Langs de deuren met postzegels en lootjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Hoe doen jullie dat... zoon heeft vorige week een boekje met lootjes van de grote clubactie gehad bij de sportclub en nu vandaag op school de kinderpostzegels.
    Ik vind het een beetje dubbel ... ik vind het eigenlijk niet zo nodig om hem de buurt af te laten gaan. Familie en vrienden zien we ook nog steeds een stukje minder. Aan de andere kant vind ik de kinderpostzegels wel een goed doel en wil ik zelf wel wat kopen/doneren.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Dit las ik in de krant, lijkt mij ideaal nu :)

    Om de veiligheid nog meer te waarborgen, kunnen kinderen dit jaar voor het eerst via een persoonlijke webpagina een videoboodschap opnemen, die ze verspreiden via hun sociale media. De zegels kunnen dan online worden besteld en de verkopen worden bijgehouden op de persoonlijke pagina. Voor het maken van de video’s en een script krijgen ze online tips van YouTuber Dylan Haegens, ambassadeur van de Stichting Kinderpostzegels.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben hier een beetje dubbel in. Mijn zoon mocht nooit de deuren langs en mocht dit altijd alleen maar aanbieden aan familie, vrienden en bij ons op de zaak. Hiermee had hij altijd zeer goede verkoop. Langs de deuren voelde voor mij als bedelen. En ik vond het ook niet super veilig. Je weet nooit wie je aantreft achter een deur (stukje overbezorgt). Maaaaaar als kinderen hiervoor bij mij aanbellen dan doneer of koop ik graag om zo een kind te helpen zonder dat ik vind of voel dat DIE kinderen bedelen. Snap je het nog haha?! Als ik het zo van mezelf lees vind ik mezelf een beetje raar namelijk.
     
    citroenrasp, Luna86, Youtan en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Haha, ik vind het ook een beetje raar van jou. Iedereen weet toch dat het erbij hoort, die grote club actie en de kinderpostzegels? Ik zie het in ieder geval zeker niet als bedelen! Heb ze zelf ook gedaan nu alweer 25 jaar geleden :confused:.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Hahaha herkenbaar, leuren aan de deuren heeft voor mij ook iets gênants maar andersom geen moeite mee :p ik geef graag.
    (Komt denk ik ook omdat ik t zelf ook als kind vréselijk vond om te doen, mijn moeder liep mee omdat ik anders geen 1 deur deed haha)

    Hoera voor digitaal tijdperk ;)
     
    mum2be2, GossipGirlxoxo en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Oh Ja, precies dit!
    Nu kunnen ze bij mij toch de deuren niet langs (we wonen niet binnen de bebouwde kom) dus dat maakt het voor mij al makkelijker. Maar zelfs als ze familie langsgaan vind ik dat al lastig, voelt als geleur idd :oops: terwijl ik altijd wat kocht van andere kinderen toen we nog wel in een wijk woonden :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en cowgirl80 vinden dit leuk.
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik houd er ook totaal niet van. Zeker omdat je als kind ook maar gewoon zo’n boekje in je handen geduwd krijgt. Je ‘moet’ meedoen als kind. Je moet er als ouder geld aan uitgeven.
    Wij hebben de afspraak dat onze zoon het mag vragen aan familie die we in die periode toevallig zien. Maar ik laat hem niet langs de deuren gaan.
     
    Youtan, Dettol, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Onze school doet daar gelukkig niet aan mee en daar ben ik wel blij om.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Nou mijn zoontje had zo’n digitale webwinkel gemaakt en in onze familie-app gezet, maar we kregen alleen maar reacties dat ze al bij kinderen aan de deur gekocht hadden:$ Ik denk dat een groot deel van de standaard afnemers (opa’s en oma’s) nog niet zo gewend zijn aan het digitale tijdperk.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij liepen vroeger voor Novib (contant geld ophalen ) en Kinderpostzegels, vanuit sportclubs dan nog loten verkopen en soms bv iets voor een sponsorloop van school. En alles werd gepresenteerd als wedstrijd; wie zamelt het meeste geld in? Ik vond dat vreselijk, sommige kinderen werden er enorm competitief van en werden gewoon ronduit brutaal als iemand geen postzegels wilde kopen. En als Fientje dan 2 velletjes had verkocht, keek iedereen haar aan alsof ze heel zielig was. Die hele sfeer is me zó gaan tegenstaan.
    Hier zouden ze prima mogen vragen aan opa’s en oma’s, andere familieleden en vrienden, maar echt overal langs en aanbellen ga ik niet aan beginnen. Ténzij ze het echt zelf willen en ook leuk doen, dus niet omdat ze het idee hebben dat het móet van school ofzo.
     
    spruitje80 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik denk er net zo over. Vorig jaar wilde zoon heel graag lopen en mocht hij toch dan gaan. Heeft heel veel verkocht (ze hadden bij de voetbalclub de actie dat ze voor elke 10 loten verkocht 2.50 kregen, dat zag hij wel zitten :|). Dochter is vandaag met de kinderpostzegels gaan lopen. Vind het nog steeds dubbel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Gelukkig nog geen ervaring mee en ik vind het helemaal niet erg om wat te kopen als ze aan de deur staan.
    Andersom vond ik het vroeger zelf vreselijk en vind het ook niet meer van deze tijd om kinderen op pad te sturen om aan de deuren te gaan leuren.
    En zoals iemand al opmerkte: je weet ook niet wat voor mensen het zijn die achter die deur wonen.
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ik heb zelf ook nog een trauma van vroeger van dat geleur aan de deur voor sponsorlopen :roflmao:.
    Mijn kinderen hoefden dus niets maar mochten wel doen wat ze er mee wilden. Soms deden ze het dus niet en vroegen we eventueel wat familie en uiteraard deden we zelf iets. En soms gingen ze wel met een vriendin langs huizen. Allebei goed, wat goed voelt vooral doen. En wat niet goed voelt, niet. Het is geen wedstrijd en niet iedereen vindt het even fijn.
    Ik koop zelf over t algemeen altijd wat, of sponsor, bij kinderen die langskomen.
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Je kan ook afspreken natuurlijk alleen eigen straat lopen. Ik weet precies wie er achter die voordeuren wonen en ze weten wie mijn kind is.
    Al hoop ik ook dat t deuren leuren snel passé is. Vind t ook zo sneu om zo'n teleurgesteld koppie te zien omdat ik dan al heb gekocht van een ander buurtkindje en dat zo'n arm kind aan de deur staay: o nee jij ook al? :(
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Ik dacht je zou schrijven vanwege corona. Wij hebben een boekje van de grote clubactie maar twijfel nog even of we langs de deuren gaan.

    In ieder geval wat familie.

    Misschien tegelijk doen als je toch langs de deuren gaat. Heeft u interesse in kinderpostzegels of de grote clubactie:roflmao:
     
  17. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Mijn kinderen zitten (nog) niet bij een sportclub, maar ik zou niet langs de deuren gaan voor de grote clubactie. Dit komt ten goede van de sport van mijn kind en ik zie niet in waarom andere mensen de hobby van mijn kind moeten financieren. Dus ik zou zelf een lot of 10 kopen van mijn kind. Zou bij ons dan gewoon horen bij het lidmaatschap. Het lijkt er overigens op dat geen van mijn kinderen bij een sportclub terecht komt, ene heeft muziekles en de ander wil waarschijnlijk op judo en dat is bij een fytnesscentrum.

    Kinderpostzegels vind ik nog wel weer anders, omdat dit ten goede komt van het goede doel toch? Ik zou mijn kinderen in dat geval bij opa en oma laten verkopen bv. Maar ook niet aan de deuren. Is gewoon niet mijn ding.
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Hier jantje beton loten verkocht. Maar alleen familie en vrienden.
    Langs de deuren mocht niet van school vanwege corona.
    En alles kon ook online gedaan worden.
     
  19. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Hier heeft neefje ons een spraakbericht gestuurd om loten te kopen
    Maar wij doen eigenlijk nooit mee

    ik ben niet zo van deze acties. Net als de collectes. Als ik wil doneren, spnsoren dan krijgen mensen wel een bijdrage vanuit me zelf.


    Daarbij hebben wij geen contanten in huis
     
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Leuren langs de deuren... nee ik houd er niet van.

    voor de grote clubactie vragen we wel familie en buren. Verder geloof ik het wel...
     

Deel Deze Pagina