Langdurig bloedverlies tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fairy2011, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hallo,

    Ik ben momenteel 7.4 zwanger. Vanaf de 4 week begon ik licht bloed te verliezen. Sindsdien heb ik elke dag last van bloedverlies. Met 6 weken en 7.1 een echo gehad en op allebei een kloppend hartje gezien. Er is nog geen oorzaak voor het bloedverlies gevonden. Volgens mijn verloskundige hebben sommige vrouwen nu eenmaal bloedverlies.

    Ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit gehad hebben en hoe dit af is gelopen. Ik blijf toch heel onzeker door dit bloedverlies en kan helemaal niet genieten door de stress.
     
  2. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het kan gewoon een hematoom zijn, een bloeding, bloeduitstorting in je baarmoeder. Dat hebben meer mensen, waaronder ik. Ik verlies dat wel geen bloed en hoop dat mijn lichaam het zelf oplost. Hebben ze op de echo niet nog een zwarte vlek gezien dan??
     
  3. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Nee er was dus niets afwijkends te zien en alles blijft gewoon goed groeien tot nu toe. Maar het maakt me wel erg onzeker dat er geen oorzaak te vinden is.
     
  4. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb bij de eerste zwangerschap tot 11 weken dagelijks bloedverlies gehad. Soms was het rood, meestal was het oud bloed. Maar het was dagelijks. Ze hebben vanalles nagekeken maar konden niets vinden. Bij deze zwangerschap heb ik op en af bloedverlies gehad tot 3 maanden. En zoals je kan zien, heb ik een gezonde dochter en nummer 2 is er bijna.
     
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi Melisa,

    Bedankt voor een positief verhaal! Hopen dat het hier ook goed blijft gaan, ondanks het bloedverlies.
     
  6. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Ook ik heb bloedverlies gehad tijdens de zwangerschap. Bij de eerste zwangerschap heb ik 3x bloedverlies gehad, met 9, 24 en 27 weken.
    Maar bij deze zwangerschap een stuk meer... het begon op de dag van de positieve test (!), de laatste keer was met 16 weken. Elke week had ik wel wat bloedverlies, rood helder bloed. Ik herken je onzekerheid en stress heel erg! Ik kon ook niet genieten en pas na de 20 weken echo durfde ik er vertrouwen in te hebben en nu geniet ik ook echt.

    Een oorzaak hebben ze nooit kunnen vinden, er was niks te zien op echo's. Ik denk zelf dat de goede doorbloeding van de baarmoedermond ervoor gezorgd heeft en dat mijn lichaam nu eenmaal een beetje anders reageert dan zou moeten :)

    Aangezien je al 2 goede echo's hebt gehad is de kans erg groot dat het goed blijft gaan. Probeer je niet teveel zorgen te maken (hoewel ik weet dat dat moeilijk is), je kan er toch geen invloed op uitoefenen.
     
  7. Maedra

    Maedra Fanatiek lid

    29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hallo Daantje, ik heb het ook, zenuwslopend is het! Ik ben nu 12 weken en heb inmiddels (mede hierdoor) 5 goede echos achter de rug. Nu tot twee keer met spoed naar het ziekenhuis geweest (met 10 en 11 weken) omdat ik verschrikkelijk bloedde, niet een beetje bruinverlies maar helderrood en het stroomde er echt uit.

    Conclusie: baarmoedermond zit potdicht, kindje doet het super, geen oorzaken te vinden van de bloedingen. Het maakt me vreselijk onzeker maar ik ben nu zo vaak gerustgesteld door de gyn dat ik er vertrouwen in begin te krijgen dat het goed blijft gaan. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt en je kunt gaan genieten van je zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina