Lang ongesteld met implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Esmaralda, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    In november heb ik dit staafje laten plaatsen. Ik was toen niet ongesteld. Na een tijdje werd ik dit wel, en het duurde wel 3-4 weken. Daarna stopte het weer voor 3 weken en nu ben ik alweer meer dan 2 weken ongesteld. Ik word er strontziek van en mijn man ook.

    Is dit normaal? En kan het nog veranderen?
     
  2. Samantha80

    6 dec 2009
    80
    0
    0
    Vruchtbaarheidscoach
    Brabant
    IS normaal... kan 6 tot 8 maanden duren voordat de bloedingen weg zijn. Je lichaam wordt helemaal stilgelegd met hormonen en daar reageert je lichaam heftig op.

    Na die 6 a 8 mnd (meestal eerder) stopt alles en word je ook niet meer ongi. Nadeel is wel dat als het staafje er weer uit gaat dat het 4 tot 24 maanden kan duren voordat je lichaam zich weer hersteld en een eisprong aanmaakt.

    Ik heb sinds 2 weken geen bloedverlies meer en heb deze in okt laten zetten.Een dikke 3 maanden dus last gehad... hopelijk blijkft het nu weg idd :D
     
  3. Rubi

    Rubi Actief lid

    16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen reageert anders op die staafjes. Ik heb hem in totaal 8 jaar gehad, de eerste jaren niet ongesteld geweest, daarna meer dan een half jaar non-stop en daarna een hele tijd net als jij dan drie weken wel, een week niet, twee weken wel, drie weken niet, vier weken wel etc. De laatste twee jaar heb ik er pas een regelmatige ongesteldheid door gehad.

    Het kan zijn dat je na een tijdje regelmatig of niet meer ongesteld wordt, maar het kan ook zijn dat het zo wisselend blijft. Daar is helaas niks over te zeggen...
     
  4. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb hem nu een half jaar en veel last van bloedverlies, vaker wel dan niet. Dinsdag gaat hij er dus uit.
     
  5. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Ik hoor er heel veel negatieve dingen over. Stiefzus is heel lang aan een stuk ongesteld geweest door dat ding. Heeft hem er uiteindelijk weer uit laten halen.
     
  6. trotsemama2401

    trotsemama2401 Bekend lid

    11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland
    ik heb de implanon sinds 2010, in juli 2012 voor t eerst ongesteld geweest. Vorige week 5 dagen en nu na een week weer. Is dat normaal?
     
  7. Samantha80

    6 dec 2009
    80
    0
    0
    Vruchtbaarheidscoach
    Brabant
    Hmm dacht dat er 3 jaar stond voor de inplanon dat die werkte. Dus als je die in het begin van 2010 hebt aten zetten is die aan vervanging toe ja :D
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam

    Twee tot drie jaar, afhankelijk van je gewicht
     
  9. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Mij is verteld dat het bloedverlies in de eerste 3 maanden een indicatie is voor het verdere bloedverlies. Van te voren is dit niet te voorspellen, iedereen reageert anders op de hormonen.
    ik heb m sinds oktober en niet meer ongesteld geweest, alleen heel af en toe een roze veegje ( nu ca 3x gehad), niet eens inlegkruisjes-waardig :) Ik ben dus erg blij.

    Minder leuk om te horen dat het dus geen garantie is dat dit áltijd zo kan blijven... :(

    Je hele cyclus wordt stil gelegd dus een regelmatige ongsteldheid zal je niet krijgen. Er is meer sprake van doorbraakbloedingen.

    Nadat ie is verwijderd kan je ook meteen weer zwanger worden is mij verteld door de gyn die m plaatste.
     
  10. trotsemama2401

    trotsemama2401 Bekend lid

    11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland

    Ik heb implanon sinds november 2010, dus heb nog ff :)
     
  11. trotsemama2401

    trotsemama2401 Bekend lid

    11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland

    Dat je gelijk weer kan zwanger raken is mij niet verteld omdat er hormonen worden afgegeven kon t in t lichaam blijven zitten en kon t even duren voor ik zwanger kan raken. Maar goed, de tijd zal t leren haha
     
  12. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Mij is verteld dat wanneer het staafje uit je lichaam is, de hormonen dus niet meer worden afgegeven. Het zal best even duren voor ze volledig uit je lijf zijn, maar dit wordt met de dag minder, denk net zoals bij de anticonceptie pil!
     
  13. maybe3

    maybe3 Niet meer actief

    hier ook veel ongi geweest toen ik hem had en na het verwijderen was ik in 1 maand zwanger.. Het staafje werkt ook niet bij iedereen omdat het ingekapseld kan gaan zitten in litteken weefsel waardoor de hormonen niet meer verspreid worden.
     
  14. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik kijk het nog even aan of het veranderd. Want sinds mijn laatste bericht ben ik dus al ongesteld. Ik word er echt gek van, voel me ook vies!
     

Deel Deze Pagina