Langer dan een half jaar bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jiska, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Dag meiden.
    Ik zit in ronde 11. Nog 11 dagen maar ben volgens mij niet zwanger. Vorige maand dacht ik het wel. Duidelijke eisprong, op het goede moment geklust. Bloedverlies rond innesteldag, grotere pijnlijke borsten, misselijk, veel plassen enz.
    Helaas weer ongi geworden maar dit keer heel erg heftig. Iemand een idee hoe dit kan?
    Maar goed. We hebben 10 sept een afspraak bij de gyn. Ik wil gewoon weten of alles in orde is met me. Mijn vriend is al getest en zijn zaad is goed.
    Sommige zeggen dat ik er niet zo veel mee bezig moet zijn omdat het dan juist niet lukt... Ik zie zoveel ongelukjes om me heen. 6 mensen in omgeving onbedoeld zwanger. Dus misschien zit er wat in die theorie. Iemand ervaring?

2. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Elisa, ik geloof er niet zo in dat je sneller zwanger wordt als je 'er niet zo mee bezig bent'. Hoe kan je nu niet bezig zijn met datgene wat je het lieft wil?

Om heel eerlijk te zijn begin ik ook steeds meer te twijfelen aan de per ongeluk zwangerschap van m'n schoonzus. Als je bedenkt hoe weinig dagen in de maand je maar vruchtbaar bent en hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden terwijl je het zo graag wilt...

3. dat klinkt bekend! mijn buurvrouw is ook spontaan zwanger geworden en wij zijn nu al en jaar bezig...
    niet eerlijk :(
    snap dus hoe het voelt...
    liefs rensie

4. Niet meer actief

ja het is een steeds weer terugkomend thema hier, je omgeving en hoe snel hun zwanger zijn snap er ook niks van hoor. mijn vriendin is vorrige week bevallen van een meid en vond dat echt zo geweldig dus toen wij op kraamvisite waren lekker geknuffeld met de kleine meid echt super. maar op een gegeven moment wordt er toch gepraat over de slechte uitslag (mijn vriendin was op dat moment boven bij de kleine) dus weer janken, was ik weer wat bedaard komt ze naar beneden, staat in de deuropening en begint dan ook te huilen, ze vindt het zo er voor mij en zo oneerlijk, dus ja dan begin ik ook weer te janken he. zo zie je maar er zijn ook mensen die er wel voor je zijn en met je meeleven.

xxx miss butterfly

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik ben 27, mijn mannetje 30 en we zitten in ronde 36

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja die opmerking van je bent er teveel mee bezig en daarom lukt het niet ken ik. Maar gek he? Dag 3 tm 7 tamoxifen slikken. Dag 10 naar het zh voor de echo. Dan op ongeveer dag 11 a 12 de pregnylspuit en dan dag 13-14 de iui. Vind het dan ook niet zo gek dat ik er veel mee bezig ben. Ik kan ook heel kwaad worden om die opmerking!

Ik mag door naar ronde 36. Ik ben inderdaad ongesteld geworden. Heb de gyn gebeld en we zouden met de voorbereidingen voor de ivf beginnen maar nou wil die k*tassistente dat we eerst nog een gesprek over ivf krijgen. Dus uitgelegd dat dat niet de afspraak was. Nou dat was dan jammer vond ze. Dus 7 sept hebben wij het 2e ivf gesprek en dan kunnen we dus hopenlijk snel starten met de ivf.

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi damessss,

Ik had vrijdag heel erg las van ongi pijn en branderig gevoel in mijn onderbuik. En die avond is het overgegaan.. Gisteren en vandaag heb ik nergens meer last van.. Misschien kwam dat door de innesteling? hihi, hoop van wel natuurlijk..

Verder geen last van pijnlijke/gevoelige borsten en misselijkheid..

Nog 3 dagen en kijken of ik alsnog ongie ga worden.. Ik had echt gedacht dat de pijn zou blijven. Nu heb ik toch hoop gekregen..

8. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik hoop het zo voor je Enise!

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hoi meiden,

Alhoewel ik zwanger ben wil ik toch mijn verhaal hier even posten in de hoop dat het mensen een beetje op kan beuren.

Nadat ik gestopt was met de pil duurde het 7 maanden voordat ik een eisprong had (wel gewoon ongesteld geweest in de tussentijd). Volgens mijn arts zijn er vrouwen waarbij het tot 16 maanden duurt voordat ze weer een eisprong hebben na de pil. Dit staat niet in de bijsluiter, want dan zouden ze aansprakelijk gesteld worden voor al die zaken. Maar het is dus heel normaal om lange tijd niet te ovuleren, er is dus niet per se iets fout met je lijf. Alhoewel natuurlijk erg frustrerend!

Na de 7 maanden ovuleerde ik dan weer wel en dan weer niet, maar gelukkig met 9 maanden zwanger geworden. Het kan dus zeker wel! En bedenk dat slechts 50% zwanger is na een half jaar he? Dus zo apart is het niet om er langer over te doen. Niet bedoelt om er "luchtig" over te doen, wel bedoelt om gerust te stellen. :)

10. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    O Elisa, ik heb echt zitten twijfelen of ik het moest vertellen of niet. Uiteindelijk toch maar besloten het wel te doen, dat zou ik in jou situatie althans gewilt hebben. Zoals je het nu beschrijft ben je heel kort zwanger geweest; je had de symptomen en daarna een heftige menstruatie; typisch verhaal van een heel vroege afstoting (sorry voor het k*twoord). Het komt heel vaak voor, zelfs tot 60% als ik de laatste onderzoeken mag geloven en vrouwen merken het vaak niet. Ik hoop dat je niet al te geschokt bent hierover; het goede nieuws is dat je wel een bevrucht eitje hebt gehad! Sterkte meid!

11. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @luun, toch goed dat je het verhaal verteld hebt. Het kan inderdaad hoop geven.
    Ik ben al 3 jaar niet meer aan de pil, dus ik denk dat het bij mij gewoon door een andere reden ietsje langer duurt...

12. luusje

luusje Lid

5 jan 2007
    88
    0
    0
    zoetermeer
    hallo dames

ik ben ook al weer 9 maanden bezig
    heb al eerder een miskraam gehad
    maar tog weer proberen
    vind het wachten alleen erg moerlijk

13. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort

Lieve Luun,
    Dank voor je goede beslissing! Ik ben juist heel erg blij! Niet dat het mislukt is dat is verschrikkelijk maar omdat het kan! Dus ik ga vol goede moed mijn 12e maand in...

14. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    hoe is het hier meiden?
    Duim duim voor jullie!

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier druk bezig met wachten hihi :)

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Tis bijna zover meis nog ff geduld

17. Niet meer actief

Hier nog 1 op het wachtbankje.....
    En daar zit ik ook nog wel anderhalve week.... :(

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Oh dat duurt zo lang als je eenmaal je ei heb gehad pff

19. Niet meer actief

Nou, wil het liefst in bed gaan liggen en wakker worden op mijn nod dag ;)

20. Niet meer actief

Doen we trouwens nog iets met die lijst?
    Of maken we een nieuwe?
    Is ie meteen up to date :)

Deel Deze Pagina