Langdurige zware menstruaties - oorzaak?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nummer4, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Na de keizersnede bij de jongste bleef mijn menstruatie een jaar uit. Sinds november heb ik weer een vrij regelmatige cyclus, zie onderschrift. De eerste cyclus verliep zonder problemen, daarna elke menstruatie, zeker de laatste 5, heel heftig.
    De eerste drie dagen ben ik aan huis gebonden. Daarna duurt het nog zeker 9 dagen voordat het stopt. Totaal telkens 11/12 dagen.
    Ik herken dit niet van voor/tussen mijn zwangerschappen. Normaal is voor mij een lichte menstruatie van ongeveer 7 dagen amper bloedverlies/spotting.

    Wie heeft hier ervaring mee en wat was de oplossing?

    Donderdag ga ik naar de huisarts om een verwijzing naar de gynaecoloog te vragen. Evt onderzoek naar amh/fsh omdat het overgangsklachten kunnen zijn (ik ben 39).
    Ondertussen lees ik de engste dingen op internet dus ik zal maar even stoppen met googlen :oops: (en hier idd een topic openen :roflmao:)
     
  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Misschien een vleesboom?
    ik denk dat goede arts met goede echo kan veel verklaren
     
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw

    Dank je voor je antwoord.
    En werd na de keizersnede niks over gezegd. Kunnen die zo snel ontstaan? Ik weet dat o.a. mijn tantes er allemaal last van hadden.

    Klachten komen overeen met wat er bij een vleesboom beschreven wordt.
    Maar afwijkingen in het menstruatie patroon kunnen ook voorkomen bij een (vervroegde) overgang las ik.

    Zucht... o_O
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Wat zou een vleesboom betekenen voor mijn kinderwens?
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dat weet ik niet.
    Ja ze kunnen na de keizersnedes voorkomen. ik heb twee Keizersnedes gehad en geen bv, wel gewoon netjes ongesteld na 6wk en normale zelfs juist lichtere menstruatie altijd en ben 38.


    volgens mij overgang is wel genetisch vaak bepaald! Ik zou dus echt afwachten wat de arts en echoscopiste vinden...
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Er staat me vaag iets bij over een kleine vleesboom toen ik de gynaecoloog vroeg hoe het litteken er uit zag na de tweede ks. Was een hectische tijd dus weet het niet zo goed meer.

    Mijn moeder was met 42 volledig door de overgang, idd qua genen zou dat dan ook kunnen.

    We wachten af, iig bedankt voor je antwoord!
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn menstruatie liet na de ks 6mnd op zich wachten.

    En nu ist ook veel en lang. Zeker 8 tot 10 dagen waarvan de eerste 3 dagen veel stolsels en veel bloed. Lek elk uur door.
    Ik ben 41 en de ks was toen ik bijna 39 was. Hier echo's gehad en bloedonderzoek. Ondanks dat m'n moeder met 36 in de overgang zat, ben ik dat nog niet. Wel in de voorfase.
    Verder niks te vinden wat het kan veroorzaken.

    Het kan mss ook een niche zijn waar je last van hebt. Heb je daar al aan gedacht?
     
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw

    Ja dat was mijn eerste ingave (eerder een topic geopend maar is niet op gereageerd) omdat ik in de eerste twee cycli een lichte tot normale menstruatie had met een of meerdere dagen niks en daarna weer een aantal dagen spotting.

    Hier de eerste dagen ook flink wat donkere (zwarte) stolsels. Voorgaande cycli werd het ook al steeds donkerder.


    Vervelend dat jij er ook last van hebt. Is er ook gesproken over een evt oplossing?
     
  9. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Huisarts zei dat het normaal was en dat we door anticonceptie allemaal veel lichter bloeden. Dat heftig vloeien erbij hoort naar mate we ouder worden.
    AC zou het moeten doen minderen maar dat wil ik niet ivm kinderwens.
    Nu eerst naar de gynaecoloog om van binnen te kijken of er een niche is of een vleesboom oid. Evt fsh laten bepalen maar dat moet meerdere malen begreep ik afhankelijk van waar je in je cyclus zit.

    Wordt vervolgd...
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Gek voor zoveel ik weet barmate we ouder worden juist ongesteldheid steeds lichter en minder :|
    Ik zou gewoon even afspraak in zh afwachten.
     
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw

    Dat dacht ik dus ook, maar de huisarts zei dat het in de puberteit en tegen de overgang aan heviger is. Vond ik ook al vreemd. Zal het de gyn vrijdag eens vragen.
     
  12. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Ondertussen ben ik gister na twee dagen bijna niks, weer begonnen te vloeien. Gek word ik er van. Eerst een menstruatie waar je u tegen zegt, ineens is het weg een dag of twee en dan komt dat verrekte oud bloed wat maar door blijft gaan.
     

Deel Deze Pagina