Lang verhaal maar misschien weet iemand dit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Somita, 18 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Sorry ben ik weer met een heel verhaal en waarschijnlijk 1 van mijn laatste topics hier omdat mijn man binnenkort eindelijke een afspraak gaat maken voor een sterilisatie en ik er sterk aan zit te denken om tijdelijk aan de pil te gaan zolang hij niet geholpen is.

    Sinds maart dit jaar is mijn cyclus van de rel en heb ik soms periodes van 7 tot 10 weken geen menstruatie, kon ik geen eisprong vinden en totaal geen duidelijkheid hoe ik er in zit.

    Nu deze maand een positieve clear blue ovulatietest op 6 oktober, action toen niet positief , die was een dag later wel positief.
    Van de eerste test uitgaande zou ik dan in principe 8 oktober een eisprong gehad kunnen hebben. Dan zit ik nu 11 dpo en anders 10 dpo.
    Nu had ik afgelopen zaterdag 16 oktober minimaal bloedverlies ,wat bruin op het inlegkruisjes, maar twijfelachtig en met afvegen nou het was echt minimaal.
    Gisteren echt nog minimaal en sinds gisterenmiddag niets meer.
    Normaal als mijn menstruatie begint heb ik dit ook,maar dan bij ontlasting en dergelijke heb ik dan even meer bloedverlies en na2 dagen breken ze echt door.
    Nu dus niet.

    Ook heb vanaf mijn positieve ovulatietest last van gevoelige tepels bij aanraking en nu sinds eergisteren de hele dag een branderig gevoel.

    Zaterdag, g 20211018_113600.jpg isteren en vandaag toch een ovulatietest gedaan,maar deze zijn bijna wit.
    Dit ben ik ook niet gewend,want normaal hebben ze een hele duidelijke streep als mijn menstruatie doorkomt.

    Ik heb echt geen idee meer wat er met mijn lijf aan de hand is

    De avond voor de positieve ovulatietest zijn we intiem geweest en was mijn man net iets te laat met terugtrekken, maar omdat ik al maanden geen eisprong heb,dachten we dat het geen kwaad zou kunnen.

    Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik zwanger ben, want dan had ondanks dat de ovulatietest geen zwangerschapstest is toch wel een duidelijke streep moeten geven.

    In het verleden had ik altijd een luttele fase van 10 dagen.

    Maar stel dat het wel om een innestellingsbloeding zou gaan wanneer zou dat dan op een test te zien moeten zijn?
     
  2. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Sorry is iets niet goed gegaan foto staat midden in de tekst
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Als t een innestelingsbloeding was, dan zou je 2 dagen later een positieve test kunnen hebben.
    Hier bij mn 2e en deze zwangerschap een innestelingsbloeding gehad (heel minimaal wel) en 2 dagen erna positief getest :)
     
  4. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113

    Nu toch weer wat rose verlies in mijn inlegkruisje, dus denk toch begin van mijn menstruatie.

    Ik zie dat jij zwanger bent.
    Gefeliciteerd met je prille zwangerschap.
    Ik hoop dat je over 8 maanden een gezond kindje in je armen mag houden.
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Het valt mij op dat je de laatste maanden énorm veel posts hebt gehad over je ovulatietesten, signalen die op “iets” kunnen duiden (ovulatie, zwangerschap, overgang), etc.
    Aan de andere kant geef je steeds aan dat je partner écht absoluut geen kindje meer wil, maar jij nog wel heel graag.
    Ik vraag me dus af wat de achterliggende reden is bij al je topics/vragen? Je hebt het regelmatig over “inzicht willen in je cyclus” maar waarom? Maak je jezelf niet gillend gek door je zo in dit soort details te blijven verdiepen, terwijl je kinderwens waarschijnlijk onvervuld zal blijven?

    Ik hoop dat je mijn post niet als vervelend gaat zien, want zo is het echt niet bedoelt. Eerder uit wat bezorgdheid ;)
     
    Oilell, Mamavandrie34, bozoe en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja dan denk ik idd dat je gaat menstrueren...
    Dank je wel, hoop ik ook:)
     
  7. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113

    Daarom heb ik mijn man ook aangegeven dat hij nu gewoon een afspraak moet maken,zoals hij 7 jaar terug al zou doen.
    Op deze manier wil ik niet door gaan inderdaad omdat ik hier er alleen maar meer mee bezig ben.
    En ik er alleen maar verdrietig van word,als ik weet dat het straks echt niet meer kan geeft het mij rust.
    Daarbij geeft hij dubbele signalen af,want hij doet zelf ook niets om het te voorkomen.
    hij weet wanneer ik een eisprong heb,de afgelopen maanden dus vermoedelijk geen.

    Hij durft niet,maar zou nou toch de stoute schoen aantrekken zegt hij.
    De reden waarom is dat hij zoiets had als jij in de overgang zit dan hoeft het niet meer.
    Ik weet het niet of het zo is en wil niet iedere maand die onzekerheid hebben,dus het is of zich laten helpen of het intiem zijn laten we achterwege.
    Heb wel aangegeven zolang aan de pil te willen en dan maar even die vervelende bijwerkingen voor lief nemen als hij ook zijn stappen onderneemt

    Dus ja ik ben er mee bezig,alleen daar hebben we deze maand niets aan.
    Ik heb nog 2 strippen pillen in huis liggen dus als mijn menstruatie nu begint kan ik meteen beginnen.

    Hoop dat dit een antwoord is op jou reactie
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Eerlijk: nee, maar dat heeft ermee te maken dat ik simpelweg niet begrijp waarom je zó met je cyclus bezig zou zijn terwijl je niet bezig bent met zwanger raken :)
    Ik kan me voorstellen dat dit het verdriet wat je hebt om de onvervulde kinderwens steeds weer terug naar boven brengt en dat het afsluiten van die wens zo erg moeilijk - al dan niet onmogelijk - wordt.

    Maar verantwoording afleggen is zeker niet nodig, hoor, ik vroeg het me gewoon af :)

    Zijn condooms trouwens geen optie voor jullie? Gezien je het hebt over “sterilisatie óf niet intiem zijn”
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    En hebben we
    Omdat we dit een aantal jaren gebruikte als "anti conceptie".
    Ik reageer slecht op de pil en andere hormonen, een gewone spiraal is geen optie ivm hevige menstruatie en condooms krijg ik schimmelinfectie 's van.
    Heb verschillende merken pil geprobeerd,nuvaring, inplannen enz.

    Ik gebruik een cavacap de laatste tijd, maar dit zit ook niet prettig dus deze gebruikte we nadat mijn eisprong geweest was niet meer.
    Daarom dat ik die testen gebruik.
    Omdat ik de laatste maanden geen eisprong meer had was ik die inzicht kwijt.
    Misschien stom er mee door te gaan en ik had het los moeten laten,maar iets met een controle freak zijn en die controle die ik de afgelopen jaren had kwijt zijn,door geen inzicht meer in mijn cyclus te hebben.
    Voor mijn miskraam had ik geen kinderwens meer dus stom om deze methode te gebruiken.
    Na mijn miskraam vorig jaar is de wens voor een kindje groot.
    Mijn man zou zich na onze vijfde al laten helpen, maar niet gedaan, toch aan de pil gegaan en toen kwam onze jongste.
    Tijdens de zwangerschap zou hij al gaan, maar nog niet gedaan en nu nog steeds niet,omdat hij niet durft.

    Dat is een discussie op zich wat je dan moet,maar ik zie sterilisatie niet zitten, omdat ik niet tegen de narcose kan en ook de gas die ze in je buik doen heb ik bij mijn blindendarmoperatie zoveel last van gehad en het heeft 2 weken geduurd voordat ik mij zelf was door ontstoken hechtingen enz.
    Ik durf het dus echt niet meer.

    Misschien stom, daarom.voor mijzelf besloten nu toch een paar maanden aan de pil te gaan en.te hopen dat de depressie wegblijft die ik er al eerder van gehad heb.
     
  10. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Alle klachten die jij noemt heb ik ook bij alle anti conceptie. Ook hier een man die sterilisatie niet aandurft. Daarom ga ik het zelf doen. Niet omdat ik het wil, maar omdat andere opties wegvallen. Die twee weken uitval en de pijn, daar zie ik ook wel tegenop. Maar dan hebben we het over weken versus jaren van depressie en onzekerheid. Misschien kun je wat met deze gedachtengang. Makkelijker is het niet nu we al die keuzes hebben en dus ook aangekeken worden op het niet maken van een keuze. Dikke knuffel, want ik begrijp je worsteling.
     
  11. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Je hebt ergens gelijk hoor, zo had ik ook nog niet gekeken.
     
  12. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Hier nog geen menstruatie, dus zal wel weer gaan als de afgelopen periode.
    Ovulatietesten blijven wit dus een zwangerschap zal er niet zijn, voor de zekerheid vandaag nog een zwangerschapstest en dan ga ik beginnen aan de pil als deze negatief is, wat ik wel verwacht.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.133
    113
    @Somita ik kan ook niet tegen de pil en bij condooms haak ik gewoon af.

    Sterilisatie gaat mn man doen, maar die wacht nog ff deze oplevering af. Mócht ik op een OK terecht komen allicht dat ze gelijk ringetjes/clips/doorbranden kunnen doen, dan hoeft hij niet. Dat vind ik een prima deal.

    Is dat niet t geval dan mag hij zich melden. Heeft hij altijd gezegd, dus dan ook doorzetten. Zn vader was drie dagen thuis en toen weer aan t werk. Valt allemaal hardstikke mee voor die mannen, tis alleen t idee dat men aan de kroonjuwelen komt.

    En ik neem echt geen risico meer met "veilige periodes". Dat dacht ik in maar ook...euhm zie banner...1 shot, one hit...

    Ukkie is welkom hoor, maar niet verwacht en is ook ECHT de laatste!!!
     
  14. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113

    Spannend de laatste loodjes voor jou.

    Veilige periodes zijn hier toch wel veilig denk ik hoor
    Ondertussen nog steeds geen menstruatie en geen positieve zwangerschapstest.
    Dus nog niet aan de pilbegonnen, want wil eerst mijn menstruatie afwachten.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.133
    113
    Nou, ik heb een super regelmatige cyclus dan zou je verwachten dat je redelijk veilig kan zitten.

    Voor de eerste hebben we 2.5 jaar keihard geklust met mikken erbij en een jaar "dit wordt m toch niet meer dus mikken laten we maar achterwege", de tweede was in 16 keer ongemikt raak, nr 3 met 8, nr 4 met 4 geloof ik en deze 1 uit 1 en BEWUST zitten kijken welke periode t viel en daarvoor gebleven.

    Die kerel heeft een aimbot, als die scores zo doorgaan is zwoel kijken al voldoende om zwanger te raken of toch maar op die natte dweil gaan staan.

    Met een kinderwens uiteraard een geschenk uit de hemel, maar na deze ben ik er wel klaar mee. Mn hart is groot genoeg maar mn lijf zegt dat t mooi geweest is.

    Inderdaad wel verstandig om eerst je menstruatie af te wachten anders heb je geen zicht in wat je lijf nu doet. Zou t zelf wel een complete ronde hebben gedaan dus plus de volgende menstruatie zodat ik zeker weet dat dat weer fatsoenlijk opgestart is maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
     
  16. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    3 weken later dan normaal lijkt mijn menstruatie doorgebroken.
    Ben benieuwd of het ook echt zo is en dan kan ik beginnen met de pil.
     

Deel Deze Pagina