Lange en onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Krisstel, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Hallo,

    Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Sindsdien is mijn cyclus elke keer anders van min. 45 tot nu max. 54 dagen. Zijn er meer vrouwen die ook een lange en onregelmatige cyclus hebben?
    Ik ben nu begonnen met temperaturen om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb en wanneer...aangezien deze waarschijnlijk ook elke kee anders is. Wat is jullie ervaring?
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Krisstel,

    Ik had na het stoppen van de pil, ook van die ontzettende lange cyclussen. Volgens de huisarts kon dit wel een jaar duren, alleen bij is achteraf endometriose geconstateert.

    Kijk het nog een paar maanden aan, en stap dan naar de huisarts. Tempraturen is ook goed natuurlijk, ik hoop dat je je ei kan vinden.

    Groetjes,
    Elvira
     
  3. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Hoi Elvira,

    Jeetje, hoe ben je daar uiteindelijk achter gekomen?
    Heb je tijdens je cyclus dan wel een eisprong? Heb voor de zekerheid nog even mijn moeder gevraagd. Ze vertelde dat ze ook altijd onregelmatige en lange cyclussen heeft gehad voordat ze zwanger werd. Is het voor je nog wel mogelijk om zwanger te worden?

    Groetjes Kristel
     
  4. Niet meer actief

    hoi meid
    het kan idd even duren voordat je cyclus op gang is
    maar ik zou het ook even nog aankijken
    en anders naar de huisarts gaan..
    tempen of ovulatietesten kun je wel doen maar is idd moeilijk met zo'n lange cyclus
    succes meid ;)
     
  5. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    bij mij is het andersom gegaan. Had na mijn pil cyclussen van gem 35 dagen. Maar nu de laatste 2 keer is er geen pijl op te trekken!
    Maar het is denk ik wel slim om of te tempen of ovu testen te gaan gebruiken om te kijken of je een eisprong hebt.
     
  6. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Wat bedoel je precies met...bij mij is het andersom gegaan?
     
  7. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Krisstel,

    Wij zijn erachter gekomen doordat ik na 1 jaar naar de huisarts ben gegaan, direct een doorverwijzing gekregen voor de gyn. In het gesprek met de gyn werd veel gevraagd, en als ik dan eindelijk menstrueerde ging ik neer van de pijn. Enne ik ben best een harde, omdat ik maar niet zwanger raakte en er op mijn cyclus geen pijl mee was te trekken, heb ik een kijkoperatie gehad.

    Toen bleek dus heel de boel verkleefd, zat er een cyste en dat is toen direct verwijderd. Ik kan nog wel kinderen krijgen hoor. Alleen moet dit wel met IVF. Vandaag is onze 3de poging gestart. Gelukkig heb ik mijn leeftijd nog mee. En van de 2de poging ben ik zwanger geweest. Is niet goed afgelopen, maar weet nu wel dat ik zwanger kan worden.

    Heel veel succes toegewenst.

    Groetjes,
    Elvira
     
  8. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Wat goed dat je wel zwanger kan worden..hoop voor jullie dat het deze keer goed gaat. Drie keer is scheepsrecht toch? ;)
    Inderdaad wel fijn dat ze er zo vroeg achter zijn gekomen. Heb gelijk even wat meer gelezen op het internet. Moet zeggen dat ik geen echte pijn heb tijdens of rond mijn menstruatie. Gelukkig maar, dit soort dingen zet je wel aan het denken. Ik wacht het deze maand gewoon af.
    We zijn net overgestapt naar een nieuwe huisarts i.v.m. verhuizing. Ik heb een kennismakingsgesprek met een consult aangevraagd.
    Ik ga jullie 3de poging volgen..heel veel succes!
     
  9. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb sinds ik ben gestopt met de pil 2 keer een normale cyclus gehad van rond de 30 dagen. De derde duurde 50 dagen en met de vierde ben ik nu nog bezig, onderhand is het dag 67.
    Ik ben bij de huisarts geweest, die heeft me aangeraden om te gaan temperaturen om mijn eisprong op te sporen.
    Nu alleen nog wachten totdat ik ongesteld word.
     
  10. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Oké...dan is 54 dagen nog niets ;) En hoe lang ben je al aan het temperaturen? Ben je er al achter of en wanneer je je eisprong hebt?
     
  11. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    dat mijn cyclus eerst wel regelmatig te noemen was, wel lange maar regelmatige cyclus. Nu is mijn cyclus niet meer regelmatig.
     
  12. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Tja, officieel ben ik nu aan het wachten totdat ik ongesteld word, zodat ik daarna kan gaan temperaturen. Ik heb een kaartje meegekregen van de huisarts met instructies. Als het er volgende week nog niet is begin ik gewoon met temperaturen. Ik heb wel het gevoeld dat er van alles aan het gebeuren is in mijn buik, dus hoop dat ik ongesteld word.
    De huisarts heeft me ook indirect aangeraden om wat af te vallen, ik weeg nu zo'n 100 kilo. Hij zegt dat vet je hormoonhuishouding in de war kan brengen en dat afvallen je cyclus kan verkorten.
     
  13. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ik heb ook lange en onregelmatige cyclussen. Ben net na ruim 8 weken weer es ongi geworden (wat een teleurstelling en wat een buikpijn!) Ik ben aan het tempen en heb wel een ei gespot dus dat lijkt positief. Ik ben de eerste keer tempen ook pas op dag 15 ofzo begonnen. Als je een lang cyclus hebt kun je dus ook de eerste keer wel later beginnen... ik vind het prettig om zo m'n ei te traceren en dat geeft wel wat rust.

    Sterkte ermee!
     
  14. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    Tja afvallen dat ik zou ik ook moeten....weeg nu bijna 80 kg. :cry:
    Maar goed...heb ondertussen ook een afspraak gemaakt met de huisarts om te kijken wat zij zegt.
    Ben op de eerste dag dat ik ongesteld ben begonnen met temperaturen...ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien...
    Jullie ook veel succes...ben benieuwd hoe het jullie verder gaat.
     

Deel Deze Pagina