Lange autorit wagenziek kind

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sophie2019, 28 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.338
    113
    Vrouw
    Hi,

    Onze oudste lijkt wagenziek te zijn. Tot nu toe enkel problemen bij lange stukken en/of in combi met wat hij gegeten heeft. Voedsel wat lijkt te triggeren geven we (uiteraard) niet meer voor een autorit.

    nu gaan we binnenkort met de auto op vakantie, zo’n 12 uur rijden. Waarschijnlijk wel in 2 dagen. Heeft iemand tips qua vermaak? Hij is bijna 4. Tablet of iets anders waar hij naar moet kijken proberen we te vermijden.

    daarnaast ben ik benieuwd of jouw kind ook wagenziekte heeft, wat het triggert en wat helpt? Wat ik bijzonder vind is dat het pas begon toen hij 2,5 was, daarvoor nooit gespuugd, wel ook lange ritten gereden.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    Voorin de auto zetten.

    Of reisziekte pillen geven.

    Radio aan? Of luisterboek oid
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.996
    5.132
    113
    Hier reispilletje voor lange ritten, worden ze heel moe van. Voor korte ritten daarom niet zo geschikt, maar hier vallen ze meestal diep in slaap. Ze hebben muziek op, soms een luisterboek. Veel meer doen ze onderweg niet.

    Bij kortere ritjes - binnenkort bv schoolreisje met de bus, dan wil ik ze ook niet helemaal duf hebben bij de eindbestemming - eten ze vooraf heel weinig, zodra ze er zijn even frisse lucht en dan wat eten, dan kikkeren ze meteen op.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Voorin de auto en niks doen behalve naar buiten kijken.
    Dat werkt bij mijn dochter goed. Zodra ze niet meer naar buiten kijkt wordt ze misselijk. Bij een 'gewone' auto kun je hem misschien ook in het midden laten zitten achterin zodat hij wel door de voorruit kan kijken.
     
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Suprimal reis pilletjes heeft onze zoon geholpen! ook seabands voor kortere ritjes

    dit jaar naar Frankrijk in 2 delen gereden en terug in 1 keer 13 uur gereden met eten en drinken tussendoor, ook scherm ( eigenlijk 90% vd tijd)

    suprimal en seabands tegelijker tijd.

    nu een uurtje gereden binnen Nederland met seabands prima
     
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.996
    5.132
    113
    Oh hier ook Seabands, maar ik heb niet het idee dat het iets doet. Aangezien we ze hebben, doen ze ze ook om (en hun eigen geloof erin helpt ook, misschien…).
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Geen melkproducten, dan gaat hij sneller spugen.

    We geven hem een reistabletje. Wij reizen ook 2 dagen. Liever minder lange dagen reizen dus maken we er maar vakantiedagen van.

    Vermaak is voornamelijk luisterboeken en podcast. Toen hij kleiner was alleen luisterboeken. We hadden toen een storio tablet. Hij kon zelf de verhalen aanklikken die we er op hadden gezet.

    Koptelefoon op en wij luisterde podcasts.

    Als we ergens waren had hij die storio om spelletjes op te spelen en te tekenen.

    Wij vonden het ideaal.
     
  8. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Mijn zus had vroeger er ook heel veel last van. Mijn ouders gingen daarom niet verder dan 3 uur verderop met ons op vakantie misschien is dat nog een idee de vakantie omboeken?
     
    Felice en Golden1213 vinden dit leuk.
  9. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.289
    113
    Misschien vaak pauzes inlassen, zodat hij even kan ontmisselijken (als dat een woord is, maar je begrijpt vast wat ik bedoel :D)
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Zoon heeft er soms last van, meestal helpt uit het raam kijken en frisse lucht. 1 keer ging het mis, na zo'n 20 haarspeldbochten kort na elkaar in een afdaling...
     
  11. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.338
    113
    Vrouw
    Dank voor alle reacties.

    lastige is dat hij er ook vaak geen last van heeft. We kunnen het nu al koppelen aan een aantal voedingsmiddelen maar onverwachts ging het laatst toch weer flink mis.

    lastige is dat hij niet aangeeft misselijk te zijn of te moeten spugen. Ook niet als je er naar vraagt.

    vakantie omboeken kan maar we willen wel gaan, hij heeft t soms al tijdens een rit van 45min. Mocht het niet gaan dan boeken we onderweg een hotel en maken de reis s nachts af zodat hij slaapt.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    Bij mijn neefje is t tijd voor het zakje als hij zegt 'ik heb buikpijn/hoofdpijn'. Anders zit je de hele reis in de kotslucht en is de hele auto misselijk :|
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Suprimal reistabletjes. Zijn smaak en geurloos. Vroeger loste ik een (half) pilletje op in heet water en deed ik dat in een drinkfles met siroop. Onderweg laten drinken en ze krijgen elke keer een beetje binnen.
    Ik ben zelf ook reisziek en het is echt niet leuk.
    Die polsbandjes doen bij ons niets.
     
  14. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.338
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Hier is het ‘ik heb keelpijn’ en dan heb je 0.1 seconde. Nog uren in de lucht rijden helaas ook ervaring mee :(
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    Ja dan weet je hoe laat t is en hoop je dat t zakje nog op tijd komt want de auto aan de kant zetten lukt gewoon niet meer.

    Hier is t rottige dat ik zelf ook extreem reisziek ben dus ik kan niet zomaar achterin zitten. Dus ik heb altijd suprimal in de handtas zitten en thuis een doosje.
     
  16. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.433
    1.607
    113
    Onze dochter had vlak voor het spugen ook last van 'keelpijn'. En dan moest je inderdaad snel zijn:|
    Wat hier hielp waren reistabletjes, niet rijden vlak na het ontbijt, geen melkproducten en niet rijden in de bergen.
    Ze is er inmiddels overheen gegroeid:thumup:
     
  17. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Die zakjes zitten standaard in de rug vd stoel en in de deur. Kids kunnen zelf snel pakken
     
  18. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Hier heeft zoon (bijna 5) er sinds een paar maanden ook last van bij wat langere ritten.
    Hij geeft aan buikpijn te hebben. Toen hij daarbij laatst ook een keer flink gespuugd heeft was mij duidelijk dat hij last heeft van reisziekte.

    Ik heb er als kind ook veel last van gehad en ben op bochtige binnenwegen nog regelmatig misselijk, al gaat het voorin veel beter dan achterin.
    Suprimal werkt bij mij heel goed, maar is ook echt een slaapmiddel, nu ik zelf auto-rij en afwissel met mijn man kon dat niet meer dus sea-bands geprobeerd en bij mij werkt dat heel goed.

    Voor zoon dus ook sea-bands gehaald, toevallig vandaag voor het eerst gebruikt op 2x een rit van 1,5 uur en hij is niet misselijk geweest.
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.587
    10.481
    113
    Bij mijn zoontje gaat het beter als we hem niet in de nacht uit bed halen voor de rit. Dus gewoon in de ochtend weg rijden, anders is zijn maag al van slag. Wij rijden dus ook in 2 keer. Ook de bandjes draagt hij en hij weet zelf wanneer hij moet stoppen met het scherm.
     

Deel Deze Pagina