Manon poept echt 9 van de 10 keren langs haar luier. Ik heb verschillende merken luiers geprobeerd maar geen enkele luier gevonden die de poep ín de luier houdt. En dan niet een klein vies randje in de romper, maar echt een broek vol poep. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of heeft iemand misschien een gouden tip? Ik denk er nu aan om katoenen luiers te gaan proberen, als het daar niet langs zou gaan heb ik niet eens meer was, want of ik nu poepluiers uitwas of poep-rompers en broeken maakt dan ook niet uit.
Wij hebben er nooit last van. Doe je de randjes van de luier goed uitvouwen? Zijn de luiers te groot of te klein? Doe je hem hoog genoeg vast? Heel vervelend probleem....kan je verder niet mee helpen, maar succes gewenst!
Bij Dewi is dit ook 9 van de 10 keer het geval..snap er ook niks van! heb goeie luiers (pampers of huggies o.i.d) en toch gebeurt t steeds...Vouw de randjes ook goed naar buiten en de romper sluit nauw aan... Dus ik heb ook geen idee! lees ff mee
De maat moet goed zijn. Ze heeft ondertussen maat 4, vanaf 7 kg want ze is ruim 7,5 kg nu. Ze passen wel mooi en sluiten ook goed aan. Ze heeft idd wel heel dunne ontlasting, maar dat is toch normaal bij borstvoeding? Ik heb nu een overbroekje voor over de katoenen luier om de papieren luier gedaan. Misschien dat dat werkt.
Is dat zo? Is de ontlasting bij borstvoeding heel dun? (ik heb nooit bv gegeven dus ik heb geen idee!?!)
ik heb hier ook last van gehad in de tijd dat ik borstvoeding gaf...toen hij eenmaal fles kreeg toen bleef gelukkig wel alles in de luier dus ik weet niet of je BV geeft? grtz Ramona
Dewi heeft idd ook waterdunne ontlasting (krijgt bv en fv) en t loopt er dan gewoon bij langs. Zij heeft nog maatje 2 aan van pampers...maatje 3 past ze niet die komt nl tot onderaan haar tepeltjes! veel te groot!
Hier ook flesvoeding en bijna nooit last. Toen hij 2 weken geleden diarree had, toen ging het er wel es langs... 't Zal ook wel niet makkelijk zijn om luiers te vinden die waterdunne poep tegen kunnen houden... En te strakke elastische randjes zit ook weer niet prettig aan de beentjes. Moeilijk...
@ mirwar: Ik geef ook een combinatie tussen bv en fv en daarnaast nog groente- en fruithapjes. Misschien dat het daar aan ligt dan. Manon paste direct na de geboorte maat 3 al maar ze is dan ook een reuzenbaby
Het enige wat ik nog kan bedenken, verschoon je wel genoeg? Misschien zit de luier al te vol met plas en dan kan het de poep niet meer opnemen. Het zal wel niet hoor, maar ik dacht, ik noem het toch even. Wat je zou kunnen proberen, van die inlegluiers, die gebruik je geloof ik ook bij katoenen luiers. Wie weet werkt dat wel, ik roep ook maar wat hoor . Hier altijd hele dunne bv poep gehad, nu met de bijvoeding is het juist vaak weer te hard .
Bridgett is ook over de 8 kilo en die heeft overdag nog maatje 3 en snachts maatje 4 (slaapt klokje rond) maar wij hebben die van kruidvat en ik vindt ze fijn.veel fijner als pampers...bij mn ouders staat nog een pak pampers die ik nog had en als ze die omheeft vindt ik niet zo super als een kruidvat luier. en je moet idd goed opletten op t randje uitvouwen hihi
Ik heb het probleem dat de poep boven uit de luier komt. Maatje groter is geen optie, te groot zodat hij er langs poept. Hebben jullie een oplossing?
Hier komt het er ook vaak boven uit ja. Moeilijk om dan de romper uit te krijgen zonder overal poep op te smeren. @ Snoopy: Ik verschoon vaak, daar kan het niet aan liggen. De poep is gewoon te dun om in de luier te blijven maar net te dik om het door de luier te laten absorberen denk ik. Soms heb ik haar net verschoond en dan heeft ze er nog niet eens in geplast en toch gaat het er langs.
Hier gebeurt het af en toe, heb ook geen idee waar het aan ligt. Wel merkte ik dat het vaker gebeurde als hij nog niet té zwaar was voor de luier die we op dat moment hadden maar wel tegen een grotere maat aanzat, als je begrijpt wat ik bedoel.
Bij wergwerpluiers (meerdere merken hebben we geprobeerd) hebben wij dat ook altijd. Met Bamboozles van Tots Bots (wasbare) heb ik het nog nooit gehad.