Hallo allemaal, wij gaan ronde 7 in. Vorige maand heb ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt en zo weet ik dus zeker dat we op de goede dagen geklust hebben. Waar ik al bang voor was, is inderdaad gebeurd. Ik ben ongi geworden en de teleurstelling is enorm. Ik kan het bijna niet geloven. Weer niet gelukt. En we hebben deze maand alles goed gedaan. Op de juiste dagen geklust, gezond gegeten, vitamines geslikt... en toch, toch is het ons weer niet gegund. M'n vriend was wel zo lief om meteen een nieuw pak ovulatietesten voor me mee te nemen. Maar ik ben er nog steeds een beetje door van slag, dat het weer niet gelukt is. Ik ben soms echt bang dat het ons nooit zal lukken. Ik weet, er zijn meiden die al veel langer bezig zijn, en 7 maanden is nog niet zo lang. Maar we zijn jong, gezond. Ik had hier gewoon niet op gerekend. Tel daarbij op dat m'n schoonzus, met wie ik totaal niet kan opschieten op dit moment zwanger is. Dat doet me zoveel pijn. Mijn ouders zijn er zo blij mee en ze zijn zo trots op haar. Ze leggen nog net niet de rode loper voor haar uit. Alles draait om haar en om het (eerste) kleinkind wat zij draagt. M'n moeder weet dat wij ook al sinds Februari bezig zijn (m'n schoonzus is " per ongeluk" zwanger geraakt), maar ze heeft helemaal geen belangstelling voor mijn gevoel. Ze vind dat ik er niet over moet zeuren en gewoon moet afwachten, ze vind dat ik niet zo moeilijk moet doen over de zwangerschap van m'n schoonzus. En bovendien heeft ze aangegeven dat ze niet over m'n zwangerschapswens wil praten. Dat heeft volgens haar geen enkele zin. Het heeft pas nut om erover te praten als het zover is... Sorry voor het lange verhaal, maar ik voel me op dit moment gewoon even heel slecht, heel verdrietig en heel alleen.
Essiegirly: Ja, misschien is het wel wijsheid, jullie iig heel veel succes! En wij geven ook niet op! Ik ben bijna 31 en mijn vriend 33
Floddertje, wat een vervelende situatie.. Geef de moed niet op! En ik hoop echt dat je zo snel mogelijk zwanger mag worden.. Ik had er ook niet op gerekend, zeker omdat het bij mijn moeder en zus de eerste keer gelijk was gelukt. Ik kreeg toch een beetje hoop dat het bij mij ook zo snel zou gaan.. natuurlijk krijg je soms een naar gevoel dat het niet zal lukken, dat heb ik ook, maar probeer het van je af te zetten. Het is eenmaal een feit dat het bij de ander langer duurt en de ander korter. Het belangrijke is dat we ons geduld blijven houden.. En laat zien dat je er goed mee om kan gaan en sterk bent. Zo voorkom je ook nare reacties van andere mensen.. En daarom heb ik met mijn man afgesproken ons kinderwens met niemand te delen. Want mensen gaan er eenmaal over praten.. Zodra ik zwanger ben, zijn we het van plan om het na 3 maanden pas te zeggen. We willen eerst ook zelf zien bij de echo of alles in orde is..
Geef de moed niet op! Ik weet hoe weinig de omgeving er mee bezig kan zijn. Gelukkig heb je een vriend die met je meeleeft. Ik zit ergens in ronde 30(ben de tel kwijtgeraakt) en zelfs mijn vrouwelijke dokter reageerde heel lackoniek met een opmerking als: zeker op jouw leeftijd kan het wel eens wat langer duren..( toen waren we al anderhalf jaar bezig).Dat had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken. Het draait om jouw! Jouw gevoel! er komt echt een ronde voorbij die voor jou is! Ik duim voor je!
Ik heb vrijdag een afspraak staan! En dan zien we wel wat er verder gaat gebeuren allemaal! Ik ben 28 en mijn man 35
Essiegirly Goh ik lees net dat de uitslag niet zo best is... Balen meid.. Hier precies hetzelfde hoor, starten nu met IUI. Hoop dat je voor die tijd nog gewoon zelf zwanger kunt raken! Liefs!
ja zal leuk zijn idd....... Mag ik je vragen wat je allemaal hebt moeten doen (doorstaan)? Groetjes Esther
Floddertje, wat ontzettend vervelend zeg! Vertel je je moeder zoiets in vertrouwen en dan reageert ze zo, wat rot zeg! Kan me voorstellen dat je spijt hebt dat je het haar hebt verteld! Sterkte en ik hoop dat het bij jou ook snel raak is! Enise, ik had ook het gevoel dat het wel sneller zou gaan. Mijn vader hoefde maar naar m'n moeder te kijken en ze was alweer zwanger. Dus dan ga je er ook wel een beetje vanuit dat het sneller gaat... Het komt wanneer het komt zeggen wij maar tegen elkaar, hoewel je gevoel je echt tegen kan spreken! Balen Danjo! Ik hoop dat je snel kunt vertellen dat je zwanger bent! Sterkte! Ook Essiegirl en Lies (ik check regelmatig even je beebiesite )
Vandaag de eerste IUI gehad en na de bewerking van de zaadcellen waren er nog 6 miljoen over die goed beweeglijk waren dus ik ben helemaal blij! Na de inseminatie moest ik nog effe 10 minuten blijven liggen en toen ik thuis kwam heb ik ook nog even een uurtje gelegen en geslapen. Was niet nodig maar toch maar gedaan. Nu maar afwachten
floddertje- wat een rotsituatie zeg je verwacht toch wel wat meer begrip van je eigen familie heel veel sterkte en als je weer ergens mee zit gooi het er dan hier uit, want wij begrijpen je wel hoor meid. danjo- balen meid had gehoopt voor je dat je de mmm niet in hoefde. dikke knuffel essiegirly- ben benieuwd wat ze bij jullie gaan doen laat je het wel even weten .succes in ieder geval. lies- bedankt voor de info, waarschijnlijk komen wij dadelijk ook op het punt van iui. o,ja ik zal voor je duimen dat het raak is duim duim duim.
Helaas ... net voor de vakantie ongesteld geworden). Ik had al sterk het idee omdat ik heel erg buikpijn gister. Ik probeer de voorpret van de vakantie niet te veel te laten overschaduwen door deze teleurstelling maar het blijft moeilijk. Nu nog 1 poging voordat we opgaan voor i.v.f. Hopelijk help de Italie lucht! Duim natuurlijk flink door voor de rest in de vakantie! Sterkte alleemaal meiden
@Ernie, balen zeg Ik heb het idee dat ik deze ronde ook ongi ga worden, want ik heb echt een ongi pijn gekregen.. en verder heb ik helemaal geen symptomen.
Hey meiden, Goed te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het langer duurt dan verwacht. Soms zie ik het niet meer zitten. Iedereen om me heen wordt zomaar even zwanger.. Maar we moeten de moed niet opgeven.. liefs evi
Naar he, dan zit je dagen op alle mogelijke signalen te letten, elk steekje in je zij, elk verschil in je borsten..enz. en dan voel je die duidelijke voortekenen van de naderende en dan begint de teleurstelling weer..maar net wat Evi zegt; We moeten de moed niet opgeven!
hallo, Floddertje, wat een nare situatie zeg meid! Ik voelde me trouwens precies zo toen in vorige week ronde 7 inging. Gelukkig heb ik geen nare schoonzus die spontaan zwaner is, maar wel allemaal meiden om me heen die net bevallen zijn van practhige kinderen... Ik heb ook moeilijke momenten zoals iedereen hier denk ik...