd (dus droog), dus mijn haar heeft best wel wat te lijden (laat het wel altijd door een kapper doen).
    Maar door de conditioner, föhnen eindigen met de koelstand en de paar druppels olie ziet het er gezond en niet pluizig uit.

    Overigens hoef ik mijn haar maar 1x per week te wassen. Föhnen ook 1x per week. Dagelijks een beetje bijwerken waar nodig met stijltang.
     
  12. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb golvend haar dat heel snel pluist en beschadigd.
    Wat mij heeft geholpen is geen föhn of stijltang meer gebruiken, een natuurlijke shampoo, maak eigen masker met olijfolie, avocado en ei en was het max twee keer per week.
    Wanneer het wel pluizig begint te worden doe ik een beetje olijfolie in de puntjes voordat ik het was - als bescherming - en gebruik het soms ook na het wassen, gewoon een klein beetje in de punten. Werkt veel beter dan alle dure serums die ik ooit heb gebruikt!

    En je haar goed beschermen in de zomer! Sinds ik er op let door een hoed te dragen of op de steken, ziet mijn haar er in de herfst/winter ook nog gezond uit.
     
  13. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Gel helpt hier tegen pluizige krullen:D
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  14. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    ik gebruik Redken Frizz Dismiss Rebel Tame werkt ook wel goed vind ik uiteindelijk word je haar er wel vet van maar minder snel dan met een olie vind ik.
     
  15. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Hmm als ik het zo lees ontkom ik toch niet aan de olie. Ik ga eens proberen om het op nat haar te doen. Conditioner en drogen aan de lucht doe ik al. Bedankt voor de tips.
     
  16. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.487
    1.087
    113
    Argan olie werkt hier ook het beste. En dan alleen op de punten, niet op je haar aanzet
     
  17. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ik heb lang haar en vanaf een bepaalde lengte wordt het pluizig. Dat is voor mij het moment om naar de kapper te gaan er er weer een cm of 20 vanaf te laten knippen. Daarna weer mooi gezond en glanzend.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Haarolie, mijn haar is ook snel vet maar met de juiste haarolie en klein drupje is zelfs mijn haar niet vet. Helemaal niet als ik het insmeer nadat mijn haar gewassen en nat is. En niet op de hoofdhuid, ik aai bovenop mijn hoofd heel zacht alleen de piekende haartjes en in de lengte pak mijn haar steviger vast :p
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik vraag me nu dus zo af hoe je erop bent gekomen om dat in je haar te smeren:roflmao:
    Zat het nog op je handen of zo en kwam je er per ongeluk achter :D
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    OT: Kokoswax hier!

    Zie bijlage...
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina